NYA LAGEN 2010, vilka kommer köpa ny regskylt?

Legwind
19 oktober 2009 · 925 Inlägg

Nya lagen 2010 innebär att skattemärkena försvinner...Poliserna ser allt i sin dator....

VILKA KÖPER NY REGSKYLT BAK ? Pga Stilrent?

Jag kommer lätt göra de...

Feel The Difference
MilleN
19 oktober 2009 · 9 108 Inlägg

Köpte precis nya så jag skrapar nog bara bort märket, tror allt det ska gå utan att göra sönder skylten wink

Joel89
19 oktober 2009 · 221 Inlägg

Det är ju för att spara pengar. Är du helt säker på att det kommer nya skyltar då? Det borde ju kosta. Det borde ju komma nya skyltar men frågan är när? Bara en liten tanke...



Eller ser dom redan annorlunda ut?

Senast redigerat av Joel89 (19 oktober 2009)

Sluskk
19 oktober 2009 · 778 Inlägg

jag har precis köpt big_smile

Seth
19 oktober 2009 · 3 354 Inlägg

Ifs så har jag de gamla släta plastskyltarna men det skulle vara roligt med nya fräscha skyltar med hållare.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
MilleN
19 oktober 2009 · 9 108 Inlägg

Joel89 skrev:
Det är ju för att spara pengar. Är du helt säker på att det kommer nya skyltar då? Det borde ju kosta. Det borde ju komma nya skyltar men frågan är när? Bara en liten tanke...

Han skrev ju "köper" wink Dom kostar 60:- och går att beställa på vv.se.

Legwind
19 oktober 2009 · 925 Inlägg

kommer bli fint smile

Feel The Difference
Volvo_Mannen Volvoskadad
19 oktober 2009 · 6 017 Inlägg

Nepp, ska låta skattemärket sitta på bilen tongue

Jonas
Joel89
19 oktober 2009 · 221 Inlägg

MilleN skrev:
Du menade om dom kommer med nytt utseende utan mellanrum i mitten då antar jag. Kommer det sådana beställer jag nya direkt i alla fall roll

Tror dock dom lär ha kvar dessa ett bra tag till...

Ja det var det jag undrade.

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
19 oktober 2009 · 1 778 Inlägg

Jag kommer nog bara ta bort märket och göra rent, dels för att jag har fräsha plåtar, och för att jag inte vill ha plåt skyltar som man får nu.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
FLindgren
19 oktober 2009 · 5 089 Inlägg

Är det hundra att skattemärket försvinner? Någon info om detta?

Jag tycker ju att det är att gå ett steg bakåt iaf. kan väll inte bli så mycket lättare för en polis att titta snabbt och lätt om en bil är besiktad eller inte? Men vad vet jag. jag sitter ju inte i dendära dumma regeringen ;P

och hur ser den nya skylten ut då?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Legwind
19 oktober 2009 · 925 Inlägg

Skylten ser exakt ut som den vanliga och allt det me skatten och besiktning ser dom i deras nya datorer i bilarna:)

Feel The Difference
MilleN
19 oktober 2009 · 9 108 Inlägg

FLindgren skrev:
Är det hundra att skattemärket försvinner? Någon info om detta?

Jag tycker ju att det är att gå ett steg bakåt iaf. kan väll inte bli så mycket lättare för en polis att titta snabbt och lätt om en bil är besiktad eller inte? Men vad vet jag. jag sitter ju inte i dendära dumma regeringen ;P

och hur ser den nya skylten ut då?

Du får googla, bakåtsträvare där wink En sak mindre att bry sig om ju! Sedan sparar den dumma regeringen 60 millar om året eller vad det nu var  big_smile

Bossni
19 oktober 2009 · 274 Inlägg

FLindgren skrev:
Är det hundra att skattemärket försvinner? Någon info om detta?

Jag tycker ju att det är att gå ett steg bakåt iaf. kan väll inte bli så mycket lättare för en polis att titta snabbt och lätt om en bil är besiktad eller inte? Men vad vet jag. jag sitter ju inte i dendära dumma regeringen ;P

och hur ser den nya skylten ut då?

Det är inte lättare för de men det känns som att man kommer att hamna i en hel del ''slumpmässiga kontroller''

Det är samma skylt men du klistrar inte på nått märke.

Edit: Ska köpa ny skylt!

Senast redigerat av Bossni (19 oktober 2009)

Jlmmy
19 oktober 2009 ·

Är det verkligen klart? smile

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2 … ik_1269724

Värkar ju som det kan vara svårt att få igenom det, Tur att man nyss köpte två st nya små plåtar då big_smile

mvh

NissanMotorsport
19 oktober 2009 ·

Ja köpte nya regplåtar igår, får ja dom nya då?..

HansN83 x40
19 oktober 2009 · 1 209 Inlägg

jag tror inte att de kommer bytta ut skyltar, e nästan säker på att skyltar kommer att va samma som vi har.. skillnad e bara att vi inte kommer att få några skattemärket bara...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Seth
19 oktober 2009 · 3 354 Inlägg

har läst på flera ställen t.ex i Bike att det är klubbat att det försvinner vid årskiftet

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Legwind
19 oktober 2009 · 925 Inlägg

Skyltarna Blir Samma Skattemärket Försvinner:)

Feel The Difference
båge montör och hobby mekaniker
19 oktober 2009 · 2 672 Inlägg

kommer lätt köpa nya skyltar! skulle gjort det redan, men väntar tills efter årsskiftet!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang