Behöver hjälp med dumpventil

extremturbo
24 november 2009 · 101 Inlägg

tjenare

jag har en volvo 940 turbo och jag vill köpa en dumpventil men jag vet inte riktigt vilken som är bäst???

Seat Cupra "Olga" (2014)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
24 november 2009 · 3 180 Inlägg

du har en dumpventil redan, sätt dit öppet filter bara så pyser det.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
extremturbo
24 november 2009 · 101 Inlägg

jag menar en öppen dumpventil

Seat Cupra "Olga" (2014)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
24 november 2009 · 3 180 Inlägg

940 funkar inte bra med öppen dump bara så du vet.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
extremturbo
24 november 2009 · 101 Inlägg

okej sad

Seat Cupra "Olga" (2014)
saab_lejf
24 november 2009 · 106 Inlägg

NITROUS skrev:
940 funkar inte bra med öppen dump bara så du vet.

va gör d??huvvesaken är la de låter:)

Saab 9000 turbo 2,3 "trollspeed" (1998)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
24 november 2009 · 3 180 Inlägg

saab_lejf skrev:

NITROUS skrev:
940 funkar inte bra med öppen dump bara så du vet.

va gör d??huvvesaken är la de låter:)

visst vill man ha en gammal volvo som dör vid växlingar, motorlampan lyser på och går allmänt illa bara för att få ett pysljud så får man väl ha det så...

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Frayze
24 november 2009 · 727 Inlägg

Ska du köra med en återcirkulerande så kan du välja nästan vad som helst av de seriösare av dem, billiga som dyra, kommer pysa fint iaf om du har öppet filter, ska du ha en öppen så rekomendera jag en av dubbelkolv typ eller med hård fjäder så den håller tätt vid tomgång, vilken just du vill ha (också beroende på laddtryck!) kan inte jag bestämma, men denna är både och, går den inte bra med öppen dump så monterar du andra adaptern som verkar följa med och kör den som återcirkulerande.

http://www.streetside.se/index.php?main … ducts_id=2

Min favorit av de öppna ventilerna, (lite dyr dock) är GReddy type s! klockren ventil som håller tätt! och ger ett ljud som garanterat alla kommer reagera på!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
torpis Forummoderator
24 november 2009 · 10 572 Inlägg

Frayze skrev:
Ska du köra med en återcirkulerande så kan du välja nästan vad som helst av de seriösare av dem, billiga som dyra, kommer pysa fint iaf om du har öppet filter, ska du ha en öppen så rekomendera jag en av dubbelkolv typ eller med hård fjäder så den håller tätt vid tomgång, vilken just du vill ha (också beroende på laddtryck!) kan inte jag bestämma, men denna är både och, går den inte bra med öppen dump så monterar du andra adaptern som verkar följa med och kör den som återcirkulerande.

http://www.streetside.se/index.php?main … ducts_id=2

Min favorit av de öppna ventilerna, (lite dyr dock) är GReddy type s! klockren ventil som håller tätt! och ger ett ljud som garanterat alla kommer reagera på!

Det funkade inte för min kamrat med en 940 turbo som jag hjälpte en halvdag. vi justerade till fan avlöste oss och det hjälpte inte. Bilen gick inte på tomgång hur vi än gjorde. öppen eller återcirk spelade ingen roll.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Frayze
24 november 2009 · 727 Inlägg

oj då! ja då är det bara att köra på orginal då?! Har aldrig varit med om att en bil strulat av en återcirkulerande dump yikes

torpis skrev:

Frayze skrev:
Ska du köra med en återcirkulerande så kan du välja nästan vad som helst av de seriösare av dem, billiga som dyra, kommer pysa fint iaf om du har öppet filter, ska du ha en öppen så rekomendera jag en av dubbelkolv typ eller med hård fjäder så den håller tätt vid tomgång, vilken just du vill ha (också beroende på laddtryck!) kan inte jag bestämma, men denna är både och, går den inte bra med öppen dump så monterar du andra adaptern som verkar följa med och kör den som återcirkulerande.

http://www.streetside.se/index.php?main … ducts_id=2

Min favorit av de öppna ventilerna, (lite dyr dock) är GReddy type s! klockren ventil som håller tätt! och ger ett ljud som garanterat alla kommer reagera på!

Det funkade inte för min kamrat med en 940 turbo som jag hjälpte en halvdag. vi justerade till fan avlöste oss och det hjälpte inte. Bilen gick inte på tomgång hur vi än gjorde. öppen eller återcirk spelade ingen roll.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
torpis Forummoderator
24 november 2009 · 10 572 Inlägg

Frayze skrev:
oj då! ja då är det bara att köra på orginal då?! Har aldrig varit med om att en bil strulat av en återcirkulerande dump yikes

torpis skrev:

Frayze skrev:
Ska du köra med en återcirkulerande så kan du välja nästan vad som helst av de seriösare av dem, billiga som dyra, kommer pysa fint iaf om du har öppet filter, ska du ha en öppen så rekomendera jag en av dubbelkolv typ eller med hård fjäder så den håller tätt vid tomgång, vilken just du vill ha (också beroende på laddtryck!) kan inte jag bestämma, men denna är både och, går den inte bra med öppen dump så monterar du andra adaptern som verkar följa med och kör den som återcirkulerande.

http://www.streetside.se/index.php?main … ducts_id=2

Min favorit av de öppna ventilerna, (lite dyr dock) är GReddy type s! klockren ventil som håller tätt! och ger ett ljud som garanterat alla kommer reagera på!

Det funkade inte för min kamrat med en 940 turbo som jag hjälpte en halvdag. vi justerade till fan avlöste oss och det hjälpte inte. Bilen gick inte på tomgång hur vi än gjorde. öppen eller återcirk spelade ingen roll.

Jag vart mycket förvånad, därav att jag ägnade en hel det tid åt att försöka hitta en lösning.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Naddut
1 december 2009 · 127 Inlägg

Felet är Lmm.. Hör försökt lista ut felet.. N'r jag då drog ur kontakten på tomgång och satte i den igen gick det att köra med öppen dump, Konstigt mnog, inga lampor började lysa och gick helt fint på tomgång smile

Naddut
17 mars 2010 · 127 Inlägg

Har dock hittat ett lättare sett.. Bara att dra ut kontakten som sitter på tomgångsmotorn.
Tomgångsmotorn får alltid lite tjuvluft då och håller sig vid liv då smile

baloo83
17 mars 2010 · 211 Inlägg

extremturbo skrev:
tjenare

jag har en volvo 940 turbo och jag vill köpa en dumpventil men jag vet inte riktigt vilken som är bäst???

Öppen dump är väl kanske inte det bästa på den bilen kanske. öppet filter så blir det lite mer ljud annars har typ www.xtremt.se kitt med dumpar till volvos både öppen, återcirkulerande eller hybrid bör finnas till 940. brukar bli mer ljud än orginaldumpar ger.

Fiat 500 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang