grejen är den att jag har en 16 pins kontakt från en gammal Alpine som passar men det är tyvärr inte samma färger och plats på kablarna. Det jag skulle behöva hjälp med är nån form av manual eller förklarlig bild på hur det ska kopplas, det finns en liten bild ovanpå stereon men den förstår jag ingeting av så det skulle vara om det är någon som har en likadan stereo och kan fota kontakten eller kopplingsschema från manualen! om jag får så pass mycket hjälp av någon så jag lkyckas koppla in stereon idag(lördag eller söndasg) utlovar jag en liten hemlig belöning
Antar att du ska koppla in denna Copax stereon i en bil? I vad för bil? Vad har den där Alpine-kontakten med det hela att göra?
det är den som går till stereon, finns alltså ingen standard ISO till stereon för då hade det varit hur lätt som helst, grejen är den att det är en kontakt med 16 pin alltså 16 olika kablar in i stereon men färgerna stämmer inte överens med orginal, som att t.ex en av högtalarkablarna kan lika gärna vara + eller jord på den kontakt jag har i nu eftersom att det inte är orginal, hoppas du förstod bättre! själva bilens kontakter eller kablar har ingenting att göra med att det inte går att koppla in för där vet jag ju alla färger och vad dom går till!
Fattar faktiskt inte riktigt hur du menar. Ta en bild på hur grejorna ser ut och även på schemat på locket av stereon så blir det nog lättare att hjälpa dig.