Vaccinet Mot Svininfluensan....Ska Du Ta Det?

blacken
15 oktober 2009 ·

Skrämmande av vad som "lurar därute" i virusväg..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Digerd%C3%B6den
http://www.liv.ac.uk/news/press_release … _death.htm
http://www.liv.ac.uk/precinct/Oct2001/12.html

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spanska_sjukan#Namn
http://sv.wikipedia.org/wiki/Svininfluensa
Intressant att "knorren" har samma namn som "Spanska sjukan" TYP A H1N1. Och den hade ett mindre utbrott kring 1914, innan den muterades till den allvarligare sorten
Så man kan förstå att viruloger världen över kan vara lite "alarmistiska" som det så fint heter..

bjornt herr
15 oktober 2009 · 321 Inlägg

nu påstår inte jag att jag är någon expert på ämnet men såvitt jag fattar det så är svininfluensan inte så mkt farligare än den vanliga influensan vi har här i sverige, många spädbarn och framför allt gamlingar dör ju av den flera ggr om året här i sverige men det är det ingen som snackar om,

konspirationsteori eller ej så finns det ju ett företag som äger patentet på vaccinet som tjänar SKYHÖGA summor på att svininfluensan blivit så uppblåst och jag ser ingen anledning till att vaccinera mig och stoppa deras fickor fulla med pengar

Spelis
15 oktober 2009 · 1 926 Inlägg

Nej jag tänker inte ta sprutan, jag har aldrig brytt mig speciellt mycket och är inte orolig för att smittas heller för den delen.

Frostfjord Ljudbyggare
15 oktober 2009 · 170 Inlägg

bjornt skrev:
nu påstår inte jag att jag är någon expert på ämnet men såvitt jag fattar det så är svininfluensan inte så mkt farligare än den vanliga influensan vi har här i sverige, många spädbarn och framför allt gamlingar dör ju av den flera ggr om året här i sverige men det är det ingen som snackar om,

konspirationsteori eller ej så finns det ju ett företag som äger patentet på vaccinet som tjänar SKYHÖGA summor på att svininfluensan blivit så uppblåst och jag ser ingen anledning till att vaccinera mig och stoppa deras fickor fulla med pengar

Men staten har redan köpt det ju. Fickorna är redan fyllda...

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
crxjohan Avstängd
15 oktober 2009 · 18 Inlägg

jag ska tat. astma big time och fel ålder. sad

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"
Mortalis VW-nörd?
15 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

Kommer inte ta de.
Alla som tar influensavaccin tidigare blir ju fan små-sjuka ett halvår, istället för att abra va sjuk en vecka o sen leva livet.
Tar hellre de senare, då jag inte tillhör ngn riskgrupp.
Ni andra, som tillhör en sådan, bör göra de, eller som jobbar med livsmedel och annat

Sushikocken Sleeper
15 oktober 2009 · 3 084 Inlägg

Säkert alla miljontals sjukdomar som kommit och gått är en konspirationsteori allihop.
Duktiga har dem vart på att mörklägga det också. Räcker ju att nån tjallar till media för en fet belöning. Blir denne då mördad då skjuter ju sig de korrupta jävlarna sig själv i benet.
HIV kom Digerdöden kom Spanska sjukan kom Fågelflunsan kom litegrann, tuberkulos, kolera, kina viruset kom.
Seriöst ni hör hur töntigt det låter.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
blacken
15 oktober 2009 ·

Sushikocken skrev:
Säkert alla miljontals sjukdomar som kommit och gått är en konspirationsteori allihop.
Duktiga har dem vart på att mörklägga det också. Räcker ju att nån tjallar till media för en fet belöning. Blir denne då mördad då skjuter ju sig de korrupta jävlarna sig själv i benet.
HIV kom Digerdöden kom Spanska sjukan kom Fågelflunsan kom litegrann, tuberkulos, kolera, kina viruset kom.
Seriöst ni hör hur töntigt det låter.

Men lite mörkning verkar att förekomma hos Kineserna   ("discussing the slow spread of the Ebola virus in Guangdong Province.

"People were strictly prohibited from spreading information about the Ebola virus and bird flu that appeared in Guangdong and media reports were also forbidden.
") http://pundita.blogspot.com/2005/08/ebo … r-up.html. Om det är sant så vete fasen vart det slutar. Ebola är inte att leka med..

Slash Saabifierad
15 oktober 2009 · 2 026 Inlägg

Jag är ledsen svenska folket och speciellt Expressen, jag kommer vara en av dessa osolidariska människor (för att använda Expressens ledares ord) som inte kommer ta någon spruta. Så känner ni en ilska/besvikelse mot mig för detta så är ni välkomna att skriva i min gästbok eller skicka ett PM, dock om jag läser det är en annan femma tongue lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
envision
16 oktober 2009 · 146 Inlägg

Finns bra mycket värre saker i denna värld att oroa sig för tycker jag.

Min Bil Är Inte Din Bil
BMW 525i "Blue Diamond" (1994)
sirmiro Double-Unicorn Rider
16 oktober 2009 · 2 486 Inlägg

Nej, jag ska inte ta sprutan.

Motivering:
Av de som hittills insjuknat i norden har de flesta fått vaccinet och haft dåligt immunförsvar. Om man har ett bra immunförvar räcker detta som skydd mot influensan. Har man ett dåligt immunförsvar finns risken att det inte hinner hämta sig och skapa antikroppar mellan det att man tar vaccinet och den dag man är utsatt för risk att bli smittad.

CarpeDiem German Engineering
16 oktober 2009 · 9 081 Inlägg

Jag ska inte ta det, tror att det här med svininfluensa är påhittat för att läkarna ska tjäna mer pengar. Jag har aldrig drabbats av nån influensa, det är sällan man är sjuk så....

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Roz-104 typ..eh..va?
16 oktober 2009 · 582 Inlägg

Har inga planer på att ta de...tycker det har blivit rätt överdrivet med svininfluensan...plus att jag är rädd för sprutor :'(

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Sushikocken Sleeper
16 oktober 2009 · 3 084 Inlägg

sirmiro skrev:
Nej, jag ska inte ta sprutan.

Motivering:
Av de som hittills insjuknat i norden har de flesta fått vaccinet och haft dåligt immunförsvar. Om man har ett bra immunförvar räcker detta som skydd mot influensan. Har man ett dåligt immunförsvar finns risken att det inte hinner hämta sig och skapa antikroppar mellan det att man tar vaccinet och den dag man är utsatt för risk att bli smittad.

Hur vet man att man har ett bra immunförsvar då? Bara för att man inte blir sjuk så ofta så behöver det väl inte betyda att det är bra?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
blacken
16 oktober 2009 ·

Sushikocken skrev:

sirmiro skrev:
Nej, jag ska inte ta sprutan.

Motivering:
Av de som hittills insjuknat i norden har de flesta fått vaccinet och haft dåligt immunförsvar. Om man har ett bra immunförvar räcker detta som skydd mot influensan. Har man ett dåligt immunförsvar finns risken att det inte hinner hämta sig och skapa antikroppar mellan det att man tar vaccinet och den dag man är utsatt för risk att bli smittad.

Hur vet man att man har ett bra immunförsvar då? Bara för att man inte blir sjuk så ofta så behöver det väl inte betyda att det är bra?

Enkelt, om du exponeras/utsätts av/för ett virus och du inte blir sjuk eller riktigt dålig av det. Så har du ett bra immunförsvar..

cheffer
16 oktober 2009 · 1 422 Inlägg

Det blir inget av för mig smile

Motivering:
För det första så är inte vaccinet testat och bieffekterna är inte kända, dessutom innehåller det kvicksilver, inte en hög halt men ändå. Man vet aldrig hur man kommer reagera på vaccinet och dessutom finns stor risk för influensaliknande symtom av sprutan.

För det andra så är inte svininfluensan så farlig som media fått det att bli, alla som dött i det har varit sjuk sedan tidigare och haft nedsatt immunförsvar. Den första som dog här i sverige var väl också dödligt sjuk i cancer och hade inte många veckor kvar att leva ändå så det är itne direkt influensans fel där. Har för mig att det var så att runt 90% av fallen är lindrigare än vanliga influensan och den är inte folk så nojjiga för.

Visst, man kan vara försiktig men det behöver inte bli överdrivet för alla dör inte av den! Det är fler som dött av fall från balkonger än av svininfluensan och folk går fortfarande ut på balkongen.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Martin 9-3 Fisketokig
16 oktober 2009 · 2 997 Inlägg

baerserk skrev:
Jag är starkt skeptisk till vaccinet.. Hur vet man att tillverkaren av vaccinet inte "tillverkade" influensan, som dom redan hade ett botemedel emot, och kan sälja det botemedlet och ha fickpengar för resten av sitt liv?

Att tro nåt annat vore ju löjligt.

Inte en slump att det nu tagit en bråkdel av tiden det normalt tar att utveckla ett motvaccin.
Tog inte många dagar förrän industrin stod och gnuggade händerna och sa att av en händelse har de ett vaccin mot detta hemska.

Sen om man ser tillbaka vad som hänt i stort med dem som tidigare tagit influensavaccin så inser man ganska snart att de som frivilligt tar idag inte tillhör de vassaste knivarna i lådan...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Sushikocken Sleeper
16 oktober 2009 · 3 084 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

baerserk skrev:
Jag är starkt skeptisk till vaccinet.. Hur vet man att tillverkaren av vaccinet inte "tillverkade" influensan, som dom redan hade ett botemedel emot, och kan sälja det botemedlet och ha fickpengar för resten av sitt liv?

Att tro nåt annat vore ju löjligt.

Inte en slump att det nu tagit en bråkdel av tiden det normalt tar att utveckla ett motvaccin.
Tog inte många dagar förrän industrin stod och gnuggade händerna och sa att av en händelse har de ett vaccin mot detta hemska.

Sen om man ser tillbaka vad som hänt i stort med dem som tidigare tagit influensavaccin så inser man ganska snart att de som frivilligt tar idag inte tillhör de vassaste knivarna i lådan...

Ehmm ja influensan har ju redan funnits över ett år.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
16 oktober 2009 · 1 898 Inlägg

Nej.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
M103
16 oktober 2009 · 1 570 Inlägg

Äsch lite viruslunginflammation har väl ingen dött av.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang