Hoppa bungyjump från helikopter/luftballong.. möjligt för en "privat"person.. och pris på det?

NissanMotorsport
26 november 2009 ·

Ja jag är seriös, testat på att hoppat fallskärm från 4000m.. men tänkte även prova bungyjump i sommar, men för att överdriva riktigt fick ja idén att hoppa från helst en helikopter? hur funkar det? skulle man kunna ringa till en flygplats som håller på med fallskärmshoppning och fråga om det går att ordna?

Och anar att priset på det ligger ganska högt upp.. men någon som kan ge ett rimligt pris? och ett pris för ett vanligt bungyjump från fast land.. smile

NissanMotorsport
26 november 2009 ·

Och en extrafråga, vilken höjd har passagerarflygplanen som max? kanske varierar? men låt säga, ett plan som ska till thailland?

Germax
26 november 2009 · 12 086 Inlägg

Är det bara jag som ser framför mig hur du hoppar ut o får en jävla fjong och far rakt upp i propellerbladen.. ja o resten förstår ni nog big_smile

Skämt åt sidan, jag vet inte. Men man kan knappast hoppa bungyjump från ett vanlig flygplan, du lär ju flyga som en vante bakom planet. Och ska man hoppa bungyjump är de väl roligast under målnen..

Skit i helikopter, åk till Skara sommarland o hoppa för 300kr, det gjorde jag wink

Waho Allmänt Jobbig
26 november 2009 · 1 200 Inlägg

Att hoppa bungyjump, visst de skulle ja vilja göra. Men att hoppa från en helikopter? Då lär det ju helt plötsligt finnas mer saker som kan gå fel än rätt tongue Men ja tycker du borde ringa ngn firma som hyr ut helikopter med pilot eller liknande? Men de lär inte bli billigt! ^^

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
MissMums Evolution garage
26 november 2009 · 275 Inlägg

haha det lät som det kommer kosta mer än vad det smakar!! big_smile

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-
joelimmo
26 november 2009 · 1 380 Inlägg

låter som en briliant ide tongue

men med lite otur kan det gå hämskt fel.och det blir nog förbannat dyrt

lättare att leta upp högsta bro eller nått liknande och hoppa från ;P

Senast redigerat av joelimmo (26 november 2009)

BMW E28 (1982)
NissanMotorsport
26 november 2009 ·

hehe, tänkte inte hoppa bungy från flygplan..de är inte så roligt kan ja tänka mig big_smile haha

Men fortfarande intresserad utav helikopter smile trots riskera då smile så ett ungefärligt pris skulle va skoj å veta smile

oskar_j
26 november 2009 · 93 Inlägg

MIG1408 skrev:
Och en extrafråga, vilken höjd har passagerarflygplanen som max? kanske varierar? men låt säga, ett plan som ska till thailland?

De ligger nog kring 10km, dessutom i ca 900km/h (?)...Du kommer förmodligen se ut som en knäckt isglass när du kommer ner

BMW 325 (1993)
NissanMotorsport
26 november 2009 ·

oskar_j skrev:

MIG1408 skrev:
Och en extrafråga, vilken höjd har passagerarflygplanen som max? kanske varierar? men låt säga, ett plan som ska till thailland?

De ligger nog kring 10km, dessutom i ca 900km/h (?)...Du kommer förmodligen se ut som en knäckt isglass när du kommer ner

haha smile ni missförstår mig nog.. jag ska INTE hoppa från ett passagerar flygplan smile de va bara en liten extrafråga.. nyfiken på vilken höjd bara.. jag ska hoppa från 9000m senare i sommar också..men då i ett mindre plan över ett flygfält.. fallskärm alltså

oskar_j
26 november 2009 · 93 Inlägg

MIG1408 skrev:

oskar_j skrev:

MIG1408 skrev:
Och en extrafråga, vilken höjd har passagerarflygplanen som max? kanske varierar? men låt säga, ett plan som ska till thailland?

De ligger nog kring 10km, dessutom i ca 900km/h (?)...Du kommer förmodligen se ut som en knäckt isglass när du kommer ner

haha smile ni missförstår mig nog.. jag ska INTE hoppa från ett passagerar flygplan smile de va bara en liten extrafråga.. nyfiken på vilken höjd bara.. jag ska hoppa från 9000m senare i sommar också..men då i ett mindre plan över ett flygfält.. fallskärm alltså

Då lär man behöva syrgas, eller?

BMW 325 (1993)
NissanMotorsport
27 november 2009 ·

oskar_j skrev:

MIG1408 skrev:

oskar_j skrev:

De ligger nog kring 10km, dessutom i ca 900km/h (?)...Du kommer förmodligen se ut som en knäckt isglass när du kommer ner

haha smile ni missförstår mig nog.. jag ska INTE hoppa från ett passagerar flygplan smile de va bara en liten extrafråga.. nyfiken på vilken höjd bara.. jag ska hoppa från 9000m senare i sommar också..men då i ett mindre plan över ett flygfält.. fallskärm alltså

Då lär man behöva syrgas, eller?

Ingen aning faktiskt, men nu på deras sida ser jag bara att det går att hoppa från 6000m.. Är ganska säker på att det stod 8000-9000m förut..  trist tongue men skickade iväg ett mejl om det gick att ordna från högre höjder smile

10km skulle vara något ;P hehe

NissanMotorsport
27 november 2009 ·

Fick till svar:

Vi är de enda som hoppar från 6000m i Sverige, man måste ha tillgång till syrgas i flygplanet. Däremot 8000m finns det bara ett ställe i USA där de vid speciella tillfällen får tillåtelse att gå till den höjden, vet däremot inte om man som tandempassagerare får följa med dit. Hoppas du nöjer dig med 6000m smile

Måste ha sett fel på 8000m då smile haha..  då blir det 6000m smile härligt de å

ZonaX Svetsare
27 november 2009 · 3 150 Inlägg

Har läst igenom alla inläggen, lite rörigt måste jag säga, och min summering:

Du ska hoppa bungyjump från en helikopter på 6000 meters höjd?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
NissanMotorsport
27 november 2009 ·

ZonaX skrev:
Har läst igenom alla inläggen, lite rörigt måste jag säga, och min summering:

Du ska hoppa bungyjump från en helikopter på 6000 meters höjd?

hehe, ursäkta att ja kom in på fallskärm..

Men nej 6000m har inget me helikoptern att göra.. undrar bara över priset och om det är möjligt att hoppa bungyjump från en helikopter smile

ZonaX Svetsare
27 november 2009 · 3 150 Inlägg

MIG1408 skrev:

ZonaX skrev:
Har läst igenom alla inläggen, lite rörigt måste jag säga, och min summering:

Du ska hoppa bungyjump från en helikopter på 6000 meters höjd?

hehe, ursäkta att ja kom in på fallskärm..

Men nej 6000m har inget me helikoptern att göra.. undrar bara över priset och om det är möjligt att hoppa bungyjump från en helikopter smile

Som någon här över sa så ser jag framför mig att linan är lite för spänd och snärten blir lite för kraftig, man slungas tillbaka upp till helikoptern som står där med rotorbladen i rörelse   xD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Kmarcus
28 november 2009 · 854 Inlägg

Hur skulle man kunna flyga tillbaka högre än vad han hoppar ifrån? För att komma högre än vad man hoppar ifrån måste ju energi tillföras... Vart kommer denna energi ifrån? Dessutom finns det luftmotstånd och lina som snor energi.

Släpp en studsboll i marken, inte fan studsar den högre för varje gång den nuddar marken...

Så rotorbladen behöver ni nog inte fundera på...

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
MilleN
28 november 2009 · 9 108 Inlägg

Tycker det låter som en rätt menlös idé när du hoppat fallskärm innan.. Jag har testat bungy från 80m (Sommarland, 350 spänn har jag för mig) och det var över snabbare än man hann blinka typ så risken är att du blir besviken efter att ha betalat hur mycket pengar som helst wink Hoppa fallskärm istället så får du njuta av färden i luften längre än en sekund.

Och man flyger givetvis inte tillbaks högre upp än vad man hoppar från, hur fan skulle det se ut från en fast punkt t.ex. om man flyger rätt upp i plattformen igen. Sluta titta på tecknat lol

NissanMotorsport
28 november 2009 ·

MilleN skrev:
Tycker det låter som en rätt menlös idé när du hoppat fallskärm innan.. Jag har testat bungy från 80m (Sommarland, 350 spänn har jag för mig) och det var över snabbare än man hann blinka typ så risken är att du blir besviken efter att ha betalat hur mycket pengar som helst wink Hoppa fallskärm istället så får du njuta av färden i luften längre än en sekund.

Och man flyger givetvis inte tillbaks högre upp än vad man hoppar från, hur fan skulle det se ut från en fast punkt t.ex. om man flyger rätt upp i plattformen igen. Sluta titta på tecknat lol

jo du har väl rätt smile de är väl samma känsla nästan från att hoppa från land för 350 kr istället från helikopter för 5000? kr tongue hehe.. så äh blir nog från land..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang