2587
Sök

Dra kablar i Audi a6!

48 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
tjena! jag har precis köpt en audi a6 -98 , jag tror det är b4 modellen kallas? rätta mig om jag har fel:P hursomhelst, jag undrar om någon annan har dragit kablar till slutsteg som ska ligga i bagaget och vet vilket det smartaste sättet är att göra detta smärtfritt. Jag vill inte bända sönder några lister eller sådär.. Någon som är kunnig inom dethär kan gärna skriva svar!

tack på förhand:)

ljudfantast
1 372 Inlägg
31 oktober 2009
har du tryckt in fingrarna vid golvlisterna och kollat om det finns rum? Oftast är det väldigt mycket lättare att  först analysera bilen och sedan komma med frågor om var man ska dra kablarna istället för att vara lat och fråga här. Att dra kablar i en bil går på det ena eller andra sättet helt enkelt, bara att överblicka. Du bör dock använda båda sidorna av bilen till att dra kablarna då signalkabeln (lågnivån) bör ligga så långt från strömkabeln som du kan dra den för att minska störningar i ljudet.

48 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
ja nå förstår jag själv att man ska dra lågnivåkabeln och strömkabeln på olika håll och jag frågade efter tips och om du inte har några så behöver du inte heller skriva.

ljudfantast
1 372 Inlägg
31 oktober 2009
jag skrev det som jag skrev för att det är en drös med människor som frågar här istället för att lätt på 5-10 minuter analysera själva och se var man kan dra kablar. Jag har dragit kablar i alla möjliga årsmodeller av bilar och det tar kanske 10-15 minuter att se var man kan dra kablarna. Det är min poäng.

739 Inlägg
31 oktober 2009
de ska inte vara svårare än att dra kablar i en annan bil? tästa dig fram oftast är plasten "listerna" så pass mjuka så de går inte sönder va inte rädd .. bara

mvh andreas

48 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Ja det blir nog att göra så, har tyvärr inte någonstans att hålla till inomhus så då blir jag tvungen att göra det ute i kylan så det får kanske vänta. När jag drog kablar i min bmw så gjorde jag det ute i -20 i full vinter och det var ingen höjdare:P tänkte attackera på rätt sätt denhär gången direkt hehe

739 Inlägg
31 oktober 2009
Lundgr3n skrev:
Ja det blir nog att göra så, har tyvärr inte någonstans att hålla till inomhus så då blir jag tvungen att göra det ute i kylan så det får kanske vänta. När jag drog kablar i min bmw så gjorde jag det ute i -20 i full vinter och det var ingen höjdare:P tänkte attackera på rätt sätt denhär gången direkt hehe

haha jag drog mina kablar i golfen för nån dag sen kallt va det med men vad gör man inte? :p lycka till men jag tro det är lätt i din bil bara leta efter pluggen som sitter någon stanns i torpedväggen med haha om du har batteriet fram då. men de ska nog gå bra

mvh

214 Inlägg
1 november 2009
Lundgr3n skrev:
tjena! jag har precis köpt en audi a6 -98 , jag tror det är b4 modellen kallas? rätta mig om jag har fel:P hursomhelst, jag undrar om någon annan har dragit kablar till slutsteg som ska ligga i bagaget och vet vilket det smartaste sättet är att göra detta smärtfritt. Jag vill inte bända sönder några lister eller sådär.. Någon som är kunnig inom dethär kan gärna skriva svar!

tack på förhand:)

A6:an har troligen batteriet under baksätet, vilket gör det jävligt lätt att dra + från batteriet upp till bagaget, signalkabel valde jag att dra längst förarsidan, man kan dra bort mattan rätt så lätt och lägga kabeln under, och sedan gå in i sidan av mittkonsolen, ungefär vid pedalerna. Du bör slita ut förarsätet, underlättar en hel del! tongue

Sök