Polisen vad fan håller dom på med

ghost_boy83 CREW
12 maj 2006 · 2 594 Inlägg

är så jävla less på polisen just nu bor i ett område där det tydligen finns lösaktiga typer har haft ett antal stölder  runt om nästan varge natt är det ett antal bilar som blir slangade eller av med extralysen mm, blev skälv av med min t5r vinge för ett tag sen plus att bilen blev repad,en polare som ochså bor i närheten fick hela sin bil nerplockad tillochmed motor hur fan man nu lyckas med det. var ner till polisstationen och frågade vad fan dom höll på med tydligen vet dom vilka som håller på men varför gör dom inget??
häromdan såg jag tre poliser som stog och haffade moppedister en sprang i kapp en moped och kastade av föraren som troligen såg ut som 15 år asså jag fattar inte har dom så jävla lite att göra eller? fan gör det ni ska ta dom riktiga asen i stället för att springa och larva er

nån som vart med om liknande eller eller håller med?

Volvo_Mannen Volvoskadad
12 maj 2006 · 6 017 Inlägg

J*vla idioter

Jonas
ludde__mannen draminbil.nu
12 maj 2006 · 1 382 Inlägg

Håller med om att dom borde fundera på hur dom använder sin tid.. Har inte några exempel förutom det med att dom alltid jagar mopedister wink

SWK Lord
12 maj 2006 · 125 Inlägg

Hahaha... Jag har en rolig grej att berätta också! Min kära lillbror blev av med en trickbmx nu i veckan vid hans skola. Två dagar efter ser han sin cykel står i närheten av skolan och ringer min farsa som sticker ditt illa kvick för att hämta tillbaka cykeln. Men cykeln satt med ett moppelås i cykelstället så han bestämde sig för att ringa polisen och anmäla att cykeln hade blivit stulen(som vi inte gjort tidigare). Sen fick han ringa två minuter senare för att säga att vi hade hittat cykeln(?). För det kunde man inte göra i samma samtal tydligen.

Efter några minuter så kom polisen iallafall. En bil först, sen kom en till, och en till... Tillslut så va det 5 polisbilar och en polisbuss. smile Snacka om att inte göra nåt vettigt när man engagerar ungefär 13 polisen för en fjuttig cykelstöld!

Humoristiskt! När man behöver dom så har dom inte tid, När man inte behöver dom finns dom överallt! skumt! smile

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
Saabfantinasten
12 maj 2006 · 44 Inlägg

Jag kan berätta en "rolig" sak som jag var med om för ett tag sen.. jag stod och väntade inne i stan "Kalmar" så kommer det fram en kille (typ 35 bast) och undrar om inte jag kan köra hem han (typ 10 min) för 100 spänn.. men jag tackade nej, för jag hade två fruntimmer i bilen som jag inte ville att han skulle taffsa på.. Men efter lite tjat så gick han.. sen när jag skulle åka så springen hans fulla kompis fram och ställer sig med händerna på huven och hotar lite.. så jag slänger i backen och, hehe sladdar lite snyggt ut på vägen igen.. då kommer polisen.. så jävla typiskgt.. kunde dom inte kommit två sec tidigare så hade de kunnat slänga fylleasen i fylleslammen istället smile

Men så ska de tydligen va.. måste va någon oskriven kosmisk lag att det ska va så..

Åh nej det är han i Saaben!!!
Saab 900 (1994)
-PINNEN-
12 maj 2006 · 409 Inlägg

men varför ägnar dem tid till mopedister ja fattar inte att dem gör så? asså hallå det händer så mkt annat men näj då det är mopedisterna dem vill åttongue höhö såå sjukt

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
AK86
12 maj 2006 · 250 Inlägg

det är ju lättast o ta mopedisterna...dom är väl rädda för alla andra! ja har en rolig historia som hände lite utanför uppsala...det var ett gäng ungdommar som åkte ner för en lååång backe...då kom snuten o ställde sig nedanför backen och sen stoppa dom när dom kom ner!
vet ni vad dom fick??

DOM FICK BÖTER FÖR FORTKÖRNING PÅ CYKELVÄG MED CYKEL!!!


HAHAHAHA mycket snutjävlarna har och göra alltså!! haha

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
ventohuan Fartdåre!
12 maj 2006 · 592 Inlägg

Polisen ja va säger man! Dom gör inte allt för mycket. Dom kan typ bara två saker:
1. Stoppa mopeder för trim mm. ( e väll bättre dom ligger i garaget o trimmar moppe en springer på gatan o knarkar o förstör)
2. Stå vid vägkanten o stoppa fortkörare.

Känns lite som att dom har order från högre makt om att käna pengar ti staten!

Senast redigerat av ventohuan (12 maj 2006)

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Frenzy
12 maj 2006 · 121 Inlägg

Jag trodde detta var en community för män och kvinnor som var bilintresserade. Varför finns här fjortisar som snattrar om mopeder????

Senast redigerat av Frenzy (12 maj 2006)

Non omnia possumus omne
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
12 maj 2006 · 1 290 Inlägg

Moget inlägg!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Ena Colaberoende
12 maj 2006 · 1 219 Inlägg

Jag tycker att det är lite löjligt att dom inte prioriterar inbrott före att jaga mopeder.
Men, Jag måste gå emot det jag skrev och bara hoppas att dom ställer sig och filmar eller plockar mopedister där jag bor (bor brevid en skola). Denna veckan har jag varit nära att få 4 mopedister i bakänden på bilen för dom kör upp och ner på parkeringen.. 2 av dessa hade inte ens hjälm.
Vill inte ha en mopedist i sidan av bilen och sedan få höra att personen som körde har blivit hjärnskadad.

En annan sak.
Häromdagen så stod det en bil väldigt illa parkerad (snarare ställd) utanför mitt jobb. Vi kollade i bilen och allt saknades.. Uppbrutna lås och sånt. Vi ringde polisen. Fick till svar att "Tyvärr. Det är inte vårat område". Bilen hade inte blivit anmäld stulen ännu och eftersom den stod på privat mark (inte mitt jobbs mark) så fick dom inte göra något.

Vad är Poliserna till för? Plocka folk med neon och blåa lampor?

/Ena

Frenzy
12 maj 2006 · 121 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Moget inlägg!!

Är du sarkastisk?

Non omnia possumus omne
SaNelito Fartdåre
12 maj 2006 · 286 Inlägg

Impreza_BlackDrake skrev:
det är ju lättast o ta mopedisterna...dom är väl rädda för alla andra! ja har en rolig historia som hände lite utanför uppsala...det var ett gäng ungdommar som åkte ner för en lååång backe...då kom snuten o ställde sig nedanför backen och sen stoppa dom när dom kom ner!
vet ni vad dom fick??

DOM FICK BÖTER FÖR FORTKÖRNING PÅ CYKELVÄG MED CYKEL!!!


HAHAHAHA mycket snutjävlarna har och göra alltså!! haha

Öö okej? Har iaf aldrig sett någon hastighetsskylt på cykelvägar... Iof har jag inte cyklat på mååånga år nu så det kan vara nåt nytt?? *ironisk*

Volvo S40N (2006)
M.Persson
12 maj 2006 · 461 Inlägg

Polisen engagerar sig i allt som kan ge böter, och som dom kan tjänna på resten är bara 2ra prioterat.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
Darkie dARKiE
12 maj 2006 · 5 031 Inlägg

SaNelito skrev:

Impreza_BlackDrake skrev:
det är ju lättast o ta mopedisterna...dom är väl rädda för alla andra! ja har en rolig historia som hände lite utanför uppsala...det var ett gäng ungdommar som åkte ner för en lååång backe...då kom snuten o ställde sig nedanför backen och sen stoppa dom när dom kom ner!
vet ni vad dom fick??

DOM FICK BÖTER FÖR FORTKÖRNING PÅ CYKELVÄG MED CYKEL!!!


HAHAHAHA mycket snutjävlarna har och göra alltså!! haha

Öö okej? Har iaf aldrig sett någon hastighetsskylt på cykelvägar... Iof har jag inte cyklat på mååånga år nu så det kan vara nåt nytt?? *ironisk*

Fartbegränsningarna gäller alla "fordon" och cykeln är ett fordon så..  säger ialf bara "HAHA".

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
JohnnyN Rutinerad medlem
12 maj 2006 · 1 938 Inlägg

OT

Saabfantinasten skrev:
köra hem han (typ 10 min) för 100 spänn..

Jag fick 10 euro för att skjutsa en kille 700 meter wink Hade aldrig sett killen förr, men han frågade om jag kan skjutsa honom, så får jag 10 euro, och tydligen skulle han bara 700 meter lol
Bra förtjänst wink

Nknn
12 maj 2006 ·

Jag antar att det beror på att dem flesta poliser är vanliga svenssons, som gått sin utbildning för över 20 år sen.. Dem är för fega för att ta tag i dem riktiga brotten.. Dem vill säkert ogärna göra sig ovän med gäng i området osv..
Och dem lär för den delen heller inte ens veta vad dem ska göra vid grövre brott, såsom ta fast vandalister..

Jag skulle föreslå att alla 40+ poliser som i vanliga fall jagar pojkspolar på mopeder går en kurs under nån vecka, för att fräscha upp minnet lite, och lära sig nya metoder inom polisarbetet.

Nknn
13 maj 2006 ·

calibra_nox skrev:
OT

Saabfantinasten skrev:
köra hem han (typ 10 min) för 100 spänn..

Jag fick 10 euro för att skjutsa en kille 700 meter wink Hade aldrig sett killen förr, men han frågade om jag kan skjutsa honom, så får jag 10 euro, och tydligen skulle han bara 700 meter lol
Bra förtjänst wink

På tal om skjutsar, skjutsade 3 grabbar gratis häromkvällen genom stan.. Hade inte ens sett dem förr, dem kom från sundsvall tydligen=) Dem frågade tillomed vad jag skulle ha för o skjutsa dem, men man är ju för snäll ibland.. Fast dem var jävligt trevliga så va inge problem direkt tongue
Fast man lär sig ju till nästa gång ^^,

__crushed Tävlingskör
13 maj 2006 · 49 Inlägg

mycket intressanta inlägg måste jag säga.


sen en annan sak. jag var ute och åkte med min kompis i leksand, där har dom spärrat av en väg mellan vissa klockslag. utanför "stadens inneställe" då åkte ju vid där, och såklart så kommer polisen å frågar om han har onödigt mycket pengar, eftersom han har råd att åka där. istället för att vara ute och tillexempel ta våldtäktsmän och "misshandlare". men dom har ju tydligen inget bättre för sig.. hmm:S

ghost_boy83 CREW
15 maj 2006 · 2 594 Inlägg

måste berätta en sjuk sak till var hos en polare här om kvällen vi satt ute på han balkong och tog en grogg då det dök upp en knarkare med en lustig audi vi slog på reg nr och då visade detsig vara en saab så skyltarna stämmde inte.så vi bestämmde oss för att ringa snuten eftersom knarkarn tydligen brukar ställa till med en massa skit, och till våran stora förvåning så kunde polisen inte göra nått så länge bilen inte var i rörelse?? fan har ni hört nått så sjukt dom visste ju tydligen vem han var ochså! nä tydligen ska man måsta starta ett medborgar garde?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang