Styling VOLVO 850 -94.

Retepoj
27 november 2009 · 664 Inlägg

Hejsan!

Håller på att styla min bil lite grann, VOLVO 850 -94.
Vill ha lite tips.

Det jag gjort på bilen är:
Tonat runt om.
Angel eyes.
Lackat om huv.
Byta alla lampor i bilen till blåa dioder.
Ny grill,
Svarta sidoblinkers.
Xenon kitt på halv och helljus.
Byta till reflexramp

Detta skall jag göra den senaste veckan:
Lacka om dörrar

Detta SKA jag göra innan sommar:
Takvinge
Baklucka
Skärmar

Detta vill jag göra innan sommar:
Kjolpaket
Sänkning

Jätte tacksam för seriösa svar!

Senast redigerat av Retepoj (26 januari 2010)

Freddah850 Elektriker
27 november 2009 · 139 Inlägg

Bilstereo kanske? wink

En riktig volvo är bakhjulsdriven!
Volvo Amazon "Amazonen" (1966)
Volvo 145 "Nyförvärvet" (1971)
Saandberg
27 november 2009 · 106 Inlägg

Lacka alla lister kanske?  Är det den äldre eller nyare modellen? kanske skulle vara bra att veta. smile
Mvh Micke.

Volvo Räcing
Retepoj
27 november 2009 · 664 Inlägg

Saandberg skrev:
Lacka alla lister kanske?  Är det den äldre eller nyare modellen? kanske skulle vara bra att veta. smile
Mvh Micke.

Det är den nyare modellen smile. Det jag tänkt göra med stereo är att ta bort luckan i bagaget och göra en likadan i plywood eller liknande. Sedan göra ett hål för slutsteg smile.

kilroy30
27 november 2009 · 685 Inlägg

kolla blocket o div forum, tpc, 850/xc finns lite fynd ibland, jag hittade evolvekjolpaket för 2500kr

sen ta bilder hela vägen på bygget tongue

Senast redigerat av kilroy30 (27 november 2009)

sponsorer 2012
Xtravagant http://www.xtravagant.nu/
DiteC Trelleborg http://www.bvct.se/
Volvo v70R "R" (1998)
Volvo v70R "Kilroy V70R" (1997)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
28 november 2009 · 1 948 Inlägg

Vilken motor? är det turbo i den så R-front och R-vinge... snyggaste man kan göra! men är det ingen turbo så är det bara pinsamt att komma med "R-prylar"...

Fälgar bör du satsa på också... det kommer göra mer för bilen än vad ett kjolpaket någonsin kommer att göra... gör du allt det som du planerat utan byta fälgar, så kommer fortfarande en originalbil med sjyssta fälgar se bättre ut.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
jocke_gronberg
28 november 2009 · 4 586 Inlägg

jag skulle ha börjat med fälgarna innan du julpyntade bilen wink

Fina fälgar kanske rånar plånboken men är ett måste innan kjolpaketet åker på ser bara dumt ut annars

Retepoj
28 november 2009 · 664 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
jag skulle ha börjat med fälgarna innan du julpyntade bilen wink

Fina fälgar kanske rånar plånboken men är ett måste innan kjolpaketet åker på ser bara dumt ut annars

Ja, men 19" R fälgar är redan ordnade smile.

Saandberg
28 november 2009 · 106 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Vilken motor? är det turbo i den så R-front och R-vinge... snyggaste man kan göra! men är det ingen turbo så är det bara pinsamt att komma med "R-prylar"...

Fälgar bör du satsa på också... det kommer göra mer för bilen än vad ett kjolpaket någonsin kommer att göra... gör du allt det som du planerat utan byta fälgar, så kommer fortfarande en originalbil med sjyssta fälgar se bättre ut.

Det är väll minst lika pinsamt att ha R-prylar på en vanlig turbo med då? smile
Retepoj lycka till med bilen! wink
Mvh Micke.

Volvo Räcing
TurbOla Reservdansk
28 november 2009 · 6 271 Inlägg

Saandberg skrev:
Det är väll minst lika pinsamt att ha R-prylar på en vanlig turbo med då? smile
Retepoj lycka till med bilen! wink
Mvh Micke.

Det är pinsamt att ha R-prylar på en icke-R. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
frosth__ Team Kränghäng
28 november 2009 · 657 Inlägg

varför sätter du ut pris i ditt första inlägg.? ganska ovesäntligt för själva tråden. menmen..

satsa på ett cleant kjolpalet, vet ingen 850 som blivit snygg genom att hänga på en jävla massa plast..!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
Bagarn
28 november 2009 · 689 Inlägg

Har du ingen bild på bilen? Lite lättare att ge "stylingtips" då tongue

940_44
25 januari 2010 · 850 Inlägg

en r vinge kanske?!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
Retepoj
26 januari 2010 · 664 Inlägg

Här är det en bild i alla fall, dock utan toning.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/117239/846631_yme2tc.jpg

Det som skall tas bort inom den nämsta månanden är:
Torkarmotororer fram, (lägga igen hålen).
Lacka alla 4 dörrar.

Sedan skall bagagelucka lackas, och bakskärmar, så då åker antennen bort bak också. Sen ska låset på bagaeluckan också bort. Framskärmar skall lackas om inom kort också, då åker möjligen sidoblinkers bort också.

Bilen är tonad runt om nu, 20 bak, 30 fram.

Tar gärna emot andra tips.

Senast redigerat av Retepoj (26 januari 2010)

Moser .-ϻΘϨƎЯ
26 januari 2010 · 1 313 Inlägg
"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Retepoj
26 januari 2010 · 664 Inlägg

Moser skrev:
tröttnat på den ?

http://www.blocket.se/vasterbotten/Snyg … 18&w=3

Vart less, och vart erbjuden att köpa en S70. Sedan kom en gubbe och skulle köpa den. Men då skulle jag vara tvungen att ta bort xenon och toninge, då fick det vara. Så jag behåller den, och fixar till den.

PWalliN
26 januari 2010 · 238 Inlägg

tyckte jag läste de innan, men lacka listerna i samma färg som bilen, och fälgar, men de va redan fixat väl ?! tongue

Volvo 965 3.0 24valve "3Liters manuell" (1995)
Retepoj
26 januari 2010 · 664 Inlägg

Ja, det där med lister har jag hört ä mycket delade meningar om det, många som tycker det ärfult, jag vet inte riktigt faktiskt. Fälger är fixade, man förslag kan ni ju ge smile

Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
26 januari 2010 · 335 Inlägg

släng på ett par S70 handtag, gör dubbla utblås bak med ett ÄKTA utblås som är påkopplat på avgassystem o inte bara hänga dit ett.. sätt dit R-vinge (såg någon som skrivit det redan^^) tona baklysena med sådan där rökspray men maskera ordentligt först ist annars blire inte lätt att få port "färg rök" från baklucka osv.. nya skyltar,lackade stänkskydd runt om, sänkning 60/40 , stabiliseringstag! sen kan du ju byta ut den "svarta" instrumentpanelerna runt stereo osv emot det där mörka R trä inläggen? eller lacka originalen bara i bilens kulör...

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
Retepoj
26 januari 2010 · 664 Inlägg

Audi_Adam skrev:
släng på ett par S70 handtag, gör dubbla utblås bak med ett ÄKTA utblås som är påkopplat på avgassystem o inte bara hänga dit ett.. sätt dit R-vinge (såg någon som skrivit det redan^^) tona baklysena med sådan där rökspray men maskera ordentligt först ist annars blire inte lätt att få port "färg rök" från baklucka osv.. nya skyltar,lackade stänkskydd runt om, sänkning 60/40 , stabiliseringstag! sen kan du ju byta ut den "svarta" instrumentpanelerna runt stereo osv emot det där mörka R trä inläggen? eller lacka originalen bara i bilens kulör...

Riktigt bra tips! Jag har redan köpt S70 handtag, så väntar med dom till jag ska lacka dörrarna nästa månad. R-vinge blir det dock inget av, tycker det ser cleanare utan vinge på bakluckan, blir dock en takvinge. Sedan möjligen tona lysena, men inte mycket, då tror jag inte det blir snyggt.

Det där med instrumentpanalen var ett hett tips faktiskt. Hade tänkt lacka om det, men visste inte vilken färg, men får nog ta med det till lackeraren smile.

Nya skyltar är redan beställda kommer imorgon eller på torsdag smile.

Tack för tipsen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang