Jiimpa skrev:
MIKK0 skrev:
flamur skrev:
varför gör du mig sådär intresserad! =P jag hade nästan lagt tanken på dendär beggade, men gilla ditt förslag riktigt skarpt... nu kommer jag göra någon irriterad, men måste fråga =P vad kan det uppskattningsvis kosta att lämna in måtten till en såg, så dom kapar till? limma och skruva ska jag klara av själv

Räkna på att dom debiterar ca 400kr timmen, och dom räknar nog på att det tar en timme att kapa, så runt 400kr uppkapat och klart + kostnad för material. Men varierar från ställe till ställe.
Oj det var dyrt:O Här på beijer i stan betalar man mellan 50-150 kronor för en bas låda beroende på hur stora bitar det går åt. kapningen gör dom ju på under 10 minuter:P
Beijer och andra lite större ställen brukar oftast vara billigare än den lokala plankaffärn /brädgårn.
En kompis fick prisuppgift på 400kr / h och att dom räkna med att det tog en timme att kapa, antagligen för att dom inte tycker det är värt jobbet annars. Men då hade han redan spånskiva, hade han köpt den där så hade det säkert blivit billigare.
Men tycker fortfarande man kan räkna med 400kr för att få det kapat. Blir det billigare så blir man ju bara glad, istället för tvärt om

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot