Vilken är plus på front högtalarna i en golf 3 är det den blåa eller den bruna ??

H_J
8 november 2009 · 30 Inlägg

vilken är plus på front högtalarna i en golf 3 är det den blåa eller den bruna sladden ??

mvh:H_J

Senast redigerat av H_J (8 november 2009)

dbakuten TEAM dBAkuten
8 november 2009 · 865 Inlägg

H_J skrev:
vilken är plus på front högtalarna i en golf 3 är det den blåa eller den bruna sladden ??

mvh:H_J

Är man osäker ta ett 1.5V batteri på högtalaren och går då konen utåt så är det plus sladden.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
8 november 2009 · 510 Inlägg

1.5v batteri på sladdarna alltså...

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
NismoP11
8 november 2009 · 205 Inlägg

Ubbe83 skrev:
1.5v batteri på sladdarna alltså...

Nej på högtalaren. Om du ser åt vilket håll konen slår på högtalaren med batteriet tillkopplat och sen lägger dit sladdarna från orginal på högtalaren så är det lätt att se vilken som är plus.

Audi A4 (2002)
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
8 november 2009 · 510 Inlägg

NismoP11 skrev:

Ubbe83 skrev:
1.5v batteri på sladdarna alltså...

Nej på högtalaren. Om du ser åt vilket håll konen slår på högtalaren med batteriet tillkopplat och sen lägger dit sladdarna från orginal på högtalaren så är det lätt att se vilken som är plus.

Det måste ju vara mycket smartare att sätta bateriet på sladdarna som är kopplade till högtalarn istället för att sätta batteriet direkt på högtalaren för på högtalaren står det ju redan vilken som är pluss/minus.
Sätter man batteriet mot kablarna uppe vid huvud enheten så tittar man på högtalaren och ser åt vilket håll konen slår (har man pluss/minus rätt så ska konen slå utåt) Rätta mig om jag har fel.

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
evilaudio
8 november 2009 · 16 195 Inlägg

Ubbe83 skrev:

NismoP11 skrev:

Ubbe83 skrev:
1.5v batteri på sladdarna alltså...

Nej på högtalaren. Om du ser åt vilket håll konen slår på högtalaren med batteriet tillkopplat och sen lägger dit sladdarna från orginal på högtalaren så är det lätt att se vilken som är plus.

Det måste ju vara mycket smartare att sätta bateriet på sladdarna som är kopplade till högtalarn istället för att sätta batteriet direkt på högtalaren för på högtalaren står det ju redan vilken som är pluss/minus.
Sätter man batteriet mot kablarna uppe vid huvud enheten så tittar man på högtalaren och ser åt vilket håll konen slår (har man pluss/minus rätt så ska konen slå utåt) Rätta mig om jag har fel.

stämmer helt korrekt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
NismoP11
8 november 2009 · 205 Inlägg

Ubbe83 skrev:

NismoP11 skrev:

Ubbe83 skrev:
1.5v batteri på sladdarna alltså...

Nej på högtalaren. Om du ser åt vilket håll konen slår på högtalaren med batteriet tillkopplat och sen lägger dit sladdarna från orginal på högtalaren så är det lätt att se vilken som är plus.

Det måste ju vara mycket smartare att sätta bateriet på sladdarna som är kopplade till högtalarn istället för att sätta batteriet direkt på högtalaren för på högtalaren står det ju redan vilken som är pluss/minus.
Sätter man batteriet mot kablarna uppe vid huvud enheten så tittar man på högtalaren och ser åt vilket håll konen slår (har man pluss/minus rätt så ska konen slå utåt) Rätta mig om jag har fel.

Nej du har helt rätt.. Jag som missförstod det som du hade skrivit.

Audi A4 (2002)
myggaan
8 november 2009 · 42 Inlägg

finns det inget lättare sätt o se vilken som är + resp -, på originalkablarna?

Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
8 november 2009 · 510 Inlägg

Det där är ju helt klart det lättaste sättet.

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang