9791
Sök

Lådritningshjälp, cerwin vegaxl12

948 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
hej

undrar om nån vänlig själ kunde hjälpa mig och även skicka mig lådritning för två st cerwin vega xl12or dubbelspoliga

bil: är en volvo 945:a,är i bagage med mått 111.5cm bred, 46cm hög och djupet är väl bara att ta nått som passar bra.

cerwin vega xl12d spec. (fått från technovox)

fs: 30hz
Qts:0.223
Qes:0.235
Vas:5.4ft (ska väl vara kubikfot för är amerikanska mått vad jag fattat det som)
Xmax 0.314" (_+0.157". 7.98mm +-3.99mm
4ohm /ea coil  antar att det menas per spole

materialet ska vara 22mm spånskiva. max spl. basreflex. musik man lyssnar på är trance, techno etc

fick även spec på en basreflex låda men är utländska mått så förstår inte så mkt av det men kan skicka den till nån som fattar bättre smile och är snäll och vill hjälpa mig smile

detta vore jättesnällt om nån ville hjälpa smile

tack på förhand

Tobbe

21 761 Inlägg
14 november 2009
När det gäller CV:s basar med dubbel talspole så är jag lite misstänksam mot hur parametrarna är angivna, jag har känslan av att de bara mäter på ena spolen och då blir det andra värden jämfört med att använda båda spolarna. Någon som är insatt i CV:s elementparametrar får väl ge svar i så fall. smile

Vilka "utländska mått" har du fått från Technovox?

1 kubikfot är ca 28,317 liter
1 tum är 2,54 cm

948 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
ja det är kubikfot och tum.. men har tre jpg bilder med lite spec som jag kan skicka dig om basarna så blir det inte nån missuppfattning vilket lätt kan bli wink

21 761 Inlägg
14 november 2009
Jag hittar ingen info om den basen på CV:s eller Technovox:s hemsida, däremot har jag parametrar i mitt beräkningsprogram. Enligt de uppgifterna så är värdena precis samma som du har skrivit, men de gäller med endast en talspole inkopplad. hmm

Står det i specen hur parametrarna är angivna?

Om du vill så kan du skicka bilderna.

948 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
du har pm

Sök