6502
Sök

Fälld björk på motorhuv, försäkringsfråga..!

3 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Hej!

Jag var ute i skogen idag och skulle hugga ved, tro det eller ej men jag lyckades fälla en björk rakt över motorhuven.. Hur ställer sig försäkringsbolaget till detta? Ska jag försöka ljuga ihop en historia eller går detta olycksfall att få ut på försäkringen? Bör tilläggas att jag har helförsäkring på bilen och även skogsförsäkring!

MVH.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 oktober 2009
är en klockren vilt olycka (vilda trän i skogen)

men du körde på ett djur alt. väjde för ett djur o körde in i trädet som föll... eller liknande

1 634 Inlägg
22 oktober 2009
Ring anonymt till ett annat bolag och kolla wink Sånt är lurt, dom där jäklarna försöker alltid smita undan ersättning om dom ser chansen. Har du helförsäkring tycker man ju att det skall täcka. Olycksfall är ju bara förnamnet big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

Reservdansk
6 271 Inlägg
22 oktober 2009
sir_daniel skrev:
väjde för ett djur o körde in i trädet som föll... eller liknande

Då måste det ha varit ett väldigt litet/smalt träd. wink
Träd är mycket stabilare än man tror, och björkar är kända för att vara jävligt sega.

Alexandur: Du får väl ringa anonymt och fråga om fällda träd över bilen gäller på försäkringen. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 oktober 2009
Ska ju gå på försäkringen alla gånger, kanske till högre självrisk då det var lite klantigt gjort? Inget illa menat men man ska nog se till att inte ha bilen så nära när man fäller träd tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Licenssvetsare
927 Inlägg
22 oktober 2009
Om min kompis kan få ut försäkring när hans bil blev biten av en häst på en åker så kan nog du få ut pengar för det ska du se..

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
22 oktober 2009
men frågan är inte om du skall plocka det på gårdens försäkring isåfall...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 oktober 2009
dcay skrev:
Om min kompis kan få ut försäkring när hans bil blev biten av en häst på en åker så kan nog du få ut pengar för det ska du se..

Dedär får du nog berätta lite mer i detalj? tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

KHRacing
22 oktober 2009
vad är SKOGSFÖRSÄKRING ?

Reservdansk
6 271 Inlägg
22 oktober 2009
KHRacing skrev:
vad är SKOGSFÖRSÄKRING ?

Som skogsägare har du inte bara träd att ta hänsyn till – du bör också ha en ansvars-, rättsskydds- och olycksfallsförsäkring som hjälper dig om du blir skadeståndsskyldig eller hamnar i en rättslig tvist. Det är också tryggt att ha en olycksfallsförsäkring för oavlönade personer som hjälper dig i skogsarbetet.

http://www.dina.se/forsakringar/lantbru … orsakring/

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

OEM <3
6 957 Inlägg
23 oktober 2009
Passa dig för en Björk wink hihi

Hoppas de löser sig smile

OEM <3

1 816 Inlägg
23 oktober 2009
Om du har vagnskadeförsäkring så är det ju inga problem, bara att anmäla skadan till bolaget.
Därefter rekommenderar dom dig en verkstad att ta kontakt med så dom kan fota och skicka in en förkalkyl på skadan. Självrisk får du givetvis betala, är det en privatbil eller står den på firma!?
Om den är firmaägd så betalar man självrisken + momsen på hela skadan.

Sök