7701
Sök

Kabel dragning i Mazda 3 2.0 sport

333 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
tjabbbba

Jag har fått i uppdrag av syrran att bygga en liten baslåda i bagaget men undrar hur ska man dra kablarna till steget?? någon som har gjort de får gärna göra en lite enklare förklaring:P

Mvh Markus

ljudfantast
1 372 Inlägg
21 oktober 2009
ström, remote, lågnivå ska dras bakåt i bilen.

Ditt slutsteg placerar du lämpligast i skuffen med lådan och steget behöver jordning från lämplig jordpunkt nära steget, ström genom strömkabel dragen från batteriet fram, remotekabel & lågnivå dragna från stereon. Sedan drar du högtalarkablar från kanalerna på steget till respektive element du ska spela med.

Glöm inte att din strömkabel ska ha en säkring max 30cm från batteriet på kabeln, och säkringen måste vara rätt specad för kabelns tjocklek.

/Mvh

333 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
jaaaaa de klart jag vet sånt jag menar mer hur jag ska dra kablarna under mattan o så:P hah amen tack ändå:P

ljudfantast
1 372 Inlägg
21 oktober 2009
jo du beskriver ju så fint att du redan kan kablarna och hur de ska ligga i topicen så!

i listerna vid dörrarna brukar kablarna trivas, du kan också dra tex lågnivån i mittkonsollen och under passagerarstolen och vidare längs med dörren. Tänk på att försöka hålla isär lågnivå och ström så mycket som det går för att undvika brus.

2 914 Inlägg
21 oktober 2009
gå ut och kolla efter? smile

Sök