Chop Shop Garage London. Era åsikter.

Wangen Larmtekniker
30 november 2009 · 307 Inlägg

Roligt att se på, dock har jag aldrig sett en snygg bil lämna de garaget.

/ Wångstedt

/ Wången
Aga_Diff Bärs!
30 november 2009 · 3 456 Inlägg

Mjaadu, Förstår inte riktigt idén med att bygga fula bilar.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
m0s mästarenen o_O
30 november 2009 · 92 Inlägg

Finns en anledning till att personerna som dom gör bilarna åt, inte alls köper dom i slutändan.
Chop Shop är fuskbyggen rakt igenom

_Wallis_
30 november 2009 · 4 506 Inlägg

m0s skrev:
Finns en anledning till att personerna som dom gör bilarna åt, inte alls köper dom i slutändan.
Chop Shop är fuskbyggen rakt igenom

Så man har fått se kunder neka köpet? Det förvånar mig inte.
Nog för att han kunde göra bilar som folk tyckte var tuffa i Bangladesh.
Där har kanske inte motorkulturen samt näringslivet tillåtit dem att komma lika långt som oss m.fl

Kan du andas kan du dö.
740GL-84
30 november 2009 · 123 Inlägg

måste vara skitkul att köpa reservdelar till bilarna

Volvo 740 GL "mosatramparn" (1986)
von_blad
30 november 2009 · 461 Inlägg

Tycker inte det ser så seriöst ut när de lappar ihop bilarna med alla möjliga plåtbitar de hittar... kapar isär och lappar ihop tills de är nöjda. Hade vart finare om de gjort nya hela karossdelar..?

Allt man sett i programmet harsett förjävligt ut iaf.. hmm

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Grotesk
30 november 2009 · 260 Inlägg

Håller med de flesta som säger att bilarna inte blir direkt snygga - men uppseendeväckande? Hell to the yeah. Det är ju dessutom vad Leepu vill ha, inte bara en bil som ser ut som alla andra osv. Men däremot känns inte programmet 100% äkta då han som många påpekat ofta går emot kundens önskemål helt och de verkar lite snabba emellanåt?

Saab 900 S (1990)
von_blad
30 november 2009 · 461 Inlägg

Grotesk skrev:
Håller med de flesta som säger att bilarna inte blir direkt snygga - men uppseendeväckande? Hell to the yeah. Det är ju dessutom vad Leepu vill ha, inte bara en bil som ser ut som alla andra osv. Men däremot känns inte programmet 100% äkta då han som många påpekat ofta går emot kundens önskemål helt och de verkar lite snabba emellanåt?

Hahahaha big_smile

- Herrejävlar, kolla vilken ful bil!!!!
- Ja fyyfaaan!

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
D_Nilsson
30 november 2009 · 754 Inlägg

Blir så sjukt frustrerad varje gång jag sett programmet!...bilarna ser bedrövliga ut! Sen att Leepu för det mesta aldrig bryr sig om vad kunderna vill ha gör min ännu mer förbannad! Aldrig i livet att jag skulle beställa en bil därifrån!...det är ju bara att gå till närmsta skrot och ta lite delar från varje bil och bygga en egen så har man uppfyllt samma princip som Chop Shop gör!tongue

Senast redigerat av D_Nilsson (30 november 2009)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
m0s mästarenen o_O
30 november 2009 · 92 Inlägg

_Wallis_ skrev:

m0s skrev:
Finns en anledning till att personerna som dom gör bilarna åt, inte alls köper dom i slutändan.
Chop Shop är fuskbyggen rakt igenom

Så man har fått se kunder neka köpet? Det förvånar mig inte.
Nog för att han kunde göra bilar som folk tyckte var tuffa i Bangladesh.
Där har kanske inte motorkulturen samt näringslivet tillåtit dem att komma lika långt som oss m.fl

Detta är ju självklart inget man får se i programmet.
"Bangladesh bröllopsbilen" är väl fortfarande osåld, trots att dom hade en köpare i programmet.

I något avsnitt så fick man se en bit av ett annat rum i garaget där det stod 4-5 bilar som har figurerat i programet. Osålda, såklart.

Snitch Ointresserad.
30 november 2009 · 936 Inlägg

Det är ett bedrövligt program.

Teabag appreciation club.
master_lars
30 november 2009 · 1 160 Inlägg

Av bilderna att dömma så ser det ut som om det är riktig låg nivå på programet. Tror till och med att ganska många amatörer skulle fixa bättre finish än vad de gjort.

Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
30 november 2009 · 729 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
745an vart ju lite småfrän tongue

http://www.instablogsimages.com/images/ … 5_5965.jpg
http://www.instablogsimages.com/images/ … 3_5965.jpg
http://www.instablogsimages.com/images/ … g_5965.jpg
http://www.instablogsimages.com/images/ … c_5965.jpg

Skulle inte "köparen" ha den 740:in som skogsbil/jaktbil? och där är ingen 4hjulsdrift på den (inga drivaxlar på framhjulen) så den fungerar nog skitbra....
Sen den biten aluminium vid konsollen till radion och på dörrarna vad är det som är så unikt med det. Har inte minst varannan epa traktor det så här i sverige?

Senast redigerat av Pierre_r (30 november 2009)

Pierre_r Lastbilsmekaniker
30 november 2009 · 729 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Bara jag som reagarar på att dom enbart punktsvetsar hela bilarna? även om de håller så känns de ändå inte bra, sen kommer de ju in funkt där.. Å sen att dom använder spackel hela tiden fär att få nån enda runt form på bilarna :S undra egentligen hur många kg. spackel de är på vissa av dom bilarna...

Dom punktsvetsar ihop bilar och lastbilar på fabrikerna så det är inget ovanligt och mellan svetsarna så limmar dom ihop bitarna.

MaNNNNe
30 november 2009 · 26 Inlägg

http://origin.www.discoverychannel.co.uk/dni-media/mu-13/media-7276-17521.jpg

Den Caprin kan man ju inte klaga på smile

Sometimes i have to stop and ask myself "Why am i so cool"!?
Rille0
30 november 2009 · 2 021 Inlägg

MaNNNNe skrev:
http://origin.www.discoverychannel.co.u … -17521.jpg

Den Caprin kan man ju inte klaga på smile

Såg ut som nått 80tals bygge haha. dessutom skulle det väll vara en "muskelbil" . En gammal rover v8 på hela 170 häst eller nått lyckades dom väll skicka i den neutral

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
j0cke90 fotograf
30 november 2009 · 119 Inlägg

Näh fan tycker bara det är löjligt..  har funderat många gånger på varför skiten ens sänds eller produceras, visst byggena i sig självt är väl bra och det bernie gör är väl bra jobb.. men leepu och hans design är bara patetisk.

sir_daniel www.kudoz.se
30 november 2009 · 3 802 Inlägg

tycker det är underhållande o se på, sen att jag inte hade löst sakerna på samma sätt....

TheDeadDorkster Dieselgypsy
30 november 2009 · 538 Inlägg

Tja.. Det är som alla säger: Underhållning, och det är faktiskt ganska fränt hur han får fram alla former. Att det inte alltid blir snyggt är väl bara att acceptera. Om du däremot vill se riktigt bra bil-tv är det bara kolla på Wheeler Dealers. Det är det bästa bilprogrammet på Discovery!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Opelmadness German cars, quality and beyond
30 november 2009 · 8 197 Inlägg

Chop shop är väl okej, men det flippar ut så förbannat när han ska designa nåt...
Ser mycket hellre på Overhaulin' eller Street Customs. Helst skulle jag vilja se nåt program där dom bygger mer bilar med gammalt stuk, typ '60-talsroddar och customs... Blir för mycket elektronik och skit annars.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang