NYA LAGEN 2010, vilka kommer köpa ny regskylt?

Opelmadness German cars, quality and beyond
19 oktober 2009 · 8 197 Inlägg

Låter sista skattekvittot sitta kvar, blir nog tomt utan det.. ÄNNU mera öststatslook över de fula skyltarna. Fram för länsbokstäver som det var förr. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Normark
19 oktober 2009 · 558 Inlägg

då blir det nya skyltar:)

Bjork OEM <3
19 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

Blir till att köpa nya kvickt! Kommer ju bli läckert då jag har personliga, kul att plåten bak blir lika fin som fram smile

OEM <3
Danne_gg KTH Ingenjör;)
19 oktober 2009 · 391 Inlägg

Får man ju anledning att byta den sletna plåten bak:) får bli ny skylthållare på samme gång;)

Four rings to rule them all!
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 oktober 2009 · 5 650 Inlägg

va ju flera månader sen dom sa att de skulle bli så här OLD news..

sen vem bryr sig om snutarna måste kolla allt via datorerna de gör de ju redan så va ju inte spec nytt de heller

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
peegee Forummoderator
19 oktober 2009 · 2 924 Inlägg

jag tror vi snart får se ett tecken till på nyregistrerade bilar...så storleken kommer nog inte påverkas...det är ju ett EU-mått dessutom som en hel del biltillverkare utformar bilen utefter

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Decibel
19 oktober 2009 · 2 911 Inlägg

Vägverket tjänar x antal miljoner
Staten (DU) får betala det dubbla för polisens nya system för automatisk identifiering av regplåten.

Stjärnan som kom på detdär skulle ha haft en regplåt upptryckt i ....

laggey
20 oktober 2009 · 335 Inlägg

Ska sätta på ett fjortis märke, sånt där skattemärke med nummer 14 på för dom som inte sett sånt smile

Decibel
20 oktober 2009 · 2 911 Inlägg

och btw.... jag kör ju Saab så det finns massor med andra utgifter som går före nya regplåtar tongue

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
20 oktober 2009 · 946 Inlägg

Hehe! Gött, detta med att sluta med skattemärket har jag haft som önskemål länge. Visste att det bara var en tidfråga innan de skulle försvinna... Men det blir ingen skillnad för mig, kör redan nu utan märke, är mycket snyggare och ger ett mer cleant utseende bak. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
tonimakaroni
20 oktober 2009 · 747 Inlägg

Kommer beställa 2 nya skyltar smile Ändå dags att byta ut dom så, men väntar till efter årsskiftet!

/ Toni Larsson
Nehe
20 oktober 2009 · 687 Inlägg

Decibel skrev:
Vägverket tjänar x antal miljoner
Staten (DU) får betala det dubbla för polisens nya system för automatisk identifiering av regplåten.

Stjärnan som kom på detdär skulle ha haft en regplåt upptryckt i ....

Märkerna är ju en bestående kostnad varje år medan de nya systemen är en engångskostnad. På lång sikt så tjänar alla på det nya systemet.

bmx
20 oktober 2009 · 7 100 Inlägg

om den ser lika ut vafan ska man köpa en ny då för?
"för att det är snyggare utan märke blablabla".det är väll bilen man kollar på,eller kollar ni på regplåtarna först?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Mortalis VW-nörd?
20 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

Bloggade ju jag om för flera veckor sen tongue tror nog jag byter, mest för att jag inte ens har EU skyltar på goffen, så de börjar blekna

Senast redigerat av Mortalis (20 oktober 2009)

Oxygen
20 oktober 2009 · 629 Inlägg

Köper alltid nya skyltar till mina bilar, blir väl till att lägga ut 60 kr till på denna då...

AlvereZ
20 oktober 2009 · 787 Inlägg

Längtar tills det försvinner smile

Så slipper man alla som gnäller att man kör med skrapat skattemärke lol

soyd
20 oktober 2009 · 1 853 Inlägg

Så om man beställer nya nästa år då, så får man 2 fram plåtar (dvs utan försänkning för skattelappen då) annars är det inga andra visuella skillnader på skyltarna ?

/mvh soyd

Bjork OEM <3
20 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

bmx skrev:
om den ser lika ut vafan ska man köpa en ny då för?
"för att det är snyggare utan märke blablabla".det är väll bilen man kollar på,eller kollar ni på regplåtarna först?

Suck..när man tittar på en bil så ser man väl helheten? Har du då taskiga gamla reg.plåtar, buliga, repiga, matta...you name it, tro fan att det drar ner bilens look.

Sen att man blir av med det fula märket ibak (som ALLTID skär sig med bilens färg) jag då ser jag iaf att
det lyfter utseendet, eller?


soyd skrev:
Så om man beställer nya nästa år då, så får man 2 fram plåtar (dvs utan försänkning för skattelappen då) annars är det inga andra visuella skillnader på skyltarna ?

/mvh soyd

Känns ju mest troligt ja, men man vet aldrig..vi bor i Sverige tongue

Senast redigerat av Bjork (20 oktober 2009)

OEM <3
matteeee Ingen himmel är så blå som min
20 oktober 2009 · 2 972 Inlägg

AeroMalm skrev:
mina skyltar är bara 2 år gammla, men självklart blir det nya. får man sätta nåt eget märke där då? eller klassas skylten för oläslig då? menar inte att jag ska klistra dit en extra bokstav elr nåt sånt utan typ Bmw emblem..

Det är ju olagligt fram idag, så det lär de bli bak sen med... Men ett tag får man åtminstone ha "gamla" skattemärken kvar antar jag, så det är nog en liten balansgång där smile

Jag slänger nog på en ny fin skylt utan nåt märke. Tycker det är snyggare. Passar på att ta bort min "audistockholm.se" plåthållare då med smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
azid Det som inte dödar gör ont
20 oktober 2009 · 2 668 Inlägg

har kört utan märke i 3år så mig gör det varken till eller ifrån... nya plåtar? nja måste fixa en bil först...

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang