4088
Sök

Lyfta 740 motor

51 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Är det lättare att lyfta en B230 motor utan eller med växellåda?  och var fäster ni lyftkrokarna i motorn när ni lyfter?

Behöver snabba svar, Tack på förhand!

mvh

933 Inlägg
28 november 2009
Det borde va lättast att lossa växellådan sen ta motorn för sig själv. ´Jah har för mig att det va någon som sa till mig att man kan lyfta motorn där termostasten sitter i samma fäste sitter en krok som du kan haka fast i sen in mot torped finns en likadan.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
28 november 2009
original ska de sitta en krok vid grenröret, vid termostaten och längst bak vid insuget.

Ja brukar alltid lyfta med växellåda då ja tycker de ä krångligare att hålla på o hiva isär sprängkåpan på plats.... På 740 är de ganska gott om plats också så de ä no inga problem wink

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
28 november 2009
Aa Termostat, grenrör och insug i bakkant sedan med låda, Vill du göra det ennu lättare så plockar du även bort plastbiten mellan lysena så kan du i princip bara dra låda rätt ut, glöm inte att släppa damask och växelspaksknopp inne i bilen så du inte drar sönder skiten .. smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

P o r s c h e
1 700 Inlägg
28 november 2009
TritoN skrev:
Aa Termostat, grenrör och insug i bakkant sedan med låda, Vill du göra det ennu lättare så plockar du även bort plastbiten mellan lysena så kan du i princip bara dra låda rätt ut, glöm inte att släppa damask och växelspaksknopp inne i bilen så du inte drar sönder skiten .. smile

Ah precis. Blir 100ggr enklare om man plockar bort växelspaken

51 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
Jag lyfte i pinnbultarna till avgas o insuget o utan växellåda gick skit fint:)

Sök