Volvo 745 Turbo -90 Stilren Driftingbil (Nu: FET UPPDATERING HELA 2011) Först med ställbar styrvinkel & ackermannvinkel?

.
  • 174 Följare
  • 307 202 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 november 2012
dannnej
30 september 2010 · 761 Inlägg

VWMANNEN_ARE_BACK skrev:
kommer du inte till finalen på bivaröd ??

jodå, jag är bara sent ute med anmälningen som vanligt smile

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Ibanezman Skåning
30 september 2010 · 739 Inlägg

Vansinnigt fräsig bil, den tillhör något utöver det vanliga smile Men jag undrar hur du får tiden att räcka till smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
vwmannen_is_back Volkswagen nörd
30 september 2010 · 121 Inlägg

dannnej skrev:

VWMANNEN_ARE_BACK skrev:
kommer du inte till finalen på bivaröd ??

jodå, jag är bara sent ute med anmälningen som vanligt smile

såg det nu gött du kommer o ryker som vanligt hehe

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se
Volkswagen Polo "Der kleine" (1995)
CarbonLoader Team Carkings
1 oktober 2010 · 2 300 Inlägg

Hoppas man får se dig på 201 meter också wink Fint projekt mannen!

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
vwmannen_is_back Volkswagen nörd
1 oktober 2010 · 121 Inlägg

har det löst sig alex me tid o det ve snacka om

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se
Volkswagen Polo "Der kleine" (1995)
dannnej
1 oktober 2010 · 761 Inlägg

CarbonLoader skrev:
Hoppas man får se dig på 201 meter också wink Fint projekt mannen!

Ja jag kör gärna, har lastat in M/T däcken smile

En driftingbil imponerar nog inte så mycket när det är dragracing, och att köra en 11 är förvisso ingen bedrift, men att rita en ser jag som en utmaning big_smile

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Cableguy Lindén
6 oktober 2010 · 122 Inlägg

Vilket bygge!! Tummen upp!

Volvo 965 D5 "250hk 550nm" (1996)
JohanOskarsson Resande CNC-servicetekniker
22 november 2010 · 71 Inlägg

Helt sjukt bygge! Du lägger verkligen ner din själ i bilen, detta gillas! Lycka till! big_smile

strandberg31
15 januari 2011 · 2 419 Inlägg

Blir det inga uppgraderingar i vinter? big_smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
31 januari 2011 · 1 903 Inlägg

har nu suttit och sträckläst denna underbara tråden! helt makalöst vad du gör allting noga och från grunden. ser att du är ifrån karlshamn, har jag missat denna bilen helt och hållet eller brukar du inte vara med när det är träffar i östra blekinge? antar att du känner till BMC? smile

kommer absolut följa denna tråden i fortsättningen, mycket intressant och givande!
lycka till!

MVH Fredrik

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
dannnej
31 januari 2011 · 761 Inlägg

Om jag får säga det själv så kör jag ganska mycket med bilen, dock välldigt lite på gatorna.

Med en så pas modifierad bil blir det snabbt ganska tråkigt på allmäna vägar då man inte kan utnytja bilen alls som på bana, plus att komforten blir ju inte direkt bättre ju mer man modifierar, så det blir lite så smile

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Lemborn
17 februari 2011 · 53 Inlägg

Nu har jag bränt igenom hela tråden. Jag blir helt mållös över dina lösningar och allt du bygger och sånt. Riktigt imponerad! hoppas att du uppdaterar lite oftare nu bara wink Riktigt riktigt häftig bil och hoppas att det gå bra på resten av tävlingarna! smile



Mvh LemborN

Zzoink
21 april 2011 · 1 229 Inlägg

helt galet.. det tog över en timme att läsa hela tråden och det var mycket trevlig läsning! smile du verkar mycket kunnig iallafall! smile

syabo
9 maj 2011 · 1 278 Inlägg

Har det hänt något med bilen i vinter? ska du köra med den i sommar? Ge oss liten uppdate, inte långt kvar till Gatebil på mantorp wink

Eller ska du köra merca hela sommaren? wink

Street Knight
dannnej
9 maj 2011 · 761 Inlägg

Jag har gjort absolut ingenting med bilen i vintras, har helt enkelt inte haft tid pga allt annat, jag vet inte om det blir gatebil, käns inte så motiverat när jag inte gjort några förbättringar, jag kör nog bara några tävlingar i år, sen satsar jag på att bygga om allt som ska ändras i vinter istället, det är främst effekten som saknas, det ska gå att få ut minst 150 till, och sen ska jag bygga bur och övrigt som krävs för att få köra i PROint så man kan satsa hårdare och få köra på dom stora tävlingarna/banorna.

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
strandberg31
10 maj 2011 · 2 419 Inlägg

dannnej skrev:
Jag har gjort absolut ingenting med bilen i vintras, har helt enkelt inte haft tid pga allt annat, jag vet inte om det blir gatebil, käns inte så motiverat när jag inte gjort några förbättringar, jag kör nog bara några tävlingar i år, sen satsar jag på att bygga om allt som ska ändras i vinter istället, det är främst effekten som saknas, det ska gå att få ut minst 150 till, och sen ska jag bygga bur och övrigt som krävs för att få köra i PROint så man kan satsa hårdare och få köra på dom stora tävlingarna/banorna.

Vad är det nästa som ska byggas om? framvagnen är du klar med eller? smile Då får man vänta tålmodigt till i vinter då tongue

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
dannnej
10 maj 2011 · 761 Inlägg

Framvagnen är klar ja, dock skulle jag vilja ha mera plats så jag kan öka styrvinkeln ännu mera, men det går att valsa skärmkanterna och finlira lite, men helst hade jag velat ha 5cm till, så hade det blivit ca 50grader styrvinkel.
Bur ska byggas, sparcostolar och bälten, hydraulisk handbroms, bakaxeln har jag ännu inte fårr ihop med kraftigare drivaxlar, kör med original som förbrukas efterhand

Sen dom skora grejerna som är problem är avgastempen, på störra banor ligger jag på 1000 grader konstant, och det är itne bra, inte minst då allt i mororrummet smälter, felet är troligen att jag har för lite squish spalt, och får därför köra ganska låg tändning vilket bränner bränslet ute i grenröret, squish spalten är mimimal, precis som man bygger värsting sugisar, men det är tydligen fel på turbo, i den vevan så blir det förmodligen byte av kolvar och komphöjning och ändring till e85 i hopp om att få ner avgastempen, och det bör gå att plocka ut minst 550hk då, idag skulle jag gissa på att det är ca 400hk.

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Marbu
18 augusti 2011 · 556 Inlägg

lycka till smile, blir de några mer ombyggnationer på bakvagn framöver? ställbara coilovers?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
Volvo 740 "snobben" (1988)
Rojpen
29 augusti 2011 · 2 230 Inlägg

så jävla ball 745a big_smile men vad kör du får fjädring/dämpning i bakvagn? för antar den är rätt hård då den inte verkar luta spec mkt på film/bilder iaf.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
dannnej
29 augusti 2011 · 761 Inlägg

Det ärgula koni bak, sen bara sänkningsfjädrar, men det ska nog bli lite hårade tror jag, och grövre krängare, kör dubbla 21mm, alltså mostvaravde en 23mm, men jag ska prova med 25mm

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang