Touren är jag gärna med på, kan bli roligt. Synd att man måste åka tillbaka sen bara.
För nej, jag tror inte jorden kommer gå under.
För det ska det inte vara osagt att det kan hända något stort den dagen, vad vet jag inte, men att jorden går under tvivlar jag kraftigt på.
Speciellt tveksam har jag blivit de senaste 2månaderna då jag läst "den förlorade symbolen" (Dan Brown) och sedan diskuterat allt med religion med en kompis.
Han förklarar att min tro är fel, då jag menar att om vi påstår att ALLA har rätt men har sett saker från olika vinklar så stämmer allt ganska bra. Och för att då ta det första som folk klagar på - jordens ålder. Om vi ser bibeln säger den ca 6000år enligt det jag fått höra (har ej läst den), och folk skrattar. Sen säger forskare att människan är mellan 8 & 15000 år gamla. Tänk då att bibeln är 2000år, addera det till 6000 och vi har 8000år. Om vi förutsätter att de började med att det var människans ålder som det talades om så stämmer det. Sjukt, ja.
Om vi då ser att det var framstående personer som kunde skriva, kan det inte vara så att det är en del av all samlad kunskap som funnits genom årtusendena? Som Mayakalendern som visat att något skulle hända och det många gånger stämt. Att pyramider och liknande ligger exakt som stjärnorna och mer riktade i väderstrecken än vi lyckas när vi tänker till idag. Så det har funnits en enorm kunskap, tänk om det sammanfattades i en/flera böcker. Som dagens NE. Sen glömmer ju vi människor allt med jämna mellanrum, tex rinnande vatten i romarriket men utedass på 1800talet.
Tänker vi sedan ytterligare ett steg så tog det tid innan allt skrevs ned, och berättelser har en förmåga att förändras med tiden. Allt är översatt till olika språk och sedan till modernare språk, kan vi ha missat saker där? Kan vi ha tolkat skrifterna fel?
Ett tydligt exempel på trolig feltolkning är just apokalypsen. Allmänt så ska jorden gå under, men vad betyder apokalyps egentligen?
Enligt det jag hittar betyder ordet "avtäckelse" eller "avslöjande".
För mig kan det lika gärna vara att en rymdfarkost landar och någon kliver ur och förklarar allt vi någonsin undrar som att vi ska spränga oss i luften. Och att detta kan ske 2012, ja varför inte?
Sen har vi alla som säger att de inte tror.
Ni är roliga.

Ni säger att ni inte tror, vilket gör att ni tror att det andra säger inte stämmer och då tror ni ju på något. Man kan tro på forskning, man kan tro att det inte finns någon gud, man kan tro att det finns många gudar etc. Man kan tro precis vad som helst, och det måste få vara accepterat. INGEN kan säga att någon annan har fel. Vi kan inte bevisa att det INTE finns en gud, så alla som tror att det finns måste gå göra det. På samma sätt kan vi inte bevisa att Big Bang inte har hänt, och då måste folk få tro det.
Om 3år kan vi svara på om jorden gick under 2012, och vem vet, vi kanske slutar tro det datumet. Då kanske det kommer ett avslöjande som gör att vi kan veta.