2107
Sök

Baslåda (med steg eller aktiv), för bruksbil(billig, men inte dåligt billig! ^^)

39 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Hej,
fick nästan med allt i rubriken. jag letar lite lätt efter en baslådelösning, dock utan framgång. Ska inte vara en permanent lösning, utan som komplement till original högtalarna i 740in, vilka helt saknar bas smile Någon som har ett tips? Ska sitta i 740in. Ni vill säkert att jag ska skriva ett rikt pris, men tänk såhär: Så billig som möjligt, utan att vara så dålig så att jag kommer ångra mig direkt. Ska ändå ha basen i nått år, lr mer. Så någorlunda kräm ska den ha. Kan sätta ett pris tak på 2000kr, sen tycker jag det känns lite för dyrt för en temporär lösning. Vet ni något beggat som är riktigt bra i detta pris, så funkar det också. Jag har alla kablar osv, så bara baslåda och eventuellt steg.

Tack på förhand,
MVH///Oskar

767 Inlägg
21 oktober 2009
arizona eagle paketet på brl för strax över tusenlappen. dock får du bygga lådan själv.
Men ritning för 740 kan jag skicka till dig så den får plats under hatthyllan till dom basarna smile

stahre
16 197 Inlägg
21 oktober 2009
Jiimpa skrev:
arizona eagle paketet på brl för strax över tusenlappen. dock får du bygga lådan själv.
Men ritning för 740 kan jag skicka till dig så den får plats under hatthyllan till dom basarna smile

arizona eagle på BRL????    va??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

BMW entusiast
579 Inlägg
22 oktober 2009
evilaudio skrev:

Säger som evilaudio.
Jag som letade som en idiot och trodde att det bara var jag som inte hittade det big_smile

OnT: Det finns ju inte mycket vettigt att välja bland i den prisklassen om du ska ha både steg och bas.
Kolla på begagnat, så får du mer för pengarna.

Annars kanske http://mds.se/?artnr=PKTT1CFR121 kan passa? Borde duga gott och väl till det du är ute efter smile

767 Inlägg
22 oktober 2009
evilaudio skrev:
Jiimpa skrev:

Var lite trött där tror jag. är ju på dbakuten de finns. Får be om ursäkt för felskrivingen.

39 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Jag vill helst inte bygga något själv =P Har varken material lr verktyg för sånt smile Ska dock kolla närmare på den varianten, kanske känner någon som kan snickra låda, så de bara är o pula i en bas.

Men tack för alla tips, ska tänka lite extra på mds länken. Var i min prissmak iaf smile Den beggade vs mds nya, vilken spelar bäst?

stahre
22 oktober 2009
Gas tycker jag är mer prisvärt än mds. Så kallade budget basar båda två så jätte stor skillnad är det nog inte, men vet att gas basarna låter rätt bra för att vara en färdig låda.

39 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
stahre skrev:
Gas tycker jag är mer prisvärt än mds. Så kallade budget basar båda två så jätte stor skillnad är det nog inte, men vet att gas basarna låter rätt bra för att vara en färdig låda.

Låter logiskt och du verkar bevandrad i ditt uttalande smile

Hitta detta på blocket dock, GAS A112BP och måste givetvis kolla om inte denna kan vara snäppet vassare än de 2 tidigare valen? Går för 1500kr beggat. Vad tror ni?

Designer.
1 260 Inlägg
22 oktober 2009
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … p;cat=1789

Där har du bas och steg, så har du 500kr över till att bygga en låda. 10" är perfekt till 740 eftersom då får du in lådan under hatthyllan.

Vill du inte kapa själv så kan du köpa färdigkapade bitar av dom flesta lokala byggfirmor. Då är det bara att limma och skruva ihop lådan.

Ritning får du av Blekingbilradio när du köper bara du anger max måtten i din bil.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

39 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
MIKK0 skrev:
http://www.blekingebilradio.se/ShowProduct.aspx?prodid=13738&cat=1789

Där har du bas och steg, så har du 500kr över till att bygga en låda. 10" är perfekt till 740 eftersom då får du in lådan under hatthyllan.

Vill du inte kapa själv så kan du köpa färdigkapade bitar av dom flesta lokala byggfirmor. Då är det bara att limma och skruva ihop lådan.

Ritning får du av Blekingbilradio när du köper bara du anger max måtten i din bil.

varför gör du mig sådär intresserad! =P jag hade nästan lagt tanken på dendär beggade, men gilla ditt förslag riktigt skarpt... nu kommer jag göra någon irriterad, men måste fråga =P vad kan det uppskattningsvis kosta att lämna in måtten till en såg, så dom kapar till? limma och skruva ska jag klara av själv smile

Designer.
1 260 Inlägg
22 oktober 2009
flamur skrev:
MIKK0 skrev:

varför gör du mig sådär intresserad! =P jag hade nästan lagt tanken på dendär beggade, men gilla ditt förslag riktigt skarpt... nu kommer jag göra någon irriterad, men måste fråga =P vad kan det uppskattningsvis kosta att lämna in måtten till en såg, så dom kapar till? limma och skruva ska jag klara av själv smile

Räkna på att dom debiterar ca 400kr timmen, och dom räknar nog på att det tar en timme att kapa, så runt 400kr uppkapat och klart + kostnad för material.  Men varierar från ställe till ställe.
Senast redigerat av MIKK0 (22 oktober 2009)

2 914 Inlägg
22 oktober 2009
MIKK0 skrev:
flamur skrev:
MIKK0 skrev:

Räkna på att dom tar debiterar ca 400kr timmen, och dom räknar nog på att det tar en timme att kapa, så runt 400kr uppkapat och klart + kostnad för material.  Men varierar från ställe till ställe.

bra för dom som har tummen mitt i handen eller är utan verktyg.

stRaend
23 oktober 2009
jag fick mitt förra bygge sågat osv för 50:- smile

767 Inlägg
23 oktober 2009
MIKK0 skrev:
flamur skrev:
MIKK0 skrev:

Räkna på att dom debiterar ca 400kr timmen, och dom räknar nog på att det tar en timme att kapa, så runt 400kr uppkapat och klart + kostnad för material.  Men varierar från ställe till ställe.

Oj det var dyrt:O Här på beijer i stan betalar man mellan 50-150 kronor för en bas låda beroende på hur stora bitar det går åt. kapningen gör dom ju på under 10 minuter:P

Designer.
1 260 Inlägg
23 oktober 2009
Jiimpa skrev:
MIKK0 skrev:
flamur skrev:

Oj det var dyrt:O Här på beijer i stan betalar man mellan 50-150 kronor för en bas låda beroende på hur stora bitar det går åt. kapningen gör dom ju på under 10 minuter:P

Beijer och andra lite större ställen brukar oftast vara billigare än den lokala plankaffärn /brädgårn.

En kompis fick prisuppgift på 400kr / h och att dom räkna med att det tog en timme att kapa, antagligen för att dom inte tycker det är värt jobbet annars. Men då hade han redan spånskiva, hade han köpt den där så  hade det säkert blivit billigare.

Men tycker fortfarande man kan räkna med 400kr för att få det kapat. Blir det billigare så blir man ju bara glad, istället för tvärt om big_smile

stahre
23 oktober 2009
Åker du till bauhaus och köper spånskivan där, ber dom kapa upp det på en gång tar dom en avgift på 50kr. Så totalt typ 450 om du ska ha 22mm2 spånplatta. Lite spånskruv och PL-400 lim så är du hemma:D

767 Inlägg
23 oktober 2009
MIKK0 skrev:
Jiimpa skrev:
MIKK0 skrev:

Beijer och andra lite större ställen brukar oftast vara billigare än den lokala plankaffärn /brädgårn.

En kompis fick prisuppgift på 400kr / h och att dom räkna med att det tog en timme att kapa, antagligen för att dom inte tycker det är värt jobbet annars. Men då hade han redan spånskiva, hade han köpt den där så  hade det säkert blivit billigare.

Men tycker fortfarande man kan räkna med 400kr för att få det kapat. Blir det billigare så blir man ju bara glad, istället för tvärt om big_smile

Jo det är ju sant att det är lika bra att räkna högt big_smile slipper man bli ledsen smile

39 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Då får jag ta och tacka alla för era svar. Lät väldigt smidigt att åka till beijer med mått, sen köpa lim och lite skruv o snå ihop lådan. Blir väl bäst resultat och man har gjort något själv ^^

Så tack smile

Sök