4704
Sök

Ventil lyftar Volvo 850 GLT -92

74 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Hej!

Har nyss lossat toppen på min Volvo 850 Glt årm. -92
Avnågon andledning så vändes toppen upp och ner och ut ramlade det som små cylindrar med olika beteckningar. Vet ej vad man ska kalla dessa. Heller inte om de måste sitta på ett speciellt ställe med tanke på att de hade olika namn. Hjälp/hänvisningar önskas!

De olika beteckningarna: 6510 KLM samt 6510 KL

Mvh///Daniel

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
24 oktober 2009
det va inte så bra kanske, de skall tillbaka på samma plats som de satt då de har slitits in för de lopp de satt i, det är tryckarna som trillade ut...

74 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
och om de så kallade tryckarna ligger i en fin liten hög på ett gammalt täcke då? Skapligt problem?
Bara några fåtal av en sort som sitter kvar. Vad kan hända/händer om de bara pluggas in? Går det att kunna få reda på hur man ska göra för att återställa det "någolunda" som det var?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
25 oktober 2009
såg nu att detta va en dubbeltråd, så du kan lyssna på marlboroman, han kan sin sak bättre än vad jag kan...

det jag vet att som han säger så bör de ju sättas tillbaka på sin egna plats, men jag minns också nått om ifall man har blandat ihop dem så kan man montera tillbaka dem omvänt, bara att de kan röra sig i sitt lopp utan att vara tröga, tänk också på att försöka förvara dem i olja! då det inte är så bra att de blir torra, då skall man tydligen försöka fylla dem igen, det är ingen fara ifall de är torra, mer än att det blir satans missljud från motorn i början, å de kan tydligen ta ganska lång tid innan de fylls igen å missljuden slutar, missljudet är knack, den kommer knacka som fan ifall dom är torra...

Sök