Min kenwood har låst sig i protect mode kdc 8044

turbodeath
31 oktober 2009 · 2 452 Inlägg

tjena!är så här att min stereo har låst sig nu o blinkar protect hela tiden,hur fasen gör jag för att komma förbi detta....spelade hur bra som helst innan o sen så tog jag bort strömmen från bilen o det blev bara protect på den...är den nya med dsp...kdc-8044

döden kommer tillbaka
wange_82
31 oktober 2009 · 164 Inlägg

kortslutning någonstans....

Audi A6 "Ådi" (2006)
BMW E30 Cab "Atlantic blue metallic" (1993)
turbodeath
31 oktober 2009 · 2 452 Inlägg

är kollat...den spelade som sagt medan jag höll på med bilen,sen så drog jag strömmen på batteriet för att jag skulle ta bort vissa felkoder i motorn...

döden kommer tillbaka
RoPPiN__
1 november 2009 · 101 Inlägg

exakt samma problem har en kompis, ja har kopplat in ljud åt honom å igår så va allt klart så vi spelade lite å började ställa in allt å så å idag skulle ja köra ut den ur garaget å då när ja startade sterion så står den i protect läge. å vi har inte gjort nått, bara stängde av den igår å starta den idag. det är en Kenwood KDC-BT8044U

Volvo V70 (2006)
Tha_Zack
1 november 2009 · 190 Inlägg

Har blivit så på min 2 gånger med.. det jag gjorde då var att ta ut stereon och dra ute alla kablar sen sätta tillbaka så funkade det konstigt nog.

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström
Audi A4 1,8TQ "A4-S" (1995)
kalle_kalle
1 november 2009 · 2 914 Inlägg

pröva bara att koppla ut strömmen och låt den ligga utan ström ett tag. då kanske det startar upp igen utan problem. inget jag garanterar. men KAN vara så

Tha_Zack
1 november 2009 · 190 Inlägg

kalle_kalle skrev:
pröva bara att koppla ut strömmen och låt den ligga utan ström ett tag. då kanske det startar upp igen utan problem. inget jag garanterar. men KAN vara så

Funkade för mig iallafall så smile

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström
Audi A4 1,8TQ "A4-S" (1995)
b0nd3n
1 november 2009 · 1 944 Inlägg

har samma återkommande problem på min Kewood.. som någon tidigare sa så är det bara att dra ut kablarna ett tag så funkar det sen om det inte är så att det är kortslutning..

annars kan du ta nå vasst föremål och trycka ner återställningsknappen på fronten smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
RoPPiN__
1 november 2009 · 101 Inlägg

b0nd3n skrev:
har samma återkommande problem på min Kewood.. som någon tidigare sa så är det bara att dra ut kablarna ett tag så funkar det sen om det inte är så att det är kortslutning..

annars kan du ta nå vasst föremål och trycka ner återställningsknappen på fronten smile

va ä de för knapp ?

Volvo V70 (2006)
turbodeath
1 november 2009 · 2 452 Inlägg

är löst nu visar sig vara glapp i kablaget bak på den....så nu funkar den igen...

döden kommer tillbaka
Blinky Dieselfantast
16 april 2013 · 16 Inlägg

Lånar tråden lite istället för att starta en ny likadan om det går bra.

Råkat ut för samma sak på min kenwood o den har efter det legat utan ström i över ett år o nu har jag bytt iso kablarna men fortfarande står det protect fast jag trycker in reset knappen sad

Volvo 264 -75 turbodiesel (D5252T 850/V70 motor)
Audi A6 3.0TDI Quattro "Dyken" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang