Team Loppans Lotus Seven!! Uppdaterad den 20 September!!

Noookie
14 januari 2010 · 165 Inlägg

Jeppiis skrev:
suck. Att ni började på den skalken wink

köp beemer så slipper ni problem wink Fasiken va mycket tamas verkar hjälpa er, fan va man längtar tillbaka till skolan tongue

Hur går det med andra projekten? Turbo bmw:n och den andra lotusen?

Btw lär er tåla kritik! ni lär behöva det när ni kommer ut i yrkeslivet.

hahaha men de är ballt smile

Men bmw är inte lika kul jue! Roligare med denna då du får bättre väghållning än en bmw smile

Turbo bmw:en vetifan hur de går med.. ser inte ut som om de händer mycket med den.
Lotusen går de bättre för! Dom har starta den och är nog inte så långt ifrån klar!

Jojo kritiken kommer nog att tålas!

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
_Fredrik
15 januari 2010 · 2 788 Inlägg

Fint det blev med de nypolerade delarna! smile Ramen ser kanon ut också, när blir det lack på den? tongue

Keep up the good work wink

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Noookie
15 januari 2010 · 165 Inlägg

_Fredrik skrev:
Fint det blev med de nypolerade delarna! smile Ramen ser kanon ut också, när blir det lack på den? tongue

Keep up the good work wink

Jo det fanns lite glans kvar på dom smile

Det blir inte lack på ramen förens vi har svetsat klart allt och det inte finns nått mer att göra på den.
Blir ju lite onödigt med färg om man ska slipa bort det varje gång man ska svetsa nått tongue

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
Naslund93
19 januari 2010 · 297 Inlägg

ser bra ut, Kämpa på smile

jon_emilsson
19 januari 2010 · 472 Inlägg

ser välldigt intressant ut gillar erat arbete smile

Volvo 940 "gubbaracern" (1992)
Noookie
19 januari 2010 · 165 Inlägg

Gutt med kommentarer och att ni tycker om bygget!
Kan säga att vi har lagt upp detta på ett anat forum också. Får fan ingen respons där.
Så vi tycker om kommentarer smile

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
robininfOCUS Med lem
20 januari 2010 · 768 Inlägg

Gött o se att det händer lite! Fin skida med

Senast redigerat av robininfOCUS (20 januari 2010)

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Noookie
20 januari 2010 · 165 Inlägg

robininfOCUS skrev:
Gött o se att det händer lite! Fin skida med

Hahaha jo den ble allt fin tongue

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
Amms
21 januari 2010 · 38 Inlägg

Detta kan bli intressant smile Så detta följer vi!

Saab 900 coupé "Amms" (1994)
robininfOCUS Med lem
28 januari 2010 · 768 Inlägg

Nu jäklar jobbas de bra! Är det så bra att drivaxlarna hänger så? /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Noookie
28 januari 2010 · 165 Inlägg

robininfOCUS skrev:
Nu jäklar jobbas de bra! Är det så bra att drivaxlarna hänger så? /Robin

Du menar när dom inte är fast i spindeln? De ska inte göra nått då dom ska klara det. Dom är ju inte gjorda av plast tongue

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
MattiasH
29 januari 2010 · 1 291 Inlägg

Noookie skrev:
Styrväxeln på hängd. Ska göras om till bump steer.

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

JonR
29 januari 2010 · 3 259 Inlägg

MattiasH skrev:

Noookie skrev:
Styrväxeln på hängd. Ska göras om till bump steer.

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Senast redigerat av JonR (29 januari 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Noookie
29 januari 2010 · 165 Inlägg

JonR skrev:

MattiasH skrev:

Noookie skrev:
Styrväxeln på hängd. Ska göras om till bump steer.

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
MattiasH
29 januari 2010 · 1 291 Inlägg

Noookie skrev:

JonR skrev:

MattiasH skrev:

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.

Tänkte mer på vilka verktyg/hjälpmedel ni använder smile
På vilket sätt skulle det vara "effektivast"?
bump-steer åt vilket håll?
vet ni öht vad bump-steer är med tanke på det uttalandet?

JonR
29 januari 2010 · 3 259 Inlägg

Noookie skrev:

JonR skrev:

MattiasH skrev:

Varför vill ni ha bump-steer?
Det är nåt man ska försöka hålla minimalt.

Vad använder ni när ni bygger hubbarna bak för att få rätt camber, caster å toe?

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.

Aha okej! Nej casterjustering är ju inte fruktansvärt viktig bak, vissa påstår att ytterst lite bump-steer är att föredra om man tex har en bil som understyr! Medans vissa påstår att det absolut inte ska finnas men det är väl nåt man får prova sig fram till själv antar jag!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Noookie
29 januari 2010 · 165 Inlägg

JonR skrev:

Noookie skrev:

JonR skrev:

Undrar samma sak!smile Är det nån justermån alls bak förutom camber?

MVH/Jon

Övre länkarm har justering till cambern och undre har till toe in. När vi monterar spindlarna så ställer vi in vinklarna så neutralt som möjligt. Sen ser vi till att det finns viss juster mån på dom också. Castern ska inte ställas in alls.
Sen ska vi använda bumpsteer för har snackat med lärare och andra som är insatta i lotus byggen att bumpsteer är effektivast.

Aha okej! Nej casterjustering är ju inte fruktansvärt viktig bak, vissa påstår att ytterst lite bump-steer är att föredra om man tex har en bil som understyr! Medans vissa påstår att det absolut inte ska finnas men det är väl nåt man får prova sig fram till själv antar jag!

MVH/Jon

Je jag vet faktiskt inte hur bumpsteer funkar. Men vi får se vilket som blir bäst smile

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
TTMotorsport
1 februari 2010 · 196 Inlägg

Tips : Gör det ställbart så kan ni ställa in senare , så ni inte gör fasta fästen och sen måste ni göra om det

Noookie
1 februari 2010 · 165 Inlägg

Tysken|GBG skrev:
Tips : Gör det ställbart så kan ni ställa in senare , så ni inte gör fasta fästen och sen måste ni göra om det

Vad ska göras ställbart?

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
TTMotorsport
1 februari 2010 · 196 Inlägg

Noookie skrev:

Tysken|GBG skrev:
Tips : Gör det ställbart så kan ni ställa in senare , så ni inte gör fasta fästen och sen måste ni göra om det

Vad ska göras ställbart?

Styrningen , så ni kan flytta den beroende på rideheight tex
Så ni kan ställa in det senare när den är belastad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang