Tips på billiga bränsle snålar bilar

fredde85
11 november 2009 · 1 798 Inlägg

Nu vet jag att denna frågan vart uppe många gånger förr men jag har sökt lite men ändå inte riktigt hittat de ja vill veta.

Är alltså ute efter en snål bruks bil dvs 05-07 blandad körning ju mindre ju bättre
dock ska de helst finnas någon säkerhet o komfort i bilen

Sen är de också viktigt att de inte varvar järnet i landsvägs fart fått intrycket av att många små bilar me mini motor gör det

Sen är de nog så att de är antingen japanska eller tyska ja vill ha

Helst så ny som möljigt men ändå ett ok pris inte mer än 20 iallafall hellre billigare runt 5-15

mvh fredrik

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Rquired Allmänt envis
11 november 2009 · 12 512 Inlägg

Eftersom du verkar gilla Bmw, 316i/318i eller tom 318is? Den senare är väl svår att hitta i ok skick för 20k men en 4cyl E36 med M40 går nog. IS är dessutom rätt högvarvig, kanske inte jämfört med småbilar men ändå...

Annars finns ju E30 med samma motorer!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
fredde85
11 november 2009 · 1 798 Inlägg

Jo ja gillar bmw men helst inte utan sexa sen har ja fått intrycket av att en bmw går inte snålt då dem oftast är roliga att köra. Tanken var att ja skulle behålla cabben isåfall som fin bil o köpa en billig brukis så i detta fall går nog bmw bort. Sen är m40 de värsta bmw byggt

Senast redigerat av fredde85 (11 november 2009)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Rquired Allmänt envis
11 november 2009 · 12 512 Inlägg

Trots att Bmw generellt körs hårdare brukar de vara rätt snåla, fast oftast så brukar mindre motor dra mer eftersom man får pressa den hårdare för att hänga med i trafikrytmen än en stor. Dessutom är mindre motorer oftast lägre växlade. SÅ jag tror inte e 318i vore dum, fast M40 däremot är ett bra argument mot.

Det finns en hel del småbilar annars? Civic, Colt och allt vad de heter smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
fredde85
11 november 2009 · 1 798 Inlägg

Har just inga bra tips till dig tyvärr då jag i stort sett endast haft stora bilar me stora motororer hittils små bilar med snåla motorer är nytt för mig. SÅ om någon har ett bra tips kom gärna med mer gärna om ni själva äger bilen i fråga o kan ge relevant info

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 november 2009 · 13 810 Inlägg

min uno 60s snittade 0.55 blandad körning när avgassystemet var av ;-)

dom finns i 44hk utförande oxå med en 900cc motor dom är nog ruskigt snåla
pandan ska finnas med 800cc motor tror det är den snålaste 90tals bilen som finns

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
fredde85
11 november 2009 · 1 798 Inlägg

Tackar för tipset men vi har haft just en uno 45 o nja va väl ingen hit precis. Är antagligen tyska eller japanska de ska vara men tack ändå gärna mer tips. Ska helst vara lite nyare bil o helst lite större än en uno men alla tips är välkommna

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
brg Man får va medlem
11 november 2009 · 50 Inlägg

Honda CRX ska vara lätta och snåla vad jag hört. (har dock bara två normala säten) Annars kanske en Golf?

Senast redigerat av brg (11 november 2009)

JDMy00 ClubJDM.se
11 november 2009 · 1 608 Inlägg

Kolla lite på Honda Civic smile

Mazda Mx-5 (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 november 2009 · 13 810 Inlägg

fredde85 skrev:
Tackar för tipset men vi har haft just en uno 45 o nja va väl ingen hit precis. Är antagligen tyska eller japanska de ska vara men tack ändå gärna mer tips. Ska helst vara lite nyare bil o helst lite större än en uno men alla tips är välkommna

en uno är inte liten..iallfall inte om man låter bli baksätet...
kunde sitta med raka ben iframsätet när stolen var längst bak

åkte örebro-etuna med 7personer i min uno det gick fin fint smile

men visst nada komfort men man åker äkligt billigt
konterterar man en sån med sprut så blir dom nog äkelbilliga att åka med

faktist den bästa bil jag ägt den tålde allt den stackarn..men så hade den bara gått 5000mil när jag köpte den

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Supra-Sven
11 november 2009 · 10 Inlägg

Nissan Sunny och bygga bakhjulsdrift smile Annars Golf kan jag tänka mig drar lite.

fredde85
11 november 2009 · 1 798 Inlägg

Någon som har erfarenhet av opel astra samt vectra 96 o nyare rost vet jag om att man ska kolla samt kamrem som ska bytas ofta. Detta är väl inget ja kommer att köpa nu på en gång men är nog mer aktuellt om några månader men är ju bra o kolla upp lite innan de är dags

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Engen HEAVY METAL
12 november 2009 · 765 Inlägg

Toyota Corolla  går snålt utav bara satan..  Finns med AWD oxå men då är det combi!! Men dom brukar vara i rätt rackigt skick och rostiga!!

Annars så min golf Variant som jag har o kuska runt i jobbet tycker jag annars är en rätt vettig bil.. det är en 96a som jag gav 14k för ett år sedan!  tror det är 1,8 lit motorn jag har och den rör på sig ganska bra för att vara en bruks bil,, kostar inget att äga och man får platts med det mesta samt att den drar hyffsat lite soppa..  Kall start och 10 mil E4a i 120km/h vill den ha 0,8 totalt ungefär!! och dom är lätt meckade och billiga reservdelar, hett tipps  MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
vargfan
12 november 2009 · 75 Inlägg

eller en lupo? större än man tror och drar typ ingen soppa..inte svårskruvade heller:)
Min är till salu;)

ironhead volvoraggare
12 november 2009 · 4 776 Inlägg

en  renault clio kanaske 1.4 liter motor  fulltank på 400 spänn och du kommer  långt me det

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
snackcalahan
12 november 2009 · 482 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Några intresanta länkar.
Data, besiktningsresultat m m http://begbilguiden.bilprovningen.se/
Krocksäkerhet: http://www.folksam.se/dpublic/a0346.nsf … /R6777.pdf

Jag letar också efter en snål bruksbil i den prisklass du nämner så jag lånar din tråd lite då det inte är så populärt att starta en ny tråd om ett ämne det redan finns en tråd om.
(Jag funderade ett tag på BMW 316 98- men de är lite för dyra för tillfället.)

Mina krav:
Från runt årsmodell 1990 och framåt.
Upp till 20.000 kronor i riktigt bra skick, få ägare och cirka 20.000 mil.
Gärna bakhjulsdrift men inget krav.
Gärna under 0,7 l/mil. Slö motor inget hinder.
Hög kvalitet.
Gott om delar som går att få tag på fort även när bilen i framtiden blir äldre.
Lättmekad.
Billig att äga och underhålla.
Skapligt säker.
Inte för låg markfrigång.
Lång livslängd.

Tips? Mercedes 190?

Jag måste tipsa kanske inte vad du söker Volvo 360 med insprut, går riktigt billigt hade en med förgasare i vintras snitta 0,75 med mycket stadskörning smile  och du får många pengar över tongue

mb 190 vet jag inte så jätte mycket om utom att dom rostar som fan och att bakaxeln inte pallar lek

just real power
no turbo shit
snackcalahan
12 november 2009 · 482 Inlägg

Mazda 121 , jobbarkompisen har en sån går väldigt billigt men frågan är om man står ut med utseendet

just real power
no turbo shit
Engen HEAVY METAL
12 november 2009 · 765 Inlägg

Volvo 340 är ju annars den ultimata vinter bilen! hadde en iofrs med B14 motorn.. ingen räser men det gick ha fan så skoj ändå!! den höll för full spetta i 2 vintrar..! Ska ha en igen nån dag!! Gärna GLT 87a med insprut utan kat.. 118 hästar   Men dom börjar bli svåra att få tag på!!  MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
DusanMandick Random Hero
12 november 2009 · 4 047 Inlägg

golf III diesel

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
12 november 2009 · 1 948 Inlägg

vw polo 1,4

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang