Roadkill tråden

Oxygen
17 februari 2010 · 629 Inlägg

Klippt en fågel med överdelen av vindrutan (som höll, det gjorde inte fågeln...) och blivit påsprungen av ett rådjur (hoppade rätt in i passagerardörren när jag bromsade in för en korsning...).

UrPeppe Lastbilsbyggare
17 februari 2010 · 389 Inlägg

christofer_k skrev:
mårdhund, fågel och gädda

Min svägerska har åxå kört på en gädda när hon körde över en låg bro, själv har jag haft ihjäl "piggetagg" och en skata som fastnade inne i strålkastaren och en räv som på något sätt fastnade i kabeln till husvagnen och ett rådjur som sprang in i framskärmen på V70:n 2 veckor efter att jag köpt bilen.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
17 februari 2010 · 839 Inlägg

Fick en fågel av okänd modell fastsmetad i intercoolern under testkörning på björkvik en gång. I ca 210km/h... Film på det: http://www.garaget.org/video/20p2g10mn1mv

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Michkijn Tangentbordsriddare
17 februari 2010 · 1 825 Inlägg

UhrJr skrev:
Fick en fågel av okänd modell fastsmetad i intercoolern under testkörning på björkvik en gång. I ca 210km/h... Film på det: http://www.garaget.org/video/20p2g10mn1mv

behöver man ens fråga om vad ni åt efteråt?

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
FreddeK
17 februari 2010 ·

BARRET skrev:
till ts: Fick ägaren reda på att ni hade kört över katten?

Jag körde över en räv en gång, men han klarade sig för han måste ha stannat mellan framhjulen för han försvann under stötfångaren men man hörde ingen smäll. Tur att jag åkte hög bil just då.

fick ägaren reda på att du kört över räven?

Lotec
17 februari 2010 · 191 Inlägg

Död grävling, ekorre och 2 fåglar varav den ena var en hackspett.

Åttafemti R
TireSlayer Tvivlare
17 februari 2010 · 2 266 Inlägg

Blivit ett par harar/vildkaniner. Och en kråka med vänster backspegel i marchfart på motorvägen tongue (pricksäker, jajemen) (Omega -98)

Höll på att bränna över 2 människor på motorvägen hem från Gatebil Mantorp -09, dom hade lyckats hamna i mitträcket med sin bil och var på väg över till vägrenen, såg inte dom förrän dom va bredvid bilen typ. Blev lite skakis efter det.. (Omega -98)

Farsan o jag höll på att ta en Ponny och en Konstapel samtidigt en morgon utanför Skurup. Ponnyn hade rymt och hamnat på vägen, och konstapeln höll på att försöka få fatt i den. Inte alls långt ifrån att konstapeln hade fått en sidospegel i fejjan... tongue Mörkt var de, 5 på morgonen. (Pegga Expert)

Har en kompis som tog en duva med en 405 MI16 i 170, höger nedre hörn på framrutan. Var ingen trevlig syn tongue (MI16 -90)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
17 februari 2010 · 1 418 Inlägg

Med mercan en sparv som tog mitt i huv-stjärnan och satt kvar där..
Med morsans carisma en sen natt i sommras tog jag 2 harar.. Dom for in under bilen och jag ställde mig på bromsen. Dom rullade bredvid bilen tills jag fick stopp och sen stanna dom en 10 meter framför bilen.

Den ena var blodig och livlös nör den stanna och den andra verkade oskadd.. De som tog hårt  på mig var att den som verkade oskadd inte sprang därifrån utan satt på vägen bredivd den som var död och kollade på den ett tag...

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Cadillac CTS Sport Luxury "Stealth" (2004)
Mercedes 300CE "Angel of Mercy" (1988)
Chevrolet Camaro "Hokka Racing" (1998)
rudhem
17 februari 2010 · 188 Inlägg

någon som har inofficiell poänglista på roadkills? kompisen har nämligen lovat att rista in poäng i framskärmen på sin bmw.

Ledsjö Outlaw´s
baca Os Difuntos
17 februari 2010 · 1 822 Inlägg

christofer_k skrev:
mårdhund

Det e fan +poäng att lyckas ta livet av ett av sveriges ovanligaste djur big_smile

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
n_andersson
17 februari 2010 · 689 Inlägg

2 Rådjur
1 Hare
2 Grävlingar
1 Katt
Och en massa småfåglar som jag inte har nån räkning på

Senast redigerat av n_andersson (18 februari 2010)

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
17 februari 2010 · 839 Inlägg

Michkijn skrev:

UhrJr skrev:
Fick en fågel av okänd modell fastsmetad i intercoolern under testkörning på björkvik en gång. I ca 210km/h... Film på det: http://www.garaget.org/video/20p2g10mn1mv

behöver man ens fråga om vad ni åt efteråt?

Ja inte var det den fågeln iaf. Allt kött hade ju samlats i cellerna på intercoolern wink
Var ju bara att spola av med högtryck innifrån...

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
beemern .......
17 februari 2010 · 2 655 Inlägg

en hare i 150km/h med min gamla 343a, den levde inte efter de och blev en rund fin buckla mitt i frontplåten tongue

Schultz
17 februari 2010 · 119 Inlägg

1 Kisse och en lite fågel hmm
, båda med en liten golf 2a.
Och till sist en tankbil tongue Dock så hade tankbilen ganska stort övertag, så det blev inte mycket kvar av golfen tonguewink

Bird is the word!
Opelmadness German cars, quality and beyond
17 februari 2010 · 8 197 Inlägg

Schultz skrev:
1 Kisse och en lite fågel hmm
, båda med en liten golf 2a.
Och till sist en tankbil tongue Dock så hade tankbilen ganska stort övertag, så det blev inte mycket kvar av golfen tonguewink

Var Golfen som blev roadkill där.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Schultz
17 februari 2010 · 119 Inlägg

Opelmadness skrev:

Schultz skrev:
1 Kisse och en lite fågel hmm
, båda med en liten golf 2a.
Och till sist en tankbil tongue Dock så hade tankbilen ganska stort övertag, så det blev inte mycket kvar av golfen tonguewink

Var Golfen som blev roadkill där.. wink

Golfen och min nacke tongue

Bird is the word!
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
17 februari 2010 · 1 418 Inlägg

Schultz skrev:

Opelmadness skrev:

Schultz skrev:
1 Kisse och en lite fågel hmm
, båda med en liten golf 2a.
Och till sist en tankbil tongue Dock så hade tankbilen ganska stort övertag, så det blev inte mycket kvar av golfen tonguewink

Var Golfen som blev roadkill där.. wink

Golfen och min nacke tongue

Man ska inte köra chickenrace mot någon som har så stort övertag winktongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
bjornE_ Zephyr Tattoo Jönköping
18 februari 2010 · 254 Inlägg

Skogsduva in i ena oljekylet på rx7an i ~120km/h..

Michkijn Tangentbordsriddare
18 februari 2010 · 1 825 Inlägg

En fågel (skata/kråka el. dylikt, kanske blandras) vägrade flytta på sig nyss när jag parkerade bilen på MIN hyrda parkeringsplats.
Backade väl i ca 5km/h. Räknas det som dubbelparkering(två på en och samma parkeringsplats alltså)? fågeln lär ju knappast flytta på sig tongue

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Jockefors
18 februari 2010 · 961 Inlägg

tog en flock gäss som stog mitt i vägen å sov , tror 12 stycken strök med , stog mitt i vägen i en skymd kurva mitt i stan halv 5 på morron så man var ju mindre pigg då och skallen hängde inte med ..

Pure DieselPower
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang