Klarar detta steg min bas? :)

danne9108 Yrkeschaufför
16 oktober 2009 · 165 Inlägg

Tjena!

Har en sådan bas:
det är en sony xpload XS-L120P5W
Woofer Size : 12" (30cm)
5-Sided Polypropylene Cone
Lower Distortion
Louder & Deeper Bass
Stroke Stabilizer Rubber Surround
6-Layer Voice Coil
Gold Plated Binding Posts
Optimized for Small/Medium Enclosures
Power Handling (RMS) : 350 Watts
Power Handling (MAX) : 1200 Watts
Impedance : 4-Ohms
Sensitivity : 89dB
Frequency Response : 20Hz~20kHz
Mounting Depth : 5-1/2"


och jag undrar om detta steg skulle kunna driva den, anledningen till just detta steg är ett bra pris, men funkar det inte så får jag hitta ett annat smile  basen ska sitta i en sluten låda btw

steget:
http://www.tinly.cn/eBusiness/EN/produc … oductid=94

Senast redigerat av danne9108 (16 oktober 2009)

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
16 oktober 2009 · 2 009 Inlägg

Funkar ja... Bra nej.....
Sen är det alltid bra att veta märke och dyligt på basen för parametrarna säger inte alltid allt i form av tålighet och dyligt...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Woolf
16 oktober 2009 · 41 Inlägg

Hade inte rekomenderat det om det är "ärliga" siffror ang. basen.

Du behöver ett "bättre", dvs kraftfullare, slutsteg för att driva den basen på ett rba sätt, och ju kraftfullare desto dyrare. Tyvärr...

Frippe_L Gladen Audio
16 oktober 2009 · 2 388 Inlägg

Eftersom du länkade till det stegat antar jag du inte vill lägga ut nån större summa på steg?
Dem basarna funkar bättre än ja trodde faktiskt efter att ha testat 15" varianten.
Leta upp ett steg som lämnar över 400wrms i 4ohm så slipper du köra steget på full mutter hela tiden för att basen ska spela.

Annars har mutant ett billigt monoblock som kan funka hyfsat, kostar runt tusenlappen

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
danne9108 Yrkeschaufför
16 oktober 2009 · 165 Inlägg

Okej då blir det ett annat steg helt enkelt smile  Antog att det skulle var för kasst men det va ett bra pris på det så tänkte bara kolla en extra gång tongue 

Sen har jag en fråga till, jag fick en låda utträknad av någon med ett program. Det ag undrar är om jag ska räkna utan basen när jag mäter upp låda? Alltså lådan ska vara 29 liter, ska jag då bygga en låda som är 40 liter eftersom min bas vas är 11 liter. Eller är det något jag helt har hittat på?

Rigg0
16 oktober 2009 · 1 131 Inlägg

Några 11L lär ju inte basen ta upp smile
2-3L kanske

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
jimmyostrom
16 oktober 2009 · 560 Inlägg

Vas var på 11 liter, inte basens volym..... smile

Rigg0 skrev:
Några 11L lär ju inte basen ta upp smile
2-3L kanske

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
NismoP11
16 oktober 2009 · 205 Inlägg

danne9108 skrev:
Okej då blir det ett annat steg helt enkelt smile  Antog att det skulle var för kasst men det va ett bra pris på det så tänkte bara kolla en extra gång tongue 

Sen har jag en fråga till, jag fick en låda utträknad av någon med ett program. Det ag undrar är om jag ska räkna utan basen när jag mäter upp låda? Alltså lådan ska vara 29 liter, ska jag då bygga en låda som är 40 liter eftersom min bas vas är 11 liter. Eller är det något jag helt har hittat på?

Tyvärr har du hittat på det...Vas anger inte vad basen tar upp för volym, minns inte vad den anger men det är det inte det vet jag smile

Audi A4 (2002)
jimmyostrom
16 oktober 2009 · 560 Inlägg

Har du fått en lådritning på 29 Liter så får du fråga dom som gjort ritningen om du ska lägga på för basen eller inte (ca 3 liter). Det är det bara dom som vet om dom räknat med eller utan basen.

Vas = INTE volymen på basen om det nu var så du menade. wink


danne9108 skrev:
Okej då blir det ett annat steg helt enkelt smile  Antog att det skulle var för kasst men det va ett bra pris på det så tänkte bara kolla en extra gång tongue 

Sen har jag en fråga till, jag fick en låda utträknad av någon med ett program. Det ag undrar är om jag ska räkna utan basen när jag mäter upp låda? Alltså lådan ska vara 29 liter, ska jag då bygga en låda som är 40 liter eftersom min bas vas är 11 liter. Eller är det något jag helt har hittat på?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
danne9108 Yrkeschaufför
16 oktober 2009 · 165 Inlägg

AA okej trodde nästan att det va något jag hittat på, men fick för mig att någon sagt det så det är bäst att fråga först!   Tack för hjälpen! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang