Hejsan!
Råkade ut för nåt riktigt konstigt för några veckor sen och har fortfarande inte fått löst det. Var ute en sväng och körde och kände plötsligt att det luktade bränd plast i bilen. Dock försvann det efter en stund, så jag tänkte att det kanske kom utifrån eller så, för jag var vid ett industriområde just då. Stängde iaf bilen för att uträtta några ärenden. Kom tillbaka och åkte sedan vidare till ett annat ställe, och det var där problemet började; bilen gick inte att stänga av! Jag vrider nyckeln till nolläget och ingenting händer, förutom att fläkten och möjligtvis nåt ljus slocknar... Jag kan ta ur nyckeln ur tändningslåset och bilen är fortfarande igång. Jag vill tillägga att det räcker att vrida på tändningen till läge två, utan att ens starta motorn, så hänger sig strömmen. Lyfter jag av minuspolen så är allt avstängt igen när jag sätter tillbaka den.
Vad jag har gjort hittills, förutom att fråga varenda mekaniker och bilelektriker:
Bytt startkontakten i botten av tändningslåset, kollat alla säkringar, kopplat ur generatorn för att utesluta kortslutning i den och rent allmänt kollat över de sladdar jag kunnat se bakom instrumentpanelen. Just nu kan jag bara tänka mig att det skulle vara nåt relä som ballat ur på nåt sätt. Har kikat över, sprejat, dragit ur och vickat på alla relän ute i boxen. Ingenting har dock hjälpt överhuvudtaget... Skulle det kunna vara nåt annat relä inne i bilen?
Vad är det som får ström först om man säger så, alltså vad är det som klickar av och på när man vrider av och på tändningen?
Jag hoppas verkligen på tips härifrån. Kanske har t.o.m. nån annan här råkat ut för det. För om jag inte får ordning på detta snart blir jag nog tokig tror jag...

Tack på förhand!
MVH, Daniel