Det gamla media centret kan inte heller spela 1080p för att hårdvaran i Xboxen är för dålig...
Personligen tycker jag du kan köpa dig en Popcorn hour, typ A-110, kostar väl cirka 2200kr, vilket blir billigare än om du ska börja uppgradera din dator, och är lika stor som två dvdfodral i tjocklek kanske, lite större på bredden och drar 25 watt när den kör full-hd (lycka till o få en dator att dra så lite).
Kopplas med fördel in i TVn med den medföljande HDMI- kabeln och du kan stoppa i valfri 3.5 tums SATA- disk, eller koppla till en extern i USB- kontakterna, alternativt göra som jag och streama allt från servern.
Det tycker jag iaf är den enklaste, och smidigaste lösningen för din del, men annars så stämmer de dom tidigare sagt, kolla att gfx kortet kan avkoda HDTV (står i specifikationerna för korten) sen ska din processor klara av det såvitt jag vet
PS. har du dina filmer nedpackade i .rar arkiv så kan du med fördel ladda ner gratisprogrammet Llink och köra via t.ex. ett USB- minne på popcornen, slipper du packa upp filmerna från .rar- arkiven
Senast redigerat av Mortalis (1 november 2009)