Elfel 945-94

LasseD
25 november 2009 · 1 Inlägg

Hej.
Har en Volvo 945 modell 1994 som säkringar för radion och sidospeglar löser ut hela tiden när jag trycker på bakrutetorkaren och nu har det också blivit problem med säkringen för radion. vänster parkeringslampa, vänster bak/bromsljus och instrumentbelysning. Kan man göra något själv eller är det verkstad som gäller?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
25 november 2009 · 3 180 Inlägg

gissar på nån kabel som blivit skavd och ligger och jordar mot karossen, bara börja leta wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Retepoj
14 december 2009 · 664 Inlägg

Rekomderar det inte, men vart så JÄVLA less, stoppade in en starkare säkring och lyssnade vart det knastrade och började ryka tongue... Men det funkade för mig tongue

VW_67
14 december 2009 · 446 Inlägg

lyft på gummidutten i gångjärnet till bakluckan och kolla efter skadade kablar. mkt vanligt att kablarna går av och orsakar kortslutning.

Retepoj
14 december 2009 · 664 Inlägg

VW_67 skrev:
lyft på gummidutten i gångjärnet till bakluckan och kolla efter skadade kablar. mkt vanligt att kablarna går av och orsakar kortslutning.

Ahhh, det var precis där det började ryka oc knastra för mig tongue

VW_67
15 december 2009 · 446 Inlägg

Retepoj skrev:

VW_67 skrev:
lyft på gummidutten i gångjärnet till bakluckan och kolla efter skadade kablar. mkt vanligt att kablarna går av och orsakar kortslutning.

Ahhh, det var precis där det började ryka oc knastra för mig tongue

haha jag blir inte förvånad tongue kablarna som sitter där från fabrik blir hårda med åren och till slut går dom av när man öppnar och stänger nog många gånger. det absolut vanligaste felet då centrallås inte fungerar med, men då så klart i en dörr ist..

klipp skiten och skarva i ny fräsch kabel i genomföringen så håller det 20 år till smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang