ChriZtoffer skrev:
Men om du ändå ska ta bort originalhögtalarna, varför kan du inte då köra upp portarna från en bandpasslåda där?? Om du inte gör en bandpass så röstar jag nog på förslaget som du själv gjorde, eller så kör du portarna upp genom hatthyllan och basarna mot baksätet (med mellanrum).
Funderat på det jag med, men det är väldigt brett mellan högtalarna, kanske 1m?, och fått uträknat att volymen för den yttre lådan i en bandpass skall vara 30 liter och så bred låda går inte göras på 30 liter?
Samt att enligt drönirettab behöver jag 3 portar, men jag har bara 2 hål?
Basen sitter nu i en sluten låda, vilket låter bra, men går miste om lite av ljudet då det är ganska bra isolerat i s40. Går det använda den på ngt sätt?
Om man väger mitt alternativ här mot att bara placera basen(sluten) mot ryggstödet riktad mot skuffen?
(Ska kanske tillägga att jag tänkt att ha en stoor skiva utanför baslådan som nån sorts baffel. Från ena hjulhuset till det andra så att det blir som en vägg. Och eftersom basen e riktad mot skuffen så blir det svårare att få in ljudet då det måste ta sig igenom mer material för att nå in till coupen.)
Har ni förlag på hur man kan göra? Brainstorma lite..
Det är en bas jag har en Kicker L5