bästa turbobilen?

cosworth511 Power By Cosworth
13 april 2005 · 62 Inlägg

min rwd vägde bara 1240 vid reg besiktningen så klart du ska cosworth med 400hk

JoRiN
16 april 2005 · 109 Inlägg

Köp en Nissan Sunny GTI-R. 4-hjulskrafs samt 227hk original. Liten bil. Som en gocart i större format. smile

smedman V12 power
14 maj 2005 · 21 Inlägg

En Sierra Cossien ska du köpa!

Mycke snyggare än Escortn iaf! Sedan går det otroligt lätt å billigt att få 330hk i dem! bara byta chipp o spridare och det kostar inte många kr! sedan kör du på orginal turbon tills den är slut och byter då till något värre=)
men ha inte mer än 400hk i en cossie! då börjar krånglet och du får börja renovera mer än att köra!

Thomas

BMW 325 Cab (1988)
Svenring RIDE HARD DIE FREE
14 maj 2005 · 25 Inlägg

Evo IV TME-01 såklart:D

loudness
14 maj 2005 · 4 554 Inlägg

fiat uno så klart!

vilde
14 maj 2005 · 20 Inlägg

Håller med boostlogic!

Drift: (drif-to) verb; an artistic form of driving judged subjectively predicated upon competitors' speed,extreme angles relative to forward progress and the car's proximity to fixed objects.
Germax
14 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Bästa turbobilen måste va Skyline, bara att chippa motorn så får man 220hk till!smile kanske inte så billig, men deninitivt röjigast.

Germax
14 maj 2005 · 12 086 Inlägg

just det.. ang högerstyrda bilar.. hur sitter växellådan på dom? är 1an längst ifrån lr närmast föraren som på vänsterstyrda?

MatsaBusen
14 maj 2005 · 515 Inlägg

nissan 300 e ju inte fel tongue
V6 TT e ju skapligt att utgå ifrån och de rör ju på sig om man säger så..
o så driver de ju i rätt ände också...

VOLVO142TIC
14 maj 2005 · 240 Inlägg

allt de står VOLVO på såklart!!!

Martin83 Kadett Freak
14 maj 2005 · 129 Inlägg

Fkoff skrev:
just det.. ang högerstyrda bilar.. hur sitter växellådan på dom? är 1an längst ifrån lr närmast föraren som på vänsterstyrda?

det är ingen skillnad på Vxl lägen i Vänster och högerstyrda bilar om jag har hört rätt

Kadett GSi 16v
primera_gt
14 maj 2005 · 2 Inlägg

200sx s14a z-edition

Martin83 Kadett Freak
14 maj 2005 · 129 Inlägg

primera_gt skrev:
200sx s14a z-edition

Vilken S14a som helst funkar för mej.. smile annars tycker jag Rx7 och Skyline bilar är rätt trevliga turbo bilar

Kadett GSi 16v
mrcelica
15 maj 2005 · 1 639 Inlägg

VOLVO142TIC skrev:
allt de står VOLVO på såklart!!!

Ok 440 turbo då.... *looooooooooooooool*

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Stefan1973
15 maj 2005 · 305 Inlägg

Jag tror du ska Skaffa en Nissan 300 twinturbo om du jagar effekt .
Jävligt cool japs . kanske inte lätt men attans trimmvänlig och bra bygge .
går mata ut utan mega insatser över 400 HK .

cossisar e coola med om man vill ha busbil

mrcelica
15 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Stefan1973 skrev:
Jag tror du ska Skaffa en Nissan 300 twinturbo om du jagar effekt .
Jävligt cool japs . kanske inte lätt men attans trimmvänlig och bra bygge .
går mata ut utan mega insatser över 400 HK .

cossisar e coola med om man vill ha busbil

Håller med ! Eller en Supra

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
TS_quattro fyrkrafsare
18 maj 2005 · 1 443 Inlägg

subaru har en förmåga att rosta utav helvete i svenskt klimat, men det gör iofs de flesta asiatiska bilar om man inte ser upp... S2 är ju en rolig bil, men det är nästan omöjligt att hitta en som inte blivit misshandlad av finnig yngling med tung fot, kan ge lite väl mycket utgifter. Är väl iofs samma sak med cosworth, de har ofta gått ganska så hårt... men visst det finns alltid undantag... men om du kör ur-S4 nu (eller vad vi ska kalla det, A6 karossen iaf misstänker jag?) så tycker jag ju du ska skaffa en lite mindre bil med stressfläkt och fyrkrafs. om du går från S4:an till en vanlig framhjulsdriven saab tror jag du blir uttråkad. en fyrkrafsare med några extra pållar i kväser VR6-slynor på löpande band vid rödljusen  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Gud.mp3
18 maj 2005 · 13 Inlägg

fiat uno turbo

Behind every great man, there is a great BMW
Henke T
20 maj 2005 · 11 Inlägg

Mitsubishi 3000GT VR4 eller Dodge Stealth RT/TT års modell 94 och uppåt, är mycket bättre val än nissan 300 ZX. de har en Getrag 6 växlad låda som pallar mycket mer än nissan låda och får med BPU ca 430 hk.

alla bilar som är framhjuldrivan går bort direkt! då kan man bara utnyttja kraften i högre hastigheter. framhjulsdrivan bilar är byggda för säkerhet inte för sport.. behövs inte sägas mer smile

Den opitmala bilen, så när som på högerstyrningen, är Nissan Skyline R32 GTR som man importerar från UK. bra motor, bra låda, fyhjulsdriven i starten, bakhjulsdriven i fart, hyffsat bra vikt.

annars måsta jag tyvär erkänna, är den absolut bästa motorn för pengarna Saab 9000 Aero går att trimma utan att öppnas till ca 550 hk och har bra ekonomi. men allt annat på bilen är mindre bra. den motorn i en bakhjuldriven bil vore mycket bra.

Switch
20 maj 2005 · 95 Inlägg

SAAB TuRbo så klart!

9000 Aero/A50 klarar runt 600 hk utan att byta speciellt mycket delar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang