25 oktober 2009
Trådstartare
Min mammas & hennes sambos vän har varit snäll mot mig o sålt massa delar m.m till min bil när det har kärvat. i Fredags ringde jag honom och sa
Jag: Hej, jag undrar om du skulle vilja göra mig en tjänst o lägga om några däck till mig?
Han: Ja visst, lördag eftermiddag.
Jag kommer dit. Hans maskin är det ngt vajsing med, när vi lägger om den sista fälgen så tuggar maskinen i fälgkanten. Köpte dom fälgarna 2 dagar tidigare utan en enda skråma nånstans på fälgarna ska tilläggas. Märket blir nån cm långt, gick ju att slipa till lite snyggt, när däcket sitter på plats så syns det ju knappt, men endå!! Fanns inget märke där innan förens hans maskin j*vel gjorde ett märke.
Han säger: skit, det är inte första gången denna mskinen gör såhär. Tyvär har det hänt tidigare men jag trodde inte att det skulle hända just nu. Sånt man aldrig vet
Jag blir helt paff, han visste om att maskinen kan göra så. Endå tar han emot mina fälgar som jag nydligen köpt. Han erbjuder sig inte att fixa till det lr nånting, utan ist säger han.
"jag ska ha 150:- per plåt fälg & 250:- per Alufälg för byte & balansering. Och det är kompis pris!!"
Hur har man mage till det?! Ta sånna humana priser för byte av några däck? pluss att han repade min fälg. Han är dyrare än vad en vit-däckverkstad är, pluss att en verkstad hade ersatt skadan på min fälg.
Så nu till min fråga, gör jag fel som vägrar att betala?! Trots allt bad jag honom om en tjänst så det va inte ens tal om några pengar. Sen vill jag inte betala pga skadad. Vad säger ni? fel lr rätt?
Hpc