6259
Sök

Frågor ang. hus/radhus köp...

759 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Ja det är så att sambon och jag kom fram till att vi skulle skaffa ett syskon till våran nuvarande dotter på 2,5 år och det lyckades vi med. Nu är det beräknat att vi får tillskott i Juni nästa år. Dock så blir det troligtvis tvillingar så vi fick lite mer än beräknat smile

Vi bor nu i en 3:a och den kommer ju bli för liten med 2 barn till så vi har kikat lite på ett radhus som är intressant. Dock så känns priset ganska överdrivet men jag vet inte va de radhusen ligger i pris då jag inte vet va andra radhus i området har sålt för.

Hur som helst funderar jag på att kontakta mäklaren i fråga som har hand om försäljningen av huset.
Då det är första gången jag överhuvudtaget är i kontakt med en mäklare så tänkte jag höra med er här på forumet, vad ska man fråga och inte fråga om egentligen?

Radhuset i fråga har varit till försäljning sen Augusti nångång tror jag så intresset verkar ganska svalt på de. Kanske beror på priset inte vet jag... Jag funderar på att fråga om en visning och om det är ok så kanske vi lägger ett skambud. Man kan ju inte få mer en ett nej.... Det är prissatt till 750K i annonsen men jag tror inte det är värt mer än 500K max. Jag vill inte lägga mer än 500K hur som helst då det finns lite grejer att göra om man vill.

Sen det här med 10% kontant. FInns det banker där man kan låna hela beloppet?

[Turbolover]

8 921 Inlägg
11 november 2009
Har du inga kontanter så är det ett Topplån du behöver. Din bank har svar på alla dina frågor.

Fotograf på Tierp iDag

Sök