BrajjAxx skrev:Hej jag har en Volvo 940s -96 (b230fk). Har skaffat en 3"lmm från 960 och har tänkt köpa dessa spridarna:http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=17&id=15Vill då även höja bränsletrycket, så en BTR ska jag också köpa. Men nu undrar jag om denna BTR passar direkt på fuelrailen och om den är bra?http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2140Jag måste även skaffa en mätare så jag ser mitt bränsletryck, vilken skulle vara bra då, är denna bra?http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2433Passar allt detta och kommer de lira bra tillsammans?Tacksam för svarMvh BrajjAxx
1:1 Linjär.Tryckområde 1-5 Bar. För insprutnings bilar.För universalmontering på Fuelrail.Passar direkt på fuelrail på Volvo Saab mm
NITROUS skrev:BrajjAxx skrev:Hej jag har en Volvo 940s -96 (b230fk). Har skaffat en 3"lmm från 960 och har tänkt köpa dessa spridarna:http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=17&id=15Vill då även höja bränsletrycket, så en BTR ska jag också köpa. Men nu undrar jag om denna BTR passar direkt på fuelrailen och om den är bra?http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2140Jag måste även skaffa en mätare så jag ser mitt bränsletryck, vilken skulle vara bra då, är denna bra?http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2433Passar allt detta och kommer de lira bra tillsammans?Tacksam för svarMvh BrajjAxxstår ju1:1 Linjär.Tryckområde 1-5 Bar. För insprutnings bilar.För universalmontering på Fuelrail.Passar direkt på fuelrail på Volvo Saab mm
NITROUS skrev:har aldrig använt den där modellen, men köp inte billigt skräp bara, funkar skitdåligt.
BrajjAxx skrev:NITROUS skrev:har aldrig använt den där modellen, men köp inte billigt skräp bara, funkar skitdåligt.Men det är väll inte billigt skräp, eller?
NITROUS skrev:BrajjAxx skrev:NITROUS skrev:har aldrig använt den där modellen, men köp inte billigt skräp bara, funkar skitdåligt.Men det är väll inte billigt skräp, eller?det vet jag inte, tänker på alla "blingbling" kina-BTRgrunkor som håller en eftermiddag, sen börjar dom läcka och tappa trycket.
Fire-Fox skrev:Dem gröna spridarna (S60R spridare) kommer funka fint tillsammans med en 3'' LMM som t.ex. från en 960/S90. Dock så kan jag inte svara på BT mätaren .Mvh/Tobias
BrajjAxx skrev:Fire-Fox skrev:Dem gröna spridarna (S60R spridare) kommer funka fint tillsammans med en 3'' LMM som t.ex. från en 960/S90. Dock så kan jag inte svara på BT mätaren .Mvh/Tobiasokej:) Men det är väll så att jag inte är tvungen att skaffa BTR, bara köra med 3"lmm och de gröna spridarna?
Fire-Fox skrev:BrajjAxx skrev:Fire-Fox skrev:Dem gröna spridarna (S60R spridare) kommer funka fint tillsammans med en 3'' LMM som t.ex. från en 960/S90. Dock så kan jag inte svara på BT mätaren .Mvh/Tobiasokej:) Men det är väll så att jag inte är tvungen att skaffa BTR, bara köra med 3"lmm och de gröna spridarna?Nej en BTR är ingen nödvändighet i detta fall. De gröna 968 spridarna tillsammans med en 3'' LMM kommer funka prima och räcka till gott och väl .Mvh/Tobias.
NITROUS skrev:Fire-Fox skrev:BrajjAxx skrev:okej:) Men det är väll så att jag inte är tvungen att skaffa BTR, bara köra med 3"lmm och de gröna spridarna?Nej en BTR är ingen nödvändighet i detta fall. De gröna 968 spridarna tillsammans med en 3'' LMM kommer funka prima och räcka till gott och väl .Mvh/Tobias.han lär visst byta BTR, då original har ett grundtryck på 3 bar, medans -968orna ska ha 3,8 i grundtryck
Fire-Fox skrev:BrajjAxx skrev:okej:) Men det är väll så att jag inte är tvungen att skaffa BTR, bara köra med 3"lmm och de gröna spridarna?Nej en BTR är ingen nödvändighet i detta fall. De gröna 968 spridarna tillsammans med en 3'' LMM kommer funka prima och räcka till gott och väl .Mvh/Tobias.
BrajjAxx skrev:okej:) Men det är väll så att jag inte är tvungen att skaffa BTR, bara köra med 3"lmm och de gröna spridarna?
Fire-Fox skrev:NITROUS skrev:Fire-Fox skrev:Nej en BTR är ingen nödvändighet i detta fall. De gröna 968 spridarna tillsammans med en 3'' LMM kommer funka prima och räcka till gott och väl .Mvh/Tobias.han lär visst byta BTR, då original har ett grundtryck på 3 bar, medans -968orna ska ha 3,8 i grundtryckJag tänkte fel där sorry. Du har rätt. Han måste öka ifrån 3 bar till 3.8 för det ska funka så bra som möjligt.
NITROUS skrev:Fire-Fox skrev:Nej en BTR är ingen nödvändighet i detta fall. De gröna 968 spridarna tillsammans med en 3'' LMM kommer funka prima och räcka till gott och väl .Mvh/Tobias.han lär visst byta BTR, då original har ett grundtryck på 3 bar, medans -968orna ska ha 3,8 i grundtryck
Fire-Fox skrev:Nej en BTR är ingen nödvändighet i detta fall. De gröna 968 spridarna tillsammans med en 3'' LMM kommer funka prima och räcka till gott och väl .Mvh/Tobias.
BrajjAxx skrev:Fire-Fox skrev:NITROUS skrev:han lär visst byta BTR, då original har ett grundtryck på 3 bar, medans -968orna ska ha 3,8 i grundtryckJag tänkte fel där sorry. Du har rätt. Han måste öka ifrån 3 bar till 3.8 för det ska funka så bra som möjligt.okej:) ni vet inte om det finns någon bild på hur man kopplar in en BTR och mätaren till den då jag knappt vet var den sitter:P
Fire-Fox skrev:NITROUS skrev:han lär visst byta BTR, då original har ett grundtryck på 3 bar, medans -968orna ska ha 3,8 i grundtryckJag tänkte fel där sorry. Du har rätt. Han måste öka ifrån 3 bar till 3.8 för det ska funka så bra som möjligt.
NITROUS skrev:han lär visst byta BTR, då original har ett grundtryck på 3 bar, medans -968orna ska ha 3,8 i grundtryck
NITROUS skrev:BrajjAxx skrev:Fire-Fox skrev:Jag tänkte fel där sorry. Du har rätt. Han måste öka ifrån 3 bar till 3.8 för det ska funka så bra som möjligt.okej:) ni vet inte om det finns någon bild på hur man kopplar in en BTR och mätaren till den då jag knappt vet var den sitter:PBTR sitter längst ut på fuelrailen
BrajjAxx skrev:Fire-Fox skrev:Jag tänkte fel där sorry. Du har rätt. Han måste öka ifrån 3 bar till 3.8 för det ska funka så bra som möjligt.okej:) ni vet inte om det finns någon bild på hur man kopplar in en BTR och mätaren till den då jag knappt vet var den sitter:P
Fire-Fox skrev:Jag tänkte fel där sorry. Du har rätt. Han måste öka ifrån 3 bar till 3.8 för det ska funka så bra som möjligt.