Vad är det för fel på "volvo740folket" ?

Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

ironhead skrev:
hörru mufflan vad har du själv för bil och flashback är ju en fjortissida eller hur är du här inne för att jävlas i så fall dunsta.  blir så sur på folk som smutskastar folk bara för att man  kör ett visst bilmärke

Träffad? tror nog du (som många andra, inklusive mig) har kläckt ur dig lite spydiga kommentarer om någon som inte kör ditt märke?

Rquired Allmänt envis
16 november 2009 · 12 512 Inlägg

alexandern skrev:
740 är ekonomisk, håller bra, lätt att lära sej meka i och bakhjulsdriven. Alla är inte sånna där bortskämda snorungar som lever på sina föräldrar som skiter pengar. Skulle dom där "bonnläpparna" också ha föräldrar som sket pengar skulle dom säkert köra runt i finare bilar.

Så rika(re) föräldrar betalar automatiskt sina ungars bilar?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Djracing
16 november 2009 · 29 Inlägg

NoBrake skrev:
ja skulle bara grava arslet av mig om trådskaparen har en 740 me 200 wunderbaums och spelar ediie meduza på helgerna big_smile

han vill nog säkert veta om han e " inne" eller "ute" haha

Haha det är nog fan så det ärtongue

Varför låta motorn suga när den kan våldtas med turbo....?
Volkswagen Touareg "Musse" (2005)
ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

alexandern skrev:
740 är ekonomisk, håller bra, lätt att lära sej meka i och bakhjulsdriven. Alla är inte sånna där bortskämda snorungar som lever på sina föräldrar som skiter pengar. Skulle dom där "bonnläpparna" också ha föräldrar som sket pengar skulle dom säkert köra runt i finare bilar.

om mina föräldrar hade vart rika hade jag inte kört  omkring i en 20 år gammal 240

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

alexandern skrev:
740 är ekonomisk, håller bra, lätt att lära sej meka i och bakhjulsdriven. Alla är inte sånna där bortskämda snorungar som lever på sina föräldrar som skiter pengar. Skulle dom där "bonnläpparna" också ha föräldrar som sket pengar skulle dom säkert köra runt i finare bilar.

Forska lite innan du säger något sånt. Det kan spara dig mycket irritation smile Mina föräldrar är långt ifrån rika, men jag har då aldrig åkt runt i en 740 för det?

Senast redigerat av Tagg3N (16 november 2009)

Nazse89 VD :=)
16 november 2009 · 90 Inlägg

Mufflan Nu Vet Jag!!!
En 740 Raggare Snodde Din Fjortis??? U Go Guy, Men Kanske Skulle Du Smiska Henne Ist För En Hel Underbar Kultur... Volvofantasterna.

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p
epapower
16 november 2009 · 593 Inlägg

Tagg3N skrev:
Det här är en tråd jag skulle kunna följa som underhållning. Är arbetslös så jag kan behöva något att göra om kvällarna.

Men jag måste faktiskt hålla med trådskaparen, fast det är lite tråkigt att 99% av de som kör de omnämnda bilarna aldrig vågar sig på en repa utanför stan men kan vara stora i käften på parkeringen. Okej, jag skulle kunna tänka mig en 745 ENDAST av den anledningen att den lastar mycket och passar som dragbil. Men att använda till annat? Nej tack, tycker inte det är ekonomiskt försvarbart att åka på 1L+/mil hur man än kör.

Phew, skönt att vädra lite. Nu vill jag se lite trashtalk smile

Verkar vara fler som är stora i käften,och då är vi inte ens på någon parkering. Ett chip och 2,5" är inget och brösta upp dig för så du kan nog lugna ner dig lite..

Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

epapower skrev:

Tagg3N skrev:
Det här är en tråd jag skulle kunna följa som underhållning. Är arbetslös så jag kan behöva något att göra om kvällarna.

Men jag måste faktiskt hålla med trådskaparen, fast det är lite tråkigt att 99% av de som kör de omnämnda bilarna aldrig vågar sig på en repa utanför stan men kan vara stora i käften på parkeringen. Okej, jag skulle kunna tänka mig en 745 ENDAST av den anledningen att den lastar mycket och passar som dragbil. Men att använda till annat? Nej tack, tycker inte det är ekonomiskt försvarbart att åka på 1L+/mil hur man än kör.

Phew, skönt att vädra lite. Nu vill jag se lite trashtalk smile

Verkar vara fler som är stora i käften,och då är vi inte ens på någon parkering. Ett chip och 2,5" är inget och brösta upp dig för så du kan nog lugna ner dig lite..

Det sa jag ju faktiskt inte heller smile Men det är ändå lite kul att mäta, det jag menade var att ingen vill bevisa det stora faktum att dom "smiskar mig enkelt".

Och ja, jag är känd för att säga det jag tycker smile Bättre det än att ljuga tycker jag..

Senast redigerat av Tagg3N (16 november 2009)

_2Furious_ Drifting Streetrace
16 november 2009 · 225 Inlägg

Kan vi inte starta en ""shit and trash-tråd där vi kan hatar alla andras märken o älska våra egna o skapa internetbråk o osams?
wieee ASG

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
alexandern
16 november 2009 · 161 Inlägg

Rquired skrev:

alexandern skrev:
740 är ekonomisk, håller bra, lätt att lära sej meka i och bakhjulsdriven. Alla är inte sånna där bortskämda snorungar som lever på sina föräldrar som skiter pengar. Skulle dom där "bonnläpparna" också ha föräldrar som sket pengar skulle dom säkert köra runt i finare bilar.

Så rika(re) föräldrar betalar automatiskt sina ungars bilar?

eftersom trådskaparen generaliserar så gör jag det också tongue tror dom flesta i 18års åldern som kör runt i fina bilar inte har hunnit jobba ihop pengarna än iaf.

Senast redigerat av alexandern (16 november 2009)

Gizmojohan
16 november 2009 · 3 295 Inlägg

Rquired skrev:

alexandern skrev:
740 är ekonomisk, håller bra, lätt att lära sej meka i och bakhjulsdriven. Alla är inte sånna där bortskämda snorungar som lever på sina föräldrar som skiter pengar. Skulle dom där "bonnläpparna" också ha föräldrar som sket pengar skulle dom säkert köra runt i finare bilar.

Så rika(re) föräldrar betalar automatiskt sina ungars bilar?

precis min tanke roll bara för att man inte har ägt en volvo så har man automatisk snorrika föräldrar som kommer med allt man behöver vid minsta lilla vink?

FLindgren
16 november 2009 · 5 089 Inlägg

Dom man fruktar mest måste man hänga ut på nätet. så tror jag att det är big_smile

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

NoBrake skrev:
Kan vi inte starta en ""shit and trash-tråd där vi kan hatar alla andras märken o älska våra egna o skapa internetbråk o osams?
wieee ASG

Är det inte en sån vi skriver i nu? Vänta lite så kommer en hel del märken dyka upp smile

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

Tagg3N skrev:

ironhead skrev:
hörru mufflan vad har du själv för bil och flashback är ju en fjortissida eller hur är du här inne för att jävlas i så fall dunsta.  blir så sur på folk som smutskastar folk bara för att man  kör ett visst bilmärke

Träffad? tror nog du (som många andra, inklusive mig) har kläckt ur dig lite spydiga kommentarer om någon som inte kör ditt märke?

jag skiter i vad folk kör för bil. en bil ska starta när man vrider på nyckeln sen kvittar bilmärket  viss jag gillar inte direkt småbilar men jag kastar inte skit på folk för det som  kör små clios eller någe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

FLindgren skrev:
Dom man fruktar mest måste man hänga ut på nätet. så tror jag att det är big_smile

Mycket snack och lite hockey, eller hur säger man? (håller med dig dvs)

Snitch Ointresserad.
16 november 2009 · 936 Inlägg

Tagg3N skrev:

Snitch skrev:

FLindgren skrev:
hur kommer dte sig att alla alltid hoppar på 740 folket, men 740 folket hoppas inte på alla andra? Säger väll en del det ocksåwink


vad har trådskaparen själv för spännande bil då som är helt perfekt sportbil och ser(för utessendet måste vara lika snyggt som bilen?). och självklart lyssnar du på den bästa musiken också?wink

apapap! där har du lite fel!

Sist jag åkte i en Saab så fick vi både det ena och det andra slängt efter oss! av just skäggiga tonåringar i en volvo 740 med utgångsdatum 1993-03-21.

Jag är allergisk mot folk som tror dom är bättre än alla andra. De som kör 740 verkar få fett med stake och skills likvärdiga samuel hubinette så fort dom sätter sig i den gamla randiga textilstolen och greppar plast ratten. Det är patetiskt.

Tycker inte alls det är kul, visst man ska väl inte trycka på dom heller. Dom är väl avundsjuka helt enkelt.

Jag tycker bara det är underhållande att höra, för hur ofta har dessa människor grund för påståendena och anklagelserna? Samma åt andra hållet visserligen, men det är ju lite av kärleken till "sitt" bilmärke inte sant?

Jag hängde inte riktigt med på vad du menade men.

Alla ser väl något i sin egen bil. 740:n var den första bil jag köpte. Så den är ju lite speciell, har tilldelats både kärlek och hat av mig och andra kamikaze piloter.

Är bara så jävla trött på att folk inte kan samsas och ha trevligt istället för denna jävla rivalitet mellan alla bilmärken. "höhö, min 740 är snabbare än din saab" Var något jag hörde för ett tag sen. Vem fan bryr sig? Blir så trött på bilfolket ibland.

Teabag appreciation club.
_2Furious_ Drifting Streetrace
16 november 2009 · 225 Inlägg

Tagg3N skrev:

NoBrake skrev:
Kan vi inte starta en ""shit and trash-tråd där vi kan hatar alla andras märken o älska våra egna o skapa internetbråk o osams?
wieee ASG

Är det inte en sån vi skriver i nu? Vänta lite så kommer en hel del märken dyka upp smile

haha de e sant! känns som en början på Baconfebern de här! som ett virus tongue

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

ironhead skrev:

Tagg3N skrev:

ironhead skrev:
hörru mufflan vad har du själv för bil och flashback är ju en fjortissida eller hur är du här inne för att jävlas i så fall dunsta.  blir så sur på folk som smutskastar folk bara för att man  kör ett visst bilmärke

Träffad? tror nog du (som många andra, inklusive mig) har kläckt ur dig lite spydiga kommentarer om någon som inte kör ditt märke?

jag skiter i vad folk kör för bil. en bil ska starta när man vrider på nyckeln sen kvittar bilmärket  viss jag gillar inte direkt småbilar men jag kastar inte skit på folk för det som  kör små clios eller någe

Håller med dig till 100% smile Men vad ska man göra om inte diskutera med folk (och fä?)

Rquired Allmänt envis
16 november 2009 · 12 512 Inlägg

alexandern skrev:

Rquired skrev:

alexandern skrev:
740 är ekonomisk, håller bra, lätt att lära sej meka i och bakhjulsdriven. Alla är inte sånna där bortskämda snorungar som lever på sina föräldrar som skiter pengar. Skulle dom där "bonnläpparna" också ha föräldrar som sket pengar skulle dom säkert köra runt i finare bilar.

Så rika(re) föräldrar betalar automatiskt sina ungars bilar?

eftersom trådskaparen generaliserar så gör jag det också tongue tror dom flesta i 18års åldern som kör runt i fina bilar inte har hunnit jobba ihop pengarna än.

Men många har, sannolikt betydligt fler än du (verkar?) tro.

Säg att man behöver...150k för att köpa en fin bil och köra den ett par år? Hur svårt är det att jobba ihop den summan för den som verkligen vill göra så? Börja när du är 16 så blir det 75k om året, eller ca 6500:- i månaden. Ingen omöjlig summa det...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
volvoentusiasten
16 november 2009 · 4 005 Inlägg

Tagg3N skrev:

NoBrake skrev:
Kan vi inte starta en ""shit and trash-tråd där vi kan hatar alla andras märken o älska våra egna o skapa internetbråk o osams?
wieee ASG

Är det inte en sån vi skriver i nu? Vänta lite så kommer en hel del märken dyka upp smile

Det finns ju redan en tråd där man kan utagera sin ilska i.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125235

I övrigt så tycker jag vi låser denna tråd nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang