3130
Sök

Magnetventil, turbo och styrdon från ftt till en ltt?

171 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#1
Tjena Tjena!


ja min fråga är då funkar det att ta mv, turbon och styrdonet från en 900 ftt och sätta det i min 9000ltt?

båda bilarna är väl i grunden samma motor?


tacksam för hjälp!

Mvh Tobias Hanning


1 019 Inlägg
29 november 2009
#2
Årsmodell på bilarna?


171 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#3
Garfield skrev:
Årsmodell på bilarna?

båda är från 96 smile



Mvh Tobias Hanning


171 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#4
inte nån som vet om det passar?


1 019 Inlägg
29 november 2009
#5
Turbon är i princip samma dock så är de vridna lite olika så de passar inte bolt-on. Magnetventilen passar. Styrboxen passar rent fysiskt men du bör ha ett program gjort för 9000. Förmodligen är det även startspärr på bilarna så de kommer inte starta om du byter box.


171 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#6
Garfield skrev:
Turbon är i princip samma dock så är de vridna lite olika så de passar inte bolt-on. Magnetventilen passar. Styrboxen passar rent fysiskt men du bör ha ett program gjort för 9000. Förmodligen är det även startspärr på bilarna så de kommer inte starta om du byter box.

Ok tack så mycket smile  då kan jag iaf ta mvn då smile återigen tack


Mvh Tobias Hanning


R1 driver!
5 128 Inlägg
29 november 2009
#7
Inte bättre att plocka allt från en 9000 istället? Fast, är inte ltt samma turbo som ftt? Eller jag har missat något? För vad jag vet så är det väl samma, bara det att ltt går på GLT?


171 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
#8
_DamnIt skrev:
Inte bättre att plocka allt från en 9000 istället? Fast, är inte ltt samma turbo som ftt? Eller jag har missat något? För vad jag vet så är det väl samma, bara det att ltt går på GLT?

nej, 900an fick 12 tvåor och har spräck block tongue


ltt går på glt? nu hänger jag inte med


R1 driver!
5 128 Inlägg
29 november 2009
#9
Jag menade om det inte är bättre att hitta en turbo från en 9000 så den passar rakt av, så du slipper modda något för att få dit den. Och GLT = grundladdtryck


171 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
#10
_DamnIt skrev:
Jag menade om det inte är bättre att hitta en turbo från en 9000 så den passar rakt av, så du slipper modda något för att få dit den. Och GLT = grundladdtryck

ja ja, men tänkte om den hade passa från 900an så hade jag kunna tagit den turbon smile nu gjorde den inte det så då låter jag det vara


2 021 Inlägg
30 november 2009
#11
Tror inte det funkar att byta styrbox mellan dessa 2 modeller, har något att göra med hastighetssignalen som på 9000 tas via v-lådan och 900an har på Abs kransen bak.



Sök