11442
Sök

Hur monterar ni högtalare så det blir tätt? Och hur sätter jag fast en typ mdf ring?

stahre
20 november 2009
Trådstartare
Tja, vill ändra så jag får en bättre montering av mina högtalare fram, fast vet inte hur jag ska göra. Just nu sitter dom i ett par adaptrar för 850 från brl, sitter ju hårt i adaptern men det blir ju luft mellan adapternu och dörren på vissa ställen.
Alla pratar om en stabil montering men vet inte riktigt vad jag ska göra för att få det stabilt. Har inte tänkt oc plasta eller något sådant, så smidigt och bra som en dödlig kan fixa själv utan större bekymmer hmm

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
20 november 2009
glappar det bara lite på vissa ställen runt så kanske det fungerar med någon gummi list? typ sådan man har runt dörrar eller dyligt.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

stahre
20 november 2009
Trådstartare
Jo kanske det... men alla ni som bygger hela tiden i alla olika möjliga bilar, hur gör ni? ett konkret tipps som funkar bra big_smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 november 2009
Jag satte butyltejp mellan dörrsidan och baffeln i mina dörrar för att täta dom små glipor som fanns. Blir garanterat tätt då! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

stahre
20 november 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Jag satte butyltejp mellan dörrsidan och baffeln i mina dörrar för att täta dom små glipor som fanns. Blir garanterat tätt då! smile

Okej mkt bra! Vart hittar jag butyl tejp? Och vad för baffel borde man ha, nån mdf ring eller liknande? eller tror du det räcker att täta i den adaptern jag har?
mvh

1 581 Inlägg
20 november 2009
Lånar tråden en snabbis;
Har mellanplåten skruvad med 9 bultar runt om och hela mellanplåten är dämpad redigt med STP mattor men har fått en hel del vibrationer istället som man hör. Mycket mer bas men nu hör man vibrationer i dörren istället.
Tänkte om man ska dämpa på båda sidor av plåten och även den yttre och själva dörrsidan med dämpning? Kan man förstärka plastdörrsidan med något? Typ köpa vanligt isoleringsfoder o dämpa dörren med. Plus butyl runt plåtramen överallt för att täta?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 november 2009
stahre skrev:
ChriZtoffer skrev:

Okej mkt bra! Vart hittar jag butyl tejp? Och vad för baffel borde man ha, nån mdf ring eller liknande? eller tror du det räcker att täta i den adaptern jag har?
mvh

Den jag har kommer från Volvo, används tydligen till att sätta fast framrutor med. Den är svart till färgen och väldigt seg och bra att sätta fast, tja, allt med. tongue Jag gjorde egna bafflar i MDF, kändes mycket stabilare och seriösare att göra så än att köra med nå plastsaker.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

372 Inlägg
20 november 2009
Köp en tub Pl400 smile Klockren att täta med. Och om det är en lång glipa du ska täta så sätt en silvertejpbit på baksidan av håletsom du sedan kletar ut pl400 över och får det tätt, fint och stabilt smile Täta själva högtalaren mot baffeln däremot rekomnenderar jag silikon. det har lite längre torktid men är mycket lättare att fåbort från högtalaren när du t.ex ska byta.

1 581 Inlägg
20 november 2009
Blir väl o riva ner dörrsidan igen och köpa mig 1 till förpackning mattor och täta när jag byter högtalare i fram.

Sök