6219
Sök

Problem med att starta datorn,kommer upp felmeddelande

511 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Hej nu är de så att min mammas dator har fått något problem och den går inte att starta.När man lägger på datorn så visar de att vindows håller på att starta genom att ladda,och sen när datorn har laddat klart så kommer detta medelande upp http://i33.tinypic.com/6h436v.jpg .Jag vet inte vad det är men kanske ni vet vad felet är,kan tillägga att innan den slutade att fungera så flimmra skärmen imellan.Kanske man kan få igång den på nått sett eller är de bara stt föra in den på garanti?

MVH

Tryck på visa bild för större bild
Senast redigerat av nonno (13 november 2009)

?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 november 2009
A) Bilden finns inte
B) Du nämner inget om vilket operativsystem du har, Windows har flera varianter...
C) Du kan pröva, innan Windows börjar laddas, att hamra t.ex. F8 och välja att ladda en tidigare fungerande konfiguration, eller välj felsäkert läge, fungerar det, ta och återställ till en tidigare återsällningspunkt (återigen beror detta på vilket Windows du kör hur tillvägagångssättet blir mer detaljerat)
D) Om inte det funkar heller, så kan du köra återsällningsskivorna som du säkert fått med datorn

Om du lämnar in datorn så är det ändå detta de troligtvis kommer göra, plus att du blir utan burken några dar-nån vecka

511 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
A) Bilden finns inte
B) Du nämner inget om vilket operativsystem du har, Windows har flera varianter...
C) Du kan pröva, innan Windows börjar laddas, att hamra t.ex. F8 och välja att ladda en tidigare fungerande konfiguration, eller välj felsäkert läge, fungerar det, ta och återställ till en tidigare återsällningspunkt (återigen beror detta på vilket Windows du kör hur tillvägagångssättet blir mer detaljerat)
D) Om inte det funkar heller, så kan du köra återsällningsskivorna som du säkert fått med datorn

Om du lämnar in datorn så är det ändå detta de troligtvis kommer göra, plus att du blir utan burken några dar-nån vecka

jag kan iallafall se bilden

det är xp

jag ska prova

de kom inte med några skivor för det är en asus Eee pc

?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 november 2009
Följer med en skiva till eeepc. Finns ingen läsare, men det är en annan sak. wink

Men testa det mortalis skriver, det ska räcka.

Vad händer om du trycker "ok" på den skärmen, och vad händer om du trycker "avbryt"?

511 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
sirmiro skrev:
Följer med en skiva till eeepc. Finns ingen läsare, men det är en annan sak. wink

Vad händer om du trycker "ok" på den skärmen, och vad händer om du trycker "avbryt"?

ja jag har prova det mortalis skrev med att starta datorn i nått läge och det funker ibland...eller kanske hela tiden men sen när man ska starta den normalt så går det inte,eller jo jag lyckades 1 gång men den stängde av sig själv efter ca 1 minut.

Så vad ska jag göra nu då?Fler förslag?

Mvh

?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
14 november 2009
Kast bort, köp ny

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

511 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
LeafBox skrev:
Kast bort, köp ny

sålänge det kanske går att fixa så är ju det ganska onödigt

?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 november 2009
nonno skrev:
sirmiro skrev:

ja jag har prova det mortalis skrev med att starta datorn i nått läge och det funker ibland...eller kanske hela tiden men sen när man ska starta den normalt så går det inte,eller jo jag lyckades 1 gång men den stängde av sig själv efter ca 1 minut.

Mvh

Batteriet laddat/laddare i så inte det gör något?

Får du den att starta så:
Start/alla program/tillbehör/systemverktyg/systemåterställning

Sen återställa till en lämplig punkt när den fungerade. smile

511 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
sirmiro skrev:
nonno skrev:
sirmiro skrev:

Mvh

Batteriet laddat/laddare i så inte det gör något?

Får du den att starta så:
Start/alla program/tillbehör/systemverktyg/systemåterställning

Sen återställa till en lämplig punkt när den fungerade. smile

ska prova idag lite senare

?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 november 2009
När du har startat de i de läge ja beskrev, felsäkert läge, så ska du kila in i startmenyn, alla program, tillbehör, systemverktyg, systemåterställning (tror jag minns det korrekt utantill) och sen väljer du en tidigare punkt att återställa till där, pröva detta, pröva i värsta fall ett par tidigare punkter om det finns, annars får du nog tyvärr fixa antingen en extern dvd och återställa ifrån, eller mecka med Windows- verktyg som finns för att göra USB- minnen bootbara och föra över innehållet från dvdn/cdn till ett sådant och köra ifrån.

Enligt min erfarenhet är det absolut lättast att använda en extern dvd, köp en på t.ex. Elgiganten, de har alltid öppet köp 30 dar på nästan alla produkter (till skillnad från väldigt många andra som vill ha dvdn tillbaka i obruten förpackning), om du inte tänkt behålla den för framtida användning

511 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
När du har startat de i de läge ja beskrev, felsäkert läge, så ska du kila in i startmenyn, alla program, tillbehör, systemverktyg, systemåterställning (tror jag minns det korrekt utantill) och sen väljer du en tidigare punkt att återställa till där, pröva detta, pröva i värsta fall ett par tidigare punkter om det finns, annars får du nog tyvärr fixa antingen en extern dvd och återställa ifrån, eller mecka med Windows- verktyg som finns för att göra USB- minnen bootbara och föra över innehållet från dvdn/cdn till ett sådant och köra ifrån.

Enligt min erfarenhet är det absolut lättast att använda en extern dvd, köp en på t.ex. Elgiganten, de har alltid öppet köp 30 dar på nästan alla produkter (till skillnad från väldigt många andra som vill ha dvdn tillbaka i obruten förpackning), om du inte tänkt behålla den för framtida användning

ja jag ska prova det senare idag,om det inte fungerar så blir det nog att köpa en extern dvd
Senast redigerat av nonno (14 november 2009)

?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 november 2009
Har fått flera gånger en sådan meddelande, upptäckte att jag hade en dvd i, tag ut den, startade om och därefter funkade som det ska.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Licenssvetsare
927 Inlägg
14 november 2009
får upp samma meddelande när jag startar min ibland, dock går det att använda den ändå..

511 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
nu har det helt slutat av att fungera,spelar ingen roll på villket sett jag startar den på.När det kommer upp windows laddnings ruta så försvinner den och sen i ca 1 100 sekund så ser man e blå ruta och sen efter det är man där man får vällja villket sett man ska starta datorn på igen
Senast redigerat av nonno (14 november 2009)

?

Sök