2422
Sök

Köpråd Förstabil: BMW

9 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
#1
Letar efter en lämplig första bil i prisklassen 20-50 000. Men inte kul om man åker på ett storrep. vid ett litet dyrare köp som förstabil. Är studerande så, jag tror inte jag skulle klara av att lägga ut 20 000 på rep om jag köper en bil för 50k.

Manuell > Automat? Är ute efter så där vinner ju manuell. men de är skönt och slappt med automat smile

Har kollat på dessa:
Bmw 328i e36 -95 manuell | 21 500mil | 18tums sommardäck med alufälgar | 15tum vinterdäck | angel eyes | den mindre färddatorn.
Pris: 34 000:- Vad bör priset vara på denna? känns som att jag inte vill betala mer än 28 000:- för den.


BMW 523 iA Steptronic -99 automat | 18 000mil | beige helskinn | drag | 17tum sommardäck med alufälgar | 16tum vinterdäck med alufälgar
Pris: 49 000:-
Av dessa så ser det ut som att 523:an är fräschast.. Men är sjukt synd att det är  en automat.. Vill ha en manuell! Sen så har den dragkrok, som är fruktansvärt nödvändigt för mig då jag har släp. Men har en gammal kombi som fortfarande kan funka som dragbil. Tror ni att en 523 automat får hårt med spö av en 328 manuell, då båda är i orginalutförande?

523an är helt suverän för mig förutom att det är automat, är dock steptronic automat. Men annars är allt bra med den! Helskinn, fräsch, inte så många mil på nacken, bra SoV! Och dragkrok.

Den 328 e36 -95an är säkert körd av någon ungdom så har säkert gått lite hårdare tongue Men om jag går på automatarn så kommer jag få spö av någon familjevolvo, kanske??! I familjen så har vi redan en 528iA steptronic -00 med sportpaketet, och den är riktigt pigg. dock har den inte drag, så farsan har tjatat lite på mig att jag borde köpa en med drag.

Köpa den fräschaste med drag, helskinn, och som är mest utrustad? Dvs 523iA -99an! Eller köra på en äldre Bmw 328i -95 som inte har någon märkvärdig utrustning, endast angel eyes som lockar lite, men kostar ca 15 000:- mindre och borde ha bättre acceleration med lättare kaross, större motor och manuellväxlad?

mvh

Avstängd
512 Inlägg
3 november 2009
#2
Varför BMW? Personligen tycker jag det är snorfula den 3 serien runt -95, sen kvallan är inte på topp, och bilarna är ofta ungdomskörda, hårt liv! Måste du ha 3 serie, köp en nyare, men dessa har lätt till rost..

/A.

754 Inlägg
3 november 2009
#3
328an går betydligt bättre än en 523iA. Min 328 går jämnt från 0-100 mot min kompis 850R (automat) t.ex...bakhjulsdriften hjälper mycket i starten!wink Kvaliteten är inget att klaga på tycker jag...har inte haft några allvarliga problem med min, fast min är servad riktigt och extremt pedantskött av alla som ägt den iof. M52B28 motorn som sitter i 328:an är riktigt trevlig tycker jag...grymt bottenvrid!smile

Man få ju självklart vad man betalar för. Jag gav lite mer för min, så det finns ingen rost att tala om och skicket är helt grymt både invändigt och utvändigt! Ser nästan helt ny ut=) Fast du kan ju självklart få en fin för mindre summor också.

Om du gillar att folk vänder sig om om kollar på bilen skulle jag satsa på en E36 coupe med full M3-optik. Det är ofta som man fått tummen upp och folk som gått fram och tittat på bilen.

Här har du en fin! http://www.blocket.se/malmo/BMW_328_M_P … 15&w=3 kolla så papper/dokumentation osv finns bara...en bra trygghet=) Milställningen kan ju vara fifflad med osv=/

Kolla begagnatguiden på autopower.se, där står allt du behöver veta!smile

Mvh David
Senast redigerat av D_Nilsson (3 november 2009)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2009
#4
Jag hade aldrig åkt och kikat på en lågmilad Bmw (eller äldre importbil över huvud taget) i malmö eller annan stad nära kontinenten, klart man kan hitta en fin bil men jag tycker att man hittar mest skruvad skit där nere. Förmodligen en sådan bil "Crossfire" fick tag på eftersom han känner sig tvungen att skriva en massa skit så fort Bmw nämns...

3-serie eller 5-serie, spelar inte så mycket roll. Visst är 3an snäppet roligare (eller livligare är kanske rätt ord) men det kanske inte automatiskt är ett plus när man pratar förstabil? Så köp den du trivs bäst med och bry dig inte så mycket om prestanda rakt fram, det finns alltid en bil som är snabbare. smile

För övrigt är inte 2.5an i x23i nått att se upp för, den ger mer än man tror. Tester har visat att den ger ca 185hp på drivhjulen, lika mycket som den gamla x25i som den bygger på gav. Om detta stämmer, varför har du Bmw skrivit ner den? Helt enkelt för att den annars hade konkurrerat för mycket med x28i som på pappret ger liknande effekt som den gamla x25i. x28i har ett annat register och vrid och är betydligt starkare än både 23i och 25i vilket man känner när man kör den, men på pappret hade det varit svårt att motivera prisskillnaden upp till 28i om inte 23i fått 170hp.

Så ett tips kan vara att leta upp en riktigt fin 323i med M-paket och en massa trevlig utrustning, kanske tom automat? Dels får 3an dra mer på b-kort på grund av 5ans högre vikt, och dels räcker 3-serien förmodligen till när det gäller utrymme osv gissar jag på? Och du kanske blir ifrånkörd av en nyare V70 T5, men som sagt det finns alltid en snabbare bil!

Ett ex bara: http://www.blocket.se/jonkoping/Bmw_323 … amp;last=1

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

564 Inlägg
3 november 2009
#5
Rquired skrev:
Jag hade aldrig åkt och kikat på en lågmilad Bmw (eller äldre importbil över huvud taget) i malmö eller annan stad nära kontinenten, klart man kan hitta en fin bil men jag tycker att man hittar mest skruvad skit där nere. Förmodligen en sådan bil "Crossfire" fick tag på eftersom han känner sig tvungen att skriva en massa skit så fort Bmw nämns...

3-serie eller 5-serie, spelar inte så mycket roll. Visst är 3an snäppet roligare (eller livligare är kanske rätt ord) men det kanske inte automatiskt är ett plus när man pratar förstabil? Så köp den du trivs bäst med och bry dig inte så mycket om prestanda rakt fram, det finns alltid en bil som är snabbare. smile

För övrigt är inte 2.5an i x23i nått att se upp för, den ger mer än man tror. Tester har visat att den ger ca 185hp på drivhjulen, lika mycket som den gamla x25i som den bygger på gav. Om detta stämmer, varför har du Bmw skrivit ner den? Helt enkelt för att den annars hade konkurrerat för mycket med x28i som på pappret ger liknande effekt som den gamla x25i. x28i har ett annat register och vrid och är betydligt starkare än både 23i och 25i vilket man känner när man kör den, men på pappret hade det varit svårt att motivera prisskillnaden upp till 28i om inte 23i fått 170hp.

Så ett tips kan vara att leta upp en riktigt fin 323i med M-paket och en massa trevlig utrustning, kanske tom automat? Dels får 3an dra mer på b-kort på grund av 5ans högre vikt, och dels räcker 3-serien förmodligen till när det gäller utrymme osv gissar jag på? Och du kanske blir ifrånkörd av en nyare V70 T5, men som sagt det finns alltid en snabbare bil!

Ett ex bara: http://www.blocket.se/jonkoping/Bmw_323 … amp;last=1

Du tog orden ur munnen på mig. Håller med till 100% smile

V-Power
1 186 Inlägg
3 november 2009
#6
Crozzfire skrev:
Varför BMW? Personligen tycker jag det är snorfula den 3 serien runt -95, sen kvallan är inte på topp, och bilarna är ofta ungdomskörda, hårt liv! Måste du ha 3 serie, köp en nyare, men dessa har lätt till rost..

/A.

Du har noll koll på BMW så du kan sluta skriva skit du inte har en aning om i varje BMW tråd.

Sen skiter vi i vad du tycker om utseendet på den "snorfula 3-serien" med tanke på att du själv har gått och köpt dig en crossfire :S

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

9 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
#7
Rquired skrev:
Jag hade aldrig åkt och kikat på en lågmilad Bmw (eller äldre importbil över huvud taget) i malmö eller annan stad nära kontinenten, klart man kan hitta en fin bil men jag tycker att man hittar mest skruvad skit där nere. Förmodligen en sådan bil "Crossfire" fick tag på eftersom han känner sig tvungen att skriva en massa skit så fort Bmw nämns...

3-serie eller 5-serie, spelar inte så mycket roll. Visst är 3an snäppet roligare (eller livligare är kanske rätt ord) men det kanske inte automatiskt är ett plus när man pratar förstabil? Så köp den du trivs bäst med och bry dig inte så mycket om prestanda rakt fram, det finns alltid en bil som är snabbare. smile

För övrigt är inte 2.5an i x23i nått att se upp för, den ger mer än man tror. Tester har visat att den ger ca 185hp på drivhjulen, lika mycket som den gamla x25i som den bygger på gav. Om detta stämmer, varför har du Bmw skrivit ner den? Helt enkelt för att den annars hade konkurrerat för mycket med x28i som på pappret ger liknande effekt som den gamla x25i. x28i har ett annat register och vrid och är betydligt starkare än både 23i och 25i vilket man känner när man kör den, men på pappret hade det varit svårt att motivera prisskillnaden upp till 28i om inte 23i fått 170hp.

Så ett tips kan vara att leta upp en riktigt fin 323i med M-paket och en massa trevlig utrustning, kanske tom automat? Dels får 3an dra mer på b-kort på grund av 5ans högre vikt, och dels räcker 3-serien förmodligen till när det gäller utrymme osv gissar jag på? Och du kanske blir ifrånkörd av en nyare V70 T5, men som sagt det finns alltid en snabbare bil!

Ett ex bara: http://www.blocket.se/jonkoping/Bmw_323 … amp;last=1

Tack så mycket för hjälpen smile uppskattas! Dock, glömde nämna. Bor i Piteå, Norrbotten. Så bilar runtomkring norrbotten är de jag skulle kunna tänka mig fara och köpa.. Norrbotten och Västerbotten blir bra. Därför så kan jag inte riktigt gå på den, och vad som finns i norr&västerbotten är inte mycket att välja på, absolut inte som i östergötland&södermanland.

De här är de enda fina 3-serier jag kan tänka mig att köpa..
Bmw 328 E36 -95 21k mil pris:34k
http://www.blocket.se/vasterbotten/Bmw_ … =2&w=2

Bmw 320 E36 -98 12-13k mil pris: 47k
http://www.blocket.se/vasterbotten/Bmw_ … =2&w=1

Läste ju vad du skrivit så, miltalet bör jag skita i eller hur, men den ena är 3 år nyare! och ser lite bättre ut samt har drag smile Men jag gillar mer bilar i svart.. 328 -95an var ju den första 2,8liters av bmw? iaf i e36 chassiet tongue Kanske bättre o köra på en 320 som kanske är nåra hundralappar billigare i försäkring. Dessutom så borde väl den nyare e36 ha mindre problem, då den är en av de sista årsmodellen av e36 serien??

Edit: hittade denna också, som kan vara intressant måntro!
Bmw 323 E36 -96 23k mil pris: 28k
http://www.blocket.se/vasterbotten/BMW_ … 11&w=2
Senast redigerat av dohej (3 november 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2009
#8
Visst är det helt och hållet vettigare att satsa på den billigare (i ägandekostnader) och nyare 320i. Men en personlig åsikt är att måste du vara SÅ vettig wink

Skillnaden upp till 323i är ur ekonomisk synvinkel obefintlig, upp till 328i minimal. Men skillnaden i motorstyrka mellan 320i och 323i är väldigt stor, upp till 328i upplevs det som en helt annan bil. Tycker att du lika gärna kan köpa en 323i faktiskt.

Måste bara lägga upp denna: http://www.blocket.se/vasterbotten/Bmw_ … =2&w=1
Visst det är den äldre E36 innan motorer osv fick sig ett lyft och 325i drar lite mer än de nyare med M52-motor. Men bilfirma är ändå en stor fördel i alla fall när det är (verkar vara?) en så stor handlare som denna. Att bilen sedan har en ursnygg färgkombination gör inte saken sämre, allt som saknas är ett M-paket! Jag skulle nog tro att det är ett säkrare köp, kollad och med garanti från en firma, än vad en 3år nyare bil är smile

Edit: Och inget av dessa miltal är någon fara för en välskött Bmw heller.
Senast redigerat av Rquired (3 november 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
3 november 2009
#9
Crozzfire skrev:
Varför BMW? Personligen tycker jag det är snorfula den 3 serien runt -95, sen kvallan är inte på topp, och bilarna är ofta ungdomskörda, hårt liv! Måste du ha 3 serie, köp en nyare, men dessa har lätt till rost..

/A.

Säger han som kör runt i en ford och en chrysler :S Clueless.

9 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
#10
Rquired skrev:
Visst är det helt och hållet vettigare att satsa på den billigare (i ägandekostnader) och nyare 320i. Men en personlig åsikt är att måste du vara SÅ vettig wink

Skillnaden upp till 323i är ur ekonomisk synvinkel obefintlig, upp till 328i minimal. Men skillnaden i motorstyrka mellan 320i och 323i är väldigt stor, upp till 328i upplevs det som en helt annan bil. Tycker att du lika gärna kan köpa en 323i faktiskt.

Måste bara lägga upp denna: http://www.blocket.se/vasterbotten/Bmw_ … =2&w=1
Visst det är den äldre E36 innan motorer osv fick sig ett lyft och 325i drar lite mer än de nyare med M52-motor. Men bilfirma är ändå en stor fördel i alla fall när det är (verkar vara?) en så stor handlare som denna. Att bilen sedan har en ursnygg färgkombination gör inte saken sämre, allt som saknas är ett M-paket! Jag skulle nog tro att det är ett säkrare köp, kollad och med garanti från en firma, än vad en 3år nyare bil är smile

Edit: Och inget av dessa miltal är någon fara för en välskött Bmw heller.

Hahaha! okej, tack för all info! du har verkligen lagt ner tid på att hjälpa xD Men den var ju skitfin. Gäller garanti 1 år? Får hoppas på att det följer med vinterdäck smile Aja, ska höra med fader senare idag om den. Kan man lita på att firmorna är noggranna? kan man nog inte göra helt. Förhoppningsvis så ska de nog gå att lita på. Men fan att de ska ta minst 10k extra för att de har kollat och eventuellt servat den? :> Sen gillar jag inte coupé menmen smile den var riktigt läcker måste jag säga xD Kommer med edit om vad jag tar för beslut! Bakhjulsdrift är det jag vill ha, sen är jag ett stort FAN av bmw! så kan inte tänka mig att ens köpa mig en saab fast de är så billiga, man får en ganska ny för 50k, typ årsmodell -02. Men de är ju en tråkig svensson! Hellre en äldre bmw än en ny saab säger ja! big_smile Säger vad jag köper för bil, eller om jag avvaktar, har kollat på bilar i mer än en månad nu, och blev enbart bmw där ett tag och det håller jag mig kvar på. Familjen, chefen, föräldrars vänner och polare kör på bmw. Hur fan hade bilvärden sett ut utan bmw? :S hade ju varit tråkigt. Hade kört en Volkswagen eller en volvo/saab om inte bmw existerade.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 november 2009
#11
Alltså, ska jag vara ärlig så tycker jag att du borde undvika allting som heter BMW.

Alla BMW's som jag har åkt i har för det första varit så in i helvetes slöa, oftast ett antal stag i framvagn som inte gillar asfalt, eller att ens röra på sig för den delen. Sen så om du har lust att trimma dom, utan att snik konvertera till turbo så kan du räkna med 15k för bara avgassystemet.

Satsa på en Audi eller bara en gammal 740 härk IMO.

T.ex ; http://www.blocket.se/vasternorrland/Au … =2&w=2
Senast redigerat av Siarnaq (3 november 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

564 Inlägg
3 november 2009
#12
Siarnaq skrev:
Alltså, ska jag vara ärlig så tycker jag att du borde undvika allting som heter BMW.

Alla BMW's som jag har åkt i har för det första varit så in i helvetes slöa, oftast ett antal stag i framvagn som inte gillar asfalt, eller att ens röra på sig för den delen. Sen så om du har lust att trimma dom, utan att snik konvertera till turbo så kan du räkna med 15k för bara avgassystemet.

Satsa på en Audi eller bara en gammal 740 härk IMO.

T.ex ; http://www.blocket.se/vasternorrland/Au … =2&w=2

Är det inte bättre att vara tyst om man inte vet vad man pratar om, istället för att öppna munnen och bevisa det?

...Audin du länkade till är dessutom inte någon raket heller.

Nu är killen intresserad av BMW. Kom med bra BMW-förslag istället.

372 Inlägg
3 november 2009
#13
Jag har haft
320iS -95. 535 -96 och 523 -98.

Tycker ungefär såhär.
320iS:
4/5 snygg, 
3/5vägbuller
Har under tiden jag ägt den dragit ca litern, går att minska till 0.9 utan problem blandad körning.
Rolig på små kurviga vägar men lite för trött.

535:
3/5 snygg
5/5 vägbuller
Mysigaste bilen jag ägt då man trycker på alldeles lagom och man känner sig riktigt säker vid omkörningar då det finns lite krut i motorn, dock törstig bil.

523
3/5 snygg
5/5 vägbuller (underbart att man kan prata i telefon utan att folk fattar att man är ute och åker motorväg)
Drar nu ca 1.05 blandad körning för mig, går också att minska lite. Mycket piggare än 320.


Största skillnaden på 5 och 3serien ser jag som att 5serien väger mer = går mjukare och tystare, men kräver mer soppa för att komma iväg, samt att förarmiljön är trevligare i 5serien.

Detta är ingen fakta, det är hur jag tycker smile
Vill du åka lugnt å skönt, köp 5serie, ha en aggressivare bil, köp 3serie. lagom motor är x23 x25 x28. Är som sagt ingen vrålskillnad på dem.

/Martin
Senast redigerat av Martinfyhr (3 november 2009)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 november 2009
#14
groze skrev:
Är det inte bättre att vara tyst om man inte vet vad man pratar om, istället för att öppna munnen och bevisa det?

...Audin du länkade till är dessutom inte någon raket heller.

Nu är killen intresserad av BMW. Kom med bra BMW-förslag istället.

När man inte vet vad man pratar om?

Om du nu är så BMW frälst, så kan du ju blandannat gå och ha sex med din läderinredning och glappa stag. smile
Om du nu inte är certifierat blind på köpet, så kan du ju se att jag äger en 525i E34. Utan överdrivning så är det den sämsta bil jag har ägt. IN MY OPINION, ska jag översätta detta eller har du nog med vett att förstå vad det innebär?
Den enda BMW jag kan tvinga mig till att äga är nog en M5, cirka 00-01.

Sen så stog det dessutom detta..

Letar efter en lämplig första bil i prisklassen 20-50 000. Men inte kul om man åker på ett storrep. vid ett litet dyrare köp som förstabil. Är studerande så, jag tror inte jag skulle klara av att lägga ut 20 000 på rep om jag köper en bil för 50k.

Läs om tills det sjunker in. smile



Hoppa för fan inte på någon bara för att du TYCKER att du har rätt. Då det gäller åsikter och uppfattning, så finns det inget rätt eller fel.
Senast redigerat av Siarnaq (3 november 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 118 Inlägg
3 november 2009
#15
Martinfyhr skrev:
Jag har haft
320iS -95. 535 -96 och 523 -98.

Tycker ungefär såhär.
320iS:
4/5 snygg, 
3/5vägbuller
Har under tiden jag ägt den dragit ca litern, går att minska till 0.9 utan problem blandad körning.
Rolig på små kurviga vägar men lite för trött.

535:
3/5 snygg
5/5 vägbuller
Mysigaste bilen jag ägt då man trycker på alldeles lagom och man känner sig riktigt säker vid omkörningar då det finns lite krut i motorn, dock törstig bil.

523
3/5 snygg
5/5 vägbuller (underbart att man kan prata i telefon utan att folk fattar att man är ute och åker motorväg)
Drar nu ca 1.05 blandad körning för mig, går också att minska lite. Mycket piggare än 320.


Största skillnaden på 5 och 3serien ser jag som att 5serien väger mer = går mjukare och tystare, men kräver mer soppa för att komma iväg, samt att förarmiljön är trevligare i 5serien.

Detta är ingen fakta, det är hur jag tycker smile
Vill du åka lugnt å skönt, köp 5serie, ha en aggressivare bil, köp 3serie. lagom motor är x23 x25 x28. Är som sagt ingen vrålskillnad på dem.

/Martin

Håller med ang. 535an, dock har jag en e34 som jag tycker hamnar på 4/5 på snygghetsskalan wink som sagt, dom gillar soppa men det tycker jag dom är värda smile känns som en stor och säker bil med lagomt med hästkrafter.

D.i.l.l.i.g.a.f

Defloratör.
641 Inlägg
3 november 2009
#16
Kan lova dig att steptronicken är en helt underbar låda!

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

372 Inlägg
3 november 2009
#17
HAha kan ju tillägga att jag är student och det var därför motorn krympte från 535 till 523 vid skolstarten smile

Avstängd
512 Inlägg
3 november 2009
#18
Haha, köpte en 320, som var Svenskksåld! 1 ägare och fullservad och norrlandskörd! Rosten bubblade överallt på denna! Hade inte ens gått 11000mil, ser helt ok ut, men kvalitet, nej! Komfort Nej! Heter touring, men någon kombi är det inte! Bakluckan nästan genomrostad vid bakrutan, smart konstruktion, torkaren trycker all skit in i bakluckan! Dyra att köpa för lite bil.

Och Focusen är såld för 1år sedan! Har hunnit med Mazda 6 Sport Touring -2005, samt Audi A4 Avant- 2004, Peugeot 407 Sw Sport -2006 och idag en Opel Zafira -2008, och Chrylsern såld, snart, som för övrigt knäcker de flesta Bmw, 400hk med kompressor.

Ska man åka komfort, Peggan! Tystare och skönare bil får letas, och ser bra ut och till rätt peng, men kvalitet som en..BMW! , tyvärr.

Nää fjortisar, kör Bmw med stora fula vingar och njut av skiten så länge de håller! tycker det är pizzabagare med guldkedja som vill ha dessa, och ev nån Celica..

Tack och hej..

/A.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 november 2009
#19
Crozzfire skrev:
Haha, köpte en 320, som var Svenskksåld! 1 ägare och fullservad och norrlandskörd! Rosten bubblade överallt på denna! Hade inte ens gått 11000mil, ser helt ok ut, men kvalitet, nej! Komfort Nej! Heter touring, men någon kombi är det inte! Bakluckan nästan genomrostad vid bakrutan, smart konstruktion, torkaren trycker all skit in i bakluckan! Dyra att köpa för lite bil.

Och Focusen är såld för 1år sedan! Har hunnit med Mazda 6 Sport Touring -2005, samt Audi A4 Avant- 2004, Peugeot 407 Sw Sport -2006 och idag en Opel Zafira -2008, och Chrylsern såld, snart, som för övrigt knäcker de flesta Bmw, 400hk med kompressor.

Ska man åka komfort, Peggan! Tystare och skönare bil får letas, och ser bra ut och till rätt peng, men kvalitet som en..BMW! , tyvärr.

Nää fjortisar, kör Bmw med stora fula vingar och njut av skiten så länge de håller! tycker det är pizzabagare med guldkedja som vill ha dessa, och ev nån Celica..

Tack och hej..

/A.

tar man inte hand om bilen så är det klart den rostar? se har bla mercedes också stora problem med rost.

sen det där med chryslern...skulle vilja se den hänga på en BMW i kurvorna(inte nån gammal E28 med sunkiga fjädrar). sen tror jag den skulle få det kämpigt om den körde mot en BMW med överladdning.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 november 2009
#20
NITROUS skrev:
tar man inte hand om bilen så är det klart den rostar? se har bla mercedes också stora problem med rost.

sen det där med chryslern...skulle vilja se den hänga på en BMW i kurvorna(inte nån gammal E28 med sunkiga fjädrar). sen tror jag den skulle få det kämpigt om den körde mot en BMW med överladdning.

Varför är detta standard argumentet på garaget?

Till exempel;

"Alltså, jag har ju runt 550 bänkade hästar, din Volvo hänger nog inte på, tyvärr."

"MEN LOLOMFGWTFBBQ ALLTSÅ DUGH JAG TAR DEJ I KURVORNA FFS KAPAD 2 VARV TAR KURVOR BÄTTRE ÄN EN F1 ALLTSÅ".

För i helvete, det är ingen banracer, och ska ni ta kurvor i över 80km/h i stan eller?


Jag kan lika gärna vända detta och påpeka att jag gärna skulle se en BMW hänga på den rakt fram, samma argument, lika jävla idiotiskt.
Senast redigerat av Siarnaq (3 november 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.


Sök