Bagageluckan vill flyga iväg... TIPS välkommna, ta bort vibrationer....

Guldis
27 oktober 2009 · 200 Inlägg

Hejsan som topic lyder när jag slängde i mina nya basar och slutseg i min e30 har jag bagageluckan öppen låter det okej, stänger jag luckan så vibrerar plåten näsan hela bilen bagageluckan trivs nog inte med detta i längden och absolut inte jag iheller...

Så tips och trix hur man fixar med missljud är välkommna.  värst är att bagageluckan typ glappar upp och ner...

MVH Guldis

BMW E30 325 Cab "E30 Cab" (1990)
stRaend
28 oktober 2009 ·

dæmpa med dæmpmatta kan vara en bra børjan om du inte redan gjort det, smile

widebody
28 oktober 2009 · 40 Inlägg

http://www.swedac-acoustic.se/ ring dom så får du hjälp med vilken dämpmassa som passar dina problem

Volkswagen Golf 1,9 tdi "GreenXtrem" (2000)
Audi A4 (2008)
racer-putte
28 oktober 2009 · 6 558 Inlägg

Köp ett gäng m1 dämp-mattor på brl e sååååå himla bra      smile

Senast redigerat av racer-putte (28 oktober 2009)

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
kalle_kalle
28 oktober 2009 · 2 914 Inlägg

håller med racer-putte smile
(dock har jag inte använt dom men jag litar på dom som sagt att det är bra skit smile)

dfine BMW entusiast
29 oktober 2009 · 579 Inlägg

Även jag håller med putte här, köp BRL's M1 dämpmatta.
Sjukt enkel att ha och göra med och det minskar på vibrationerna väldigt mycket.
Dämpade mina framdörrar och plåten låter inte ett dugg längre, men insidan av dörren låter förjävligt. Får ta och dämpa den med snart smile

Dock ska du inte förvänta dig att bli av med vibrationerna helt och hållet, men det är en bra början iallafall smile

Senast redigerat av dfine (29 oktober 2009)

Rickard-v
29 oktober 2009 · 2 665 Inlägg

Då fattar du vilket tryck det blir i bagaget om luckan håller på att lossna.

Tänk om du fick in allt detta tryck i kupen!

Montera basarna så trycker går in i kupen istället för bagaget. Ok lite svårt kanske med cab.

Ungefär som att ställal hemmabio subben i garderoben istället för rummet där man sitter.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Guldis
29 oktober 2009 · 200 Inlägg

Älskar datorstrul, men nu är jag tillbaka ^^.

Ja jag får väll prova BRL´s M1 mattor.

Jo jag skulle vilja få in trycket mer i kupen valet är väll om man bygger en låda i HELA bagageutrymmet och ngn form av rör in i kupen genom väggen(väggarna= 2 st med 10cm mellan) som avskiljer kupen från bagage utrymmet.
Ngn form utav bandpasslåda eller ?

Lossna gör den väll inte men hela luckan rör sig flera mm vid varje "slag" av basen...

BMW E30 325 Cab "E30 Cab" (1990)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
29 oktober 2009 · 8 744 Inlägg

Du behöver inte använda hela bagaget till baslåda för att få in trycket i kupén, det finns smidigare lösningar. smile Om du har skidlucka så kan du göra en sluten eller portad låda och låta basen (och eventuell port) spela genom skidluckan, eller om du bara har hål i hatthyllan för tex högtalare så kan du bygga en bandpasslåda och dra upp portarna genom hålen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Guldis
29 oktober 2009 · 200 Inlägg

Har tyvärr inget av det  hmm har vägg in mott ryggstödet helt hel över allt sen ovanför ligger cabben när man fäller ner den så kan inte dra upp rör där iheller. Har en Cab om det inte framgått tidigare.

BMW E30 325 Cab "E30 Cab" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang