Varför hatar man saab ?

blacken
18 november 2009 ·

linuslinje skrev:
Jag tycker det är trångt, man sitter snett och stötigt. hmm

Det är inte bara Saab som man sitter "snett" det gör man på dom flesta bilar. Men däremot på gamla 96:an så var det en ganska så sned pedalställning på grund av att hjulhuset tog stor plats vid pedalerna..

volvoentusiasten
18 november 2009 · 4 005 Inlägg

Sen är de ju så jävla fula. haha. smile Skämt å sido men kan inte utseendet ha lite med hatet?

lindell90
18 november 2009 · 876 Inlägg

linuslinje skrev:
Sen är de ju så jävla fula. haha. smile Skämt å sido men kan inte utseendet ha lite med hatet?

tror att det till viss del att många är trångsynta och tycker bara det man har själv är bäst och inte vågar testa ett annat märke. Vore ju tråkigt att behöva ändra sina fördomar smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
18 november 2009 · 6 017 Inlägg

Hatar inte Saab, men kan ju säga att jag väljer inte Saab i första hand.
Saabs största nackdel enligt mej är designen, tex den extremt välvda vindrutan som finns på massa gamla Saabar.

Jonas
blacken
18 november 2009 ·

Volvo_Mannen skrev:
Hatar inte Saab, men kan ju säga att jag väljer inte Saab i första hand.
Saabs största nackdel enligt mej är designen, tex den extremt välvda vindrutan som finns på massa gamla Saabar.

Att ha bra sikt i skrindan, är det en nackdel?.

volvoentusiasten
18 november 2009 · 4 005 Inlägg

lindell90 skrev:

linuslinje skrev:
Sen är de ju så jävla fula. haha. smile Skämt å sido men kan inte utseendet ha lite med hatet?

tror att det till viss del att många är trångsynta och tycker bara det man har själv är bäst och inte vågar testa ett annat märke. Vore ju tråkigt att behöva ändra sina fördomar smile

Tjao det beror väl på vem man frågar.
De flesta har väl kört eller åkt i en saab någon gång för att skapa en åsikt, att då kalla dem trångsynta är väl lite väl o ta i kanske.

Man kan väl ha negativa åsikter utan att uppleva något utan för att behöva vara trångsynt?

Volvo_Mannen Volvoskadad
18 november 2009 · 6 017 Inlägg

blacken skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Hatar inte Saab, men kan ju säga att jag väljer inte Saab i första hand.
Saabs största nackdel enligt mej är designen, tex den extremt välvda vindrutan som finns på massa gamla Saabar.

Att ha bra sikt i skrindan, är det en nackdel?.

A-stolpen finns ju kvar ändå. Sen är det inte så speciellt snyggt

Jonas
lindell90
18 november 2009 · 876 Inlägg

linuslinje skrev:

lindell90 skrev:

linuslinje skrev:
Sen är de ju så jävla fula. haha. smile Skämt å sido men kan inte utseendet ha lite med hatet?

tror att det till viss del att många är trångsynta och tycker bara det man har själv är bäst och inte vågar testa ett annat märke. Vore ju tråkigt att behöva ändra sina fördomar smile

Tjao det beror väl på vem man frågar.
De flesta har väl kört eller åkt i en saab någon gång för att skapa en åsikt, att då kalla dem trångsynta är väl lite väl o ta i kanske.

Man kan väl ha negativa åsikter utan att uppleva något utan för att behöva vara trångsynt?

Så att för att man åkt eller kört någon gång så är hela märket skit? wink Finns ju bra och dåliga exemplar av alla märken och modeller Beror ju på hur man sköter dem som en annan sa. För annars kan jag konstatera att Volvo är skit för den vi har på jobbet är ganska sliten. Dock gillar jag nyare Volvos (efter 940) även om jag inte kört så väldigt många smile

pgyllen
18 november 2009 · 83 Inlägg

Elda skrev:

pgyllen skrev:

Elda skrev:

e mkt goare o ha en FWD bil o sladda utan handbromsen smile det jag upplever med min gammla bil är att den går fort och brett på grusvägar mot motsv volvo. överstyr sådär lagom gött så fort det blir grus eller snö smile

Jo, de går ju o motorbromsa så arslet på en framhjulsdriven bil, åker ut också. Men ja gillar ändå mer o sladda me bakhjulsdrift smile

hehe du kan inget du va? smile är ju bara gasa o svänga, såpass agressiv hjulinställning bak på og900an att den går brett på grus och snö om du kör rätt, en liten flick på ratten så har du breställ i bra mycket högre fart än du lyckas med mots volvo smile  enda läskiga är att för att häva sladden så kopplar du inte utan gasar wink

Ja på snö o grus ja... Jävla fjantstil o sladda på sånt. Att jag inte kan nått ?? "bra mycket högre fart än du lyckas med mots volvo" Syftar du enbart på volvo då eller bakhjulsdrivna bilar i allmänhet? Hur som hellst så kan du fan håller högre hastighet vid ställ me bakhjulsdrift. Iaf kan du hålla ungefär samma hastighet. Du tappar ju fan så mycke mer hastighet me fram- än bakhjulsdrift då du sladdar....

blacken
18 november 2009 ·

Volvo_Mannen skrev:

blacken skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Hatar inte Saab, men kan ju säga att jag väljer inte Saab i första hand.
Saabs största nackdel enligt mej är designen, tex den extremt välvda vindrutan som finns på massa gamla Saabar.

Att ha bra sikt i skrindan, är det en nackdel?.

A-stolpen finns ju kvar ändå. Sen är det inte så speciellt snyggt

Sätt dig då i en Saab och jämför siktbilden med vilken annan skrinda som helst, så ser du vad jag menar. och Saabs "A" stolpe är unik i sin konstruktion. Den skymmer mycket mindre än andra, som kan gömma en hel buss ibland..

pgyllen
18 november 2009 · 83 Inlägg

blacken skrev:

Volvo_Mannen skrev:

blacken skrev:
Att ha bra sikt i skrindan, är det en nackdel?.

A-stolpen finns ju kvar ändå. Sen är det inte så speciellt snyggt

Sätt dig då i en Saab och jämför siktbilden med vilken annan skrinda som helst, så ser du vad jag menar. och Saabs "A" stolpe är unik i sin konstruktion. Den skymmer mycket mindre än andra, som kan gömma en hel buss ibland..

A-stolpen är ju säkerligen de första dom försöker att få snyggt när dom designar en bil wink

Senast redigerat av pgyllen (18 november 2009)

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
18 november 2009 · 1 899 Inlägg

Elda skrev:
hehe du kan inget du va? smile är ju bara gasa o svänga, såpass agressiv hjulinställning bak på og900an att den går brett på grus och snö om du kör rätt, en liten flick på ratten så har du breställ i bra mycket högre fart än du lyckas med mots volvo smile  enda läskiga är att för att häva sladden så kopplar du inte utan gasar wink

Varför skulle det inte gå att sladda med en volvo i högre hastigheter på en grusväg eller med snö som underlag? Utveckla gärna det.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Rquired Allmänt envis
18 november 2009 · 12 512 Inlägg

blacken skrev:

Volvo_Mannen skrev:

blacken skrev:

Att ha bra sikt i skrindan, är det en nackdel?.

A-stolpen finns ju kvar ändå. Sen är det inte så speciellt snyggt

Sätt dig då i en Saab och jämför siktbilden med vilken annan skrinda som helst, så ser du vad jag menar. och Saabs "A" stolpe är unik i sin konstruktion. Den skymmer mycket mindre än andra, som kan gömma en hel buss ibland..

Beror visserligen helt och hållet på vilka dimensioner man håller och hur man sitter, jag tycker i alla fall inte att Saabarna har någon unikt bra sikt även om man får en bra överblick av trafiken i dem.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
blacken
18 november 2009 ·

Rquired skrev:

blacken skrev:

Volvo_Mannen skrev:

A-stolpen finns ju kvar ändå. Sen är det inte så speciellt snyggt

Sätt dig då i en Saab och jämför siktbilden med vilken annan skrinda som helst, så ser du vad jag menar. och Saabs "A" stolpe är unik i sin konstruktion. Den skymmer mycket mindre än andra, som kan gömma en hel buss ibland..

Beror visserligen helt och hållet på vilka dimensioner man håller och hur man sitter, jag tycker i alla fall inte att Saabarna har någon unikt bra sikt även om man får en bra överblick av trafiken i dem.

Då tillhör du dom få som inte anser det. Men att dom är överlägsna siktmässigt sett, framåt och vid sidan är odiskutabelt..

lindell90
18 november 2009 · 876 Inlägg

blacken skrev:

Rquired skrev:

blacken skrev:

Sätt dig då i en Saab och jämför siktbilden med vilken annan skrinda som helst, så ser du vad jag menar. och Saabs "A" stolpe är unik i sin konstruktion. Den skymmer mycket mindre än andra, som kan gömma en hel buss ibland..

Beror visserligen helt och hållet på vilka dimensioner man håller och hur man sitter, jag tycker i alla fall inte att Saabarna har någon unikt bra sikt även om man får en bra överblick av trafiken i dem.

Då tillhör du dom få som inte anser det. Men att dom är överlägsna siktmässigt sett, framåt och vid sidan är odiskutabelt..

Ja, det är väldigt bra när det gäller det. I min gamla 900:a var det grymt bra. Något sämre i den nya men fortfarande bra då dem inte lutar så extremt mycket. Men nyare Peugeoter är helt värdelösa på den punkten. Innan man lärde sig vår gamla 206:a så blev man rädd många gånger av allt som gömde sig bakom stolparna smile

Rquired Allmänt envis
18 november 2009 · 12 512 Inlägg

blacken skrev:

Rquired skrev:

blacken skrev:

Sätt dig då i en Saab och jämför siktbilden med vilken annan skrinda som helst, så ser du vad jag menar. och Saabs "A" stolpe är unik i sin konstruktion. Den skymmer mycket mindre än andra, som kan gömma en hel buss ibland..

Beror visserligen helt och hållet på vilka dimensioner man håller och hur man sitter, jag tycker i alla fall inte att Saabarna har någon unikt bra sikt även om man får en bra överblick av trafiken i dem.

Då tillhör du dom få som inte anser det. Men att dom är överlägsna siktmässigt sett, framåt och vid sidan är odiskutabelt..

Läs en gång till är du snäll, jag skrev aldrig att du inte har mycket bra sikt i dem. Utan enbart att Saab inte är unik på den punkten.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
blacken
18 november 2009 ·

Rquired skrev:

blacken skrev:

Rquired skrev:

Beror visserligen helt och hållet på vilka dimensioner man håller och hur man sitter, jag tycker i alla fall inte att Saabarna har någon unikt bra sikt även om man får en bra överblick av trafiken i dem.

Då tillhör du dom få som inte anser det. Men att dom är överlägsna siktmässigt sett, framåt och vid sidan är odiskutabelt..

Läs en gång till är du snäll, jag skrev aldrig att du inte har mycket bra sikt i dem. Utan enbart att Saab inte är unik på den punkten.

Säg då en som är jämbördig eller bättre än og 900/99.

Navkapsel
19 november 2009 · 4 637 Inlägg

blacken skrev:

Rquired skrev:

blacken skrev:

Då tillhör du dom få som inte anser det. Men att dom är överlägsna siktmässigt sett, framåt och vid sidan är odiskutabelt..

Läs en gång till är du snäll, jag skrev aldrig att du inte har mycket bra sikt i dem. Utan enbart att Saab inte är unik på den punkten.

Säg då en som är jämbördig eller bättre än og 900/99.

90?

Snitch Ointresserad.
19 november 2009 · 936 Inlägg

Det vissa säger om att saab åkarna är jävligt stolta över sina bilar är sant. Jävligt överskattat märke!

Har en vän till mig, som åker saab. Sist vi var ute var han ju tvungen att skryta om hur pass bra saabs styrsystem var jämfört med volvos.

Det roliga var att han jämförde styrsystemet på min volvo 850 från 95, mot hans 9-5 aero från typ 02...

Jag menar.... lol nästan en 10 år nyare bil!

Teabag appreciation club.
_2Furious_ Drifting Streetrace
19 november 2009 · 225 Inlägg

ännu en tråd som kommer spinna ur !! varför envisas folk att starta sånna här onödiga trådar för?
bara onödigt gnabbande och angrepp på allt o inget!
lås tråden ist o ut i garaget o skruva tongue

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang