3719
Sök

Volvo 440 bensinsnål?

28 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
halloj. fick ett erbjudande att köpa en 440 kommer inte ihåg årsm. så jag funderar på om den duger som pendlarbil om den e soppa snål alltså.

MVH jocke

3 259 Inlägg
21 november 2009
Köp den inte... även om det skulle fyllas på soppa i tanken så är fanskapet inte värd att äga..

Tanka i en hundring, kör ihjäl den i en grusgrop(om den håller hela vägen dit) sen in med den på skroten!

(talar av egen erfarenhet)

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (21 november 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
21 november 2009
ska du ha volvo 4 serie så satsa på en nyare modell av 460 ! 440= Ren skit, rost & rost & rost, Visst soppasnål med sin lilla renå motor.

C H E V R O L E T <3

1 024 Inlägg
21 november 2009
kommpisen har haft en 440 i snart 3 år som vinterbil. visst den är riktigt fint skick gått igenom besikningen i 3 år utan anmärkningar.. den ska vara snål säger han åsså..

1 067 Inlägg
21 november 2009
Klart de är bränslesnåla när de alltid är på pallbockar och du ligger under den och svär så skärmkanterna krullar sig wink

Försök hitta dig en nyare småbil tex Polo eller liknande..  Drar lite soppa och håller ihop smile

440 är lite gran som att försöka sälja gårdagens tidning..  Alla vet var det är och de tål väta lika bra wink

3 259 Inlägg
21 november 2009
Hool skrev:
Klart de är bränslesnåla när de alltid är på pallbockar och du ligger under den och svär så skärmkanterna krullar sig wink

Försök hitta dig en nyare småbil tex Polo eller liknande..  Drar lite soppa och håller ihop smile

440 är lite gran som att försöka sälja gårdagens tidning..  Alla vet var det är och de tål väta lika bra wink

ASG!big_smilebig_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 november 2009
de är nog den ena kärra jag vridit på nyckeln å hela instrumentpanelen/torpeden hoppar tillvarje gång man startar...kan säkert rulla över en trottoarkant utan å kröka chassit om de är friskt, vilket jag tvivlar på då den å volvo 360 är typ dom mest rostande volvosarna som finns :p

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 november 2009
440 inte en bra bil har sätt flera såna som ja stått på skroten pga all rost

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 november 2009
Den är kanske soppasnål för att vara en Volvo men inte värd soppan den drar

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 688 Inlägg
21 november 2009
Köp en polo diesel, drar nog minst bensin tippar jag på. tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

945 Inlägg
22 november 2009
Jag hade en 460 för några år sen. Körde den enbart på e85. Utan några ändringar.
Fick ner den på 0.5L/mil. Hur och varför? Ingen aning, dåligt gick den också.
Svår att få igång samt ännu segare. Seg är den även från början. Men den gick billigt.

När den blivit varmkörd så kunde man trycka bromspedalen i botten. Utan någon bromseffekt.
Slutade med att hjulen styrde rätt fram medan jag snurrade på ratten hej-villt. 70blås ner i diket.

Saabifierad
2 031 Inlägg
22 november 2009
Får du den för ett bra pris, nybesiktigad och i skapligt skick, köp. Hade snikmodellen med förgasare, 68 eller 78 hästkrafter tror jag den hade, drog 0,5 liter per mil och den sväljer rätt mycket bagage för att vara liten cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Jävel
2 018 Inlägg
22 november 2009
Tog min racinglicens i en sån, den paja direkt, så fick en till 440 att köra.. då paja den också. Soppapumparna o båda fallen faktiskt smile Samt att rören i framvagnen på den ena gick av pga rost.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Alfa Romeo 166
310 Inlägg
22 november 2009
satsa på 460 ifrån 94 till 96 istället för 440. min drar 0.6mil

Sök