Tips på tråkiga/fula/anonyma bilar

Holiace
1 november 2009 · 1 754 Inlägg

Som Volvo544special65 sa, 740 är inte den mest anonyma bilen. Leta efter en bil som INGEN vill ha, typ en http://www.blocket.se/varmland/MAZDA_12 … 11&w=3 eller en http://www.blocket.se/trelleborg/Opel_C … 11&w=3

Jag kan inget om allt.
ZonaX Svetsare
1 november 2009 · 3 150 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

ZonaX skrev:

alexxe skrev:

Håller tokigt med dig! Äldre bmw är tvärfeting ju cool.

Håller fett med!   smile     Skulle för övrigt tro att 740 vinner i alla kategorier, dvs. fulast, anonymast, tråkigast och kassast.

Suck, blir det här som alla trådar nu en "hata 740"-diskussion som till slut utmynnar i en "Volvo vs. Saab"-diskussion... roll

Fulast - inte vacker men ärligt talat, den är ju bara tråkful, inte riktigt skitful-ful som t.ex. Fiat Multipla, sista modellen av Scorpio, Pontiac Aztek och andra bilar som verkar vara designade FÖR att vara fula. Är 740 verkligen värre än dessa?

Anonymast - Ja, kan vara riktigt anonym.

Tråkigast - Kan vara riktigt tråkig också, om den vinner lämnar jag till att vara en öppen fråga.

Kassast - Ja, 740 håller ju verkligen sämre kvalitet än t.ex. Trabant eller liknande, eller nån av alla konstiga småbilar som kom efter kriget, eller hur var det nu? Finns helt klart bättre bilar också.

Lite kött på benen skulle väl ändå inte skada, innan detta sandlådekrig började i varenda tråd... Menar inget personligen mot dig ZonaX, men jag känner igen det här sen tidigare, och är smärtsamt medveten om var det brukar leda... neutral

Ok, du har välle lite rätt i vad du säger men den är en värdig kandidat!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Jockefors
1 november 2009 · 961 Inlägg

röd volvo 850 med bleka kofångare , helst en tidig .. de är en bil som många garanterat INTE vänder sig om

Pure DieselPower
D_Carlsson Bonntrimmare
1 november 2009 · 620 Inlägg

en golf 3 turbo diesel du får nog ha den ifred och dom är billiga att köra om du ska pendla + Väldigt anonyma

en Mazda 626 som du nämnde innan är nog en bil en tjuv aldrig skulle få tanken att kolla om det satt nått schyst ljud i. + väldigt bra, bekväm, bränslesnål (hur man än gasar), och billig bil.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
TLO
1 november 2009 · 1 062 Inlägg

Valfri Audi A3-A4 ?  Fast kanske för nya?

"You Go, we go!"
steifan DR!FTT3KN!K3R
1 november 2009 · 10 427 Inlägg

talibangran skrev:
röd volvo 850 med bleka kofångare , helst en tidig .. de är en bil som många garanterat INTE vänder sig om

Inte bara listerna som är bleka på dom bilarna, röd = rosa ofta wink

Karl-Bertil
1 november 2009 · 518 Inlägg

köp en sur gammal 900 eller 740 så får du nog ha den i fred , kanske tom ha den ifred för dej själv med så tråkiga är dom.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Navkapsel
2 november 2009 · 4 637 Inlägg

Lada är ovanliga, vi är nog många som vänder oss om när vi ser en sådan.
Skoda Felicia ska visst typ vara som en Skoda Pickup och det är det värsta man kan köra. (Och ja, de rostar som få.)
Vill man ha en anonym bil ska man köra valfri vanlig bil i originalskick från sent 80-tal eller 90-tal. Inte för fin och inte för skabbig då dessa saker kan dra blickar till sig. Unvik 2/740 då en massa volvorggare och liknande folk troligtvis tittar när de ser en sådan.

IceEyes Varningar: För många..
3 november 2009 · 2 552 Inlägg

Karl-Bertil skrev:
köp en sur gammal 900 eller 740 så får du nog ha den i fred , kanske tom ha den ifred för dej själv med så tråkiga är dom.

Räcker väl med en glasspinne eller hemnyckel för att forcera låsen på en äldre 900, så även om bilen råkar vara trist så skulle säkert någon sno den bara för skojs skull tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
3 november 2009 · 2 258 Inlägg

IceEyes skrev:

Karl-Bertil skrev:
köp en sur gammal 900 eller 740 så får du nog ha den i fred , kanske tom ha den ifred för dej själv med så tråkiga är dom.

Räcker väl med en glasspinne eller hemnyckel för att forcera låsen på en äldre 900, så även om bilen råkar vara trist så skulle säkert någon sno den bara för skojs skull tongue

Hehe, min fd svärmor råkade stjäla en sån en gång... tongue

När hon kom ut på parkeringen när hon var i stan låste hon upp bilen, hivade in sina prylar och åkte iväg. Först efter ett par kvarter när hon skulle starta stereon märkte hon att den inte såg ut som vanligt... och därefter upptäckte hon att det låg solglasögon hon inte kände igen i bilen...

Hon hade helt enkelt råkat ta fel bil på parkeringen. Det stod en till saab i samma färg där och hon tog fel. Nyckeln passade ju lika bra i den här som i hennes egen.... det blev till att åka tillbaks och byta till RÄTT bil.

Men lättstulen... japp... tongue

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Knugcab
3 november 2009 · 5 111 Inlägg

Korrekt, äldre Saabar är INTE nåt bra val om anledningen till att vara anonym är att man vill ha bilen i fred.
Visst har de flesta gamla bilar dåliga lås men just Saab är ju så ökända att alla "vet" hur lättstulna de är så de drar småligister till sig...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Aero T16
3 november 2009 · 1 327 Inlägg

En gammal Passat, Jetta, mazda 323 eller liknande är nog rätt så anonyma.

volvo855t5r
3 november 2009 · 217 Inlägg

Toyota Corolla....gjeeesp

Volvosjuførr...konge biler, snur meg hver gang jeg ser en sjuførr smile har hatt mange sjuførr,både stylet og org, er den beste bilen smile

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
Aero T16
3 november 2009 · 1 327 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Korrekt, äldre Saabar är INTE nåt bra val om anledningen till att vara anonym är att man vill ha bilen i fred.
Visst har de flesta gamla bilar dåliga lås men just Saab är ju så ökända att alla "vet" hur lättstulna de är så de drar småligister till sig...

Ska man ha en 900 så rekomenderar jag ett dyrt och godkänt rattlås annars lär den bli stulen omgående.

GolfIIIVr6
3 november 2009 · 187 Inlägg

audi 80. den har allt. smile
inte jätte trött. drar lite soppa, ok rost skydd.. helt ok komfort smile

Mortalis VW-nörd?
3 november 2009 · 4 332 Inlägg

Finns det inte några fina Mercor från 80/90- tal för dessa pengar då? Får du de bekvämt iaf, även om delarna kostar en del. Är ju lagom anonyma och kan ju fräscha upp de så de inte ser så sunkiga ut

Nåt i stil me http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes … 15&w=1 tänkte ja

Senast redigerat av Mortalis (3 november 2009)

b0nd3n
3 november 2009 · 1 944 Inlägg

Nää du !!
köp du dig en gammal Ford Granada, inte en jävel kollar efter dig !

jag har testat allt, tutat, burnat, sladda, krocka, studsa.. nää fan, dem bryr sig inte ett dugg över en Ford Granada från 80talet..


(skriver av egen erfarenhet)

mvh
b0nd3n

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Brandis Diktator
3 november 2009 · 968 Inlägg

Aero T16 skrev:

Volvo544special65 skrev:
Korrekt, äldre Saabar är INTE nåt bra val om anledningen till att vara anonym är att man vill ha bilen i fred.
Visst har de flesta gamla bilar dåliga lås men just Saab är ju så ökända att alla "vet" hur lättstulna de är så de drar småligister till sig...

Ska man ha en 900 så rekomenderar jag ett dyrt och godkänt rattlås annars lär den bli stulen omgående.

ja, det kan famimej min polare intyga på, han har haft inbrott en gång i bilen då dom inte fick igång bilen, men då slog dom sönder istortsätt allt som fanns att slå sönder.. när han fixat den så är det någon som snor bilen för honom utanför hans byggnad, i en liten by, bilen hittas cirka 1 km bort sönderkörd... han hade rattlås, men det ska man ju orka sätta ditt varje gång också

Knugcab
3 november 2009 · 5 111 Inlägg

Mortalis skrev:
Finns det inte några fina Mercor från 80/90- tal för dessa pengar då? Får du de bekvämt iaf, även om delarna kostar en del. Är ju lagom anonyma och kan ju fräscha upp de så de inte ser så sunkiga ut

Nåt i stil me http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes … 15&w=1 tänkte ja

Gamla mercor har ju lite en stämpel som knarkar/tjuv/slödderbil så de lär nog också locka till sig nyfiket patrask...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang