7435
Sök

GAS Alpha X5 lägger sig i protect mode, varför?

4 693 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder, steget gör så när jag kopplar in en högtalare, 6x9" i detta fall. Mitt Sinus funkar hur bra som helst med samma kablar och hela fadderullan.

Steget funkar så länge jag inte har någon högtalare inkopplad. Lyckades dock få ljud i ca 5 sekunder en gång när jag la på högtalarkablarna på steget när stereon redan var igång, men det funkade bara en gång.

Har testat alla 4 utgångar plus sub utgången. Samma sak på alla.

Varför blir det så här?

Booyakasha!

2 914 Inlägg
3 november 2009
kollat så du inte gjort kortslutning i högtalarkablarna?
isf så kontrollera med att koppla olika RCA till sinussteget, funkar alla RCA så är det inte fel på signalerna,

allt bra hittils?? så kontrollera volt, är voltantalen bra så byt ut sinus mot GAS (RCA och högtalarkablarna byter du mellan), funkar det inte då så är det nog GAS steget som det är fel på.
Senast redigerat av kalle_kalle (3 november 2009)

4 693 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Fattar inte riktigt vad du menar kalle, men jag skiftade bara kablarna från Sinus till GAS och det funkade inte då.

Så det är inga kablar det är fel på.

Booyakasha!

2 914 Inlägg
3 november 2009
Softis skrev:
Fattar inte riktigt vad du menar kalle, men jag skiftade bara kablarna från Sinus till GAS och det funkade inte då.

Så det är inga kablar det är fel på.

nja då låter det som att steget är trasigt. kolla med någon som kanske kan med kallödningar osv... kan vara nåt sånt som släppt osv.

det jag menade lite kort var... pröva byta och driva basarna på GASsteget istället för sinus live, men det har du redan gjort, skulle säga att kolla om du kan laga GASsteget.

4 693 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Ska kolla med en polare som kan lite om sånt smile

Booyakasha!

2 914 Inlägg
3 november 2009
Softis skrev:
Ska kolla med en polare som kan lite om sånt smile

nice... jag kan inte tänka mig nåt fel (om inte du kopplat fel, men all skruvning du gjort i steg m.m så ska du nog kunna de vid det här laget wink)

4 693 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Haha, jo har ju blivit en del koppla tongue Så fel har jag inte gjort, det är jag 100% säker på iaf. Tog isår steget nyss och kollade lödningarna. Såg inte en enda som hade lossnat. Ska fan testa någon dag igen att koppla in det. Kan ju inte blli värre iaf tongue

Booyakasha!

2 914 Inlägg
3 november 2009
Softis skrev:
Haha, jo har ju blivit en del koppla tongue Så fel har jag inte gjort, det är jag 100% säker på iaf. Tog isår steget nyss och kollade lödningarna. Såg inte en enda som hade lossnat. Ska fan testa någon dag igen att koppla in det. Kan ju inte blli värre iaf tongue

haha nä precis och hoppas det lägger sig i partymode den gången  wink wink
Senast redigerat av kalle_kalle (3 november 2009)

Sök