11435
Sök

Orange lampa lyser på dls ca41 steg

143 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
Ja ni nu e det så här att jag har 3 st DLS CA41 steg som driver 6par DLS 426, Problemet är att när jag först kopplade allt som det skulle och seriekopplade remoten till alla 3 steg så lös det rött (protect lampan) och då insåg jag att stereons remot inte orkade med 3 steg så jag köpte ett ljusrelä och kopplade så att remoten får en egen källa direkt från batteriet, när jag sedan började spela så funkade det finfint tills jag kollade stegen och då lyste det orange (protect lampan) fast på stegen så står det bara "Power green, Protect red", värt att nämna är att stereon och stegen har olika strömmkällor med olika Ah.
Det där med pluss kabel och Jord är 100% bra  50mm2 till både pluss och jord som är splittat i 3 med 25mm2 och inga jord fästen har gjorts för det är i en båt allt är kopplat så jorden är dragen direkt från batteriet.

Vad kan vara felet ? kan det va dom olika strömmkällorna ?

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

ljudfantast
1 372 Inlägg
19 november 2009
aH har ingenting med spänning att göra, hur många aH bestämmer batteriets långvariga kapacitet men det vet du säkert...

Remoten ska absolut "orka" med att slå på 3 steg, isf är din spänning för jävla kass, har du mått nåt med multimetern? Mät spänning från de olika strömkällorna både till remoten och strömkabelvägen, steget slår ofta av med protectlampan som följd när du inte kan leverera tillräcklig spänning.

143 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
michieff skrev:
aH har ingenting med spänning att göra, hur många aH bestämmer batteriets långvariga kapacitet men det vet du säkert...

Remoten ska absolut "orka" med att slå på 3 steg, isf är din spänning för jävla kass, har du mått nåt med multimetern? Mät spänning från de olika strömkällorna både till remoten och strömkabelvägen, steget slår ofta av med protectlampan som följd när du inte kan leverera tillräcklig spänning.

Sorry mitt fel jag menade olika Ampere och inte ampere timmar,

Vad jag har förstått så orkar inte stereons remote driva 3 steg så där tror jag att du har fel.
Hu är en Sony x-plod av den dyrare varianten (kommer ej i håg betäckningen).
Spänningen är uppmätt vid rätt så mycket belastning till 13,42v så jag tror inte jag har kass spänning.

Det jag mest undrar är varför den lyser orange ?

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

Sök