Letar efter en lämplig första bil i prisklassen 20-50 000. Men inte kul om man åker på ett storrep. vid ett litet dyrare köp som förstabil. Är studerande så, jag tror inte jag skulle klara av att lägga ut 20 000 på rep om jag köper en bil för 50k.
Manuell > Automat? Är ute efter så där vinner ju manuell. men de är skönt och slappt med automat
Har kollat på dessa:
Bmw 328i e36 -95 manuell | 21 500mil | 18tums sommardäck med alufälgar | 15tum vinterdäck | angel eyes | den mindre färddatorn.
Pris: 34 000:- Vad bör priset vara på denna? känns som att jag inte vill betala mer än 28 000:- för den.
BMW 523 iA Steptronic -99 automat | 18 000mil | beige helskinn | drag | 17tum sommardäck med alufälgar | 16tum vinterdäck med alufälgar
Pris: 49 000:-
Av dessa så ser det ut som att 523:an är fräschast.. Men är sjukt synd att det är en automat.. Vill ha en manuell! Sen så har den dragkrok, som är fruktansvärt nödvändigt för mig då jag har släp. Men har en gammal kombi som fortfarande kan funka som dragbil. Tror ni att en 523 automat får hårt med spö av en 328 manuell, då båda är i orginalutförande?
523an är helt suverän för mig förutom att det är automat, är dock steptronic automat. Men annars är allt bra med den! Helskinn, fräsch, inte så många mil på nacken, bra SoV! Och dragkrok.
Den 328 e36 -95an är säkert körd av någon ungdom så har säkert gått lite hårdare
Men om jag går på automatarn så kommer jag få spö av någon familjevolvo, kanske??! I familjen så har vi redan en 528iA steptronic -00 med sportpaketet, och den är riktigt pigg. dock har den inte drag, så farsan har tjatat lite på mig att jag borde köpa en med drag.
Köpa den fräschaste med drag, helskinn, och som är mest utrustad? Dvs 523iA -99an! Eller köra på en äldre Bmw 328i -95 som inte har någon märkvärdig utrustning, endast angel eyes som lockar lite, men kostar ca 15 000:- mindre och borde ha bättre acceleration med lättare kaross, större motor och manuellväxlad?
mvh