1965
Sök

_night_stalker_´s 300ce [Projektet avslutas]

LillNaisarn
22 februari 2010
_night_stalker_ skrev:
Snart läggs nog en order hos MBSCA på lite delar. Synd bara att mkt av deras saker inte är i lager just nu och kommer ta mellan 7 och 14 dagar efter att min order och betalning är bekreftad.

Skulle vela se dom hålla den lev tiden.
finns betydligt bättre firmor att göra affärer med tex XTSD.SE snabba leveranser och grym service.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Tog och gjorde lite småfix nu ikv. (Ni får ursäkta dom dåliga mobilbilderna, hade inte kameran med mig)

Började med att ta bort lite smårester som blev kvar när jag tog bort toningen på dörrarna. Sen när jag ändå höll på så tog jag bort texten på framrutan smile

http://i46.tinypic.com/qy8o3t.jpg
Börjat lite smått, han ta bort ''z'' innan jag kom på att jag skulle ta bilder.

http://i47.tinypic.com/rmn4ah.jpg
Så, då var rutan fri från dekalen smile

Sedan fortsatte jag med att byta ut en av dioderna till parkeringen som sitter i blinkerserna smile

http://i48.tinypic.com/e7i3yg.jpg
Här ser man att de bara lyser i den vänstra.

http://i49.tinypic.com/5304y1.jpg
Hållaren urtagen och ny diod isatt.

http://i47.tinypic.com/2q1rnes.jpg
Kollar så den fungerar

http://i50.tinypic.com/2qiqk4x.jpg
Så, imonterad igen smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
_night_stalker_ skrev:
Snart läggs nog en order hos MBSCA på lite delar. Synd bara att mkt av deras saker inte är i lager just nu och kommer ta mellan 7 och 14 dagar efter att min order och betalning är bekreftad.

Skulle vela se dom hålla den lev tiden.
finns betydligt bättre firmor att göra affärer med tex XTSD.SE snabba leveranser och grym service.

Har kollat hos dom men hittar inte instegslisterna hos dom. Sen var dom väl dyrare än mbcsa?

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

LillNaisarn
22 februari 2010
_night_stalker_ skrev:
Har kollat hos dom men hittar inte instegslisterna hos dom. Sen var dom väl dyrare än mbcsa?

Adam är lite dyrare. MEN då erbjuder han PF samt att man kan vara säker på att man får sina prylar vilket man inte kan vara på MBSCA, vet bla en kompis hon har beställt en avantgrill och pyntat för den för över 1 år sen utan att fått den ännu. Annars brukar han inte vara omöjlig att plocka fram prylar som ej finns med på hemsidan, vet det själv då man snackat en del med han smile

Vet av egen erfarenhet av MBSCA så har han långa lev tider, vet då jag beställde några prylar som fanns i lager väntade jag 1 månad innan jag avbeställde och beställde själv hem av annat företag och hade det hemma på 1v. Kanske dock har blivit bättre nu då jag beställde för ~2år sen.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Okej, kanske får ta och höra med Adam då smile PF, vad är det förkortning för? smile

Chevrolet Racing

LillNaisarn
22 februari 2010
_night_stalker_ skrev:
Okej, kanske får ta och höra med Adam då smile PF, vad är det förkortning för? smile

Posttförskott, dvs du betalar då du hämtar ut.
Det kan dock ha blivit bättre service på MBSCA. Men av egen erfarenhet av div bekanta skulle jag avstå från dom.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Okej, jo postförskott gillar jag bättre än mbsca´s betalningsalternativ då jag inte gillar att ligga ute med pengar.. Kan iaf testa att maila han å höra vad han kan fica fram smile

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
Har varit i kontakt med en lackerare och har skickat upp bilder till han på skadorna i front och bakkjol. Han skulle kolla bilderna och sedan avgöra om han kan fixa grejerna och ge mig ett pris isf. Bakkjolen har jag inte nått större hopp för.. Men gissar att det ändå blir billigare att köpa en hel och låta lacka den.

Fronten hoppas jag att han kan fixa och att de inte blir allt för dyrt. Men blir de aldeles för dyrt att fixa och lacka den så blir det att åka in till östersund och köpa en ny front oxå..

Ber er alla läsare att hålla tummarna för att det ska gå bra och att det inte kommer kosta mig en förmögenhet smile

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
När fronten och bakkjolen är fixade och omlackade så tror jag att jag ska sälja bilen...

Chevrolet Racing

7 120 Inlägg
7 mars 2010
Dags för japanskt nu va? wink

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Dags för japanskt nu va? wink

Ja faktiskt tongue Men vad får du gissa själv wink

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Idag är en bra dag smile Pratade just med lackeraren, han gav mig en prisidé på vad det kommer kosta att laga fronten och bakkjolen samt lacka de. 3500-4000kr kommer de att kosta big_smile Och då blir de inge dåligt jobb, de vet jag redan. Han är sjukt duktig på att laga kjolpaket å all annan plast på bilar smile

Bilen kommer att lämnas in på Hotings Lack i norra jämtland. http://www.hotingslack.se/

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Okej, nytt beslut. Bilen blir kvar ett tag till big_smile kom ida fram till att jag gillar den för mkt. smile Så n blir de att få den lackad och sen blir de att tvätta, vaxa å polera bilen riktigt. Sen ska de dit ny toning på den. Och så ska jag väl se om jag kan lyckas få bort nåra kantstötningar på fälgarna innan jag kräcker på sommarfälgarna och polerar färlarna.

Sen är den klar utvändigt.. Sen ska jag försöka få tag på en hel förarstol.

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Har kanske en mittfacka-schallusi-konsoll med svarta sidor och Zebranoträ på gång. Ska få bilder på den skickade till mig i morgon så förhoppningsvis så kan de kanske sitta en sådan mellan sätena inom en snar framtid big_smile
Senast redigerat av _night_stalker_ (17 mars 2010)

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
Suttit och kollat både tyska och amerikanska eBay nu efter lite saker. Har hittat en del trevligt. Bla en mkt fräch skinninredning big_smile Om man bara hade haft pengar till den nu men lack och eventuellt ett par nya sommardäck går före. Ska åka och hämta hem sommardäcken från vinterförvaringen å se om jag behöver köpa ett par nya. 2 av dom är ganska slitna vet jag och dom andra 2 är helt nya, dom har bara gott runt 100 mil.

Men hittade iaf lite småsaker som jag är sugen på att beställa.

Sen funderar jag även på att färga om innertaket så de blir svart de oxå. Allt invändigt i bilen är mörkt utom innertaket som är ljust så de passar inte riktigt in. Någon som har nått förslag på vad man bäst använder för att färga om innertaket? smile

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
Har just varit och kollat på sommardäcken. 2 va helt nya nästan och dom andra 2 är mest färdiga för soptippen.. Så då åkte man på att köpa 2 nya däck oxå..

Chevrolet Racing

341 Inlägg
20 mars 2010
Jag rekommenderar inte att färga taket i din bil. Det är mycket svårt att få full täcking på dessa fibertak. Hade det varit ett vinyltak eller vanligt plasttak, hade vinylfärg fungerat kanon.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
Okej, då blir det att försöka hitta ett svart tak på nån skrot å så en uppsättning svarta handta över rutorna smile Misstänker att farsan kanske e på väg att köpa mig en svart skinninrednng tills ja fyll år big_smile Så nu får ni alla hålla tummarna för de big_smile

Chevrolet Racing

Skogshuggar och merca tokig
93 Inlägg
26 mars 2010
Du vet om att drängen i hoting inte har direkt bra rykte runt om kring där va?.. han lackade polarens kjolpaket till v50:in och ja ger mig faan på att ja har gjort d bättre med sprayburk än va faan han gjort.. d skulle kosta lika mkt, han sa mellan 3,500-4000 å d vart 4,500kr å ist för svart så vart d genomskinligt grönt på varenda del (front,sidor bak å takräcke) nu vet ja att han har lackat diverse snygga bilar men ja vet oxå att folke runt om kring där far hellre till lacken mellan dorotea å åsele ist för till hoting. tänkte ja ville bara varna dig för han är skum den där drängen:/..

Pertan the one!
-Det första en vis man tänker är det sista en dum jävel gör!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Okej, är de moddy du tänker på då? Pratade med han oxå, han ville ha ugefär 13.000kr för att göra de :S Frågan e vem man ska vända sig till.. Är ju de att man måste ju hitta nån som kan laga fronten oxå..

Chevrolet Racing

Sök