6222
Sök

Installera GPS i mobilen gratis..vart?

NissanMotorsport
30 november 2009
Trådstartare
Någon som vet ett smidigt GPS program man kan installera i mobilen? smile helst gratis..men länka gärna till bra kända gpsprogram som kostar.. jag har en Sony Ericsson smile

MVH

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
30 november 2009
Har du inbyggd gps i telefonen?

Finns program på www.sonyericsson.se minns inte exakt var, men har sett dem. Vissa för att hitta beroende på vilken mast du får signal från, och vissa för gps...

NissanMotorsport
30 november 2009
Trådstartare
sirmiro skrev:
Har du inbyggd gps i telefonen?

Finns program på www.sonyericsson.se minns inte exakt var, men har sett dem. Vissa för att hitta beroende på vilken mast du får signal från, och vissa för gps...

Nepp har ingen gps i mobilen.. funkar väl ändå va?

2 337 Inlägg
30 november 2009
Google Maps jobbar med triangulering om inte GPS finns i telefonen, d.v.s. den positionsbestämmer utifrån mobilmasterna. Denna metod är i de flesta fall inte överdrivet exakt, dock är programmet ganska smart om man använder det till bilnavigering - det räknar ut om du åker på en större väg etc. GM hittar du på www.google.com/mobile .

Eftersom du har en Sony Ericsson kan jag rekommendera att köpa till headsetet HGE-100, där får du en GPS-mottagare för en struntsumma.
Senast redigerat av Sarge (30 november 2009)

NissanMotorsport
30 november 2009
Trådstartare
Sarge skrev:
Google Maps jobbar med triangulering om inte GPS finns i telefonen, d.v.s. den positionsbestämmer utifrån mobilmasterna. Denna metod är i de flesta fall inte överdrivet exakt, dock är programmet ganska smart om man använder det till bilnavigering - det räknar ut om du åker på en större väg etc. GM hittar du på www.google.com/mobile .

Eftersom du har en Sony Ericsson kan jag rekommendera att köpa till headsetet HGE-100, där får du en GPS-mottagare för en struntsumma.

jaså okej smile nice, men min telefon fanns inte med.. har en p990i hmm

2 337 Inlägg
30 november 2009
Tydligen lirar inte nyare releaser av Google Maps med P990i:an. Försök hitta version 1.05, den fungerar på din telefon.

Sök