Volvo 745 Turbo -90 Stilren Driftingbil (Nu: FET UPPDATERING HELA 2011) Först med ställbar styrvinkel & ackermannvinkel?

.
  • 174 Följare
  • 306 874 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 november 2012
-Karlsson-
11 november 2012 · 77 Inlägg

Har precis kollar igenom tråden och kan bara säga att jag är grymt imponerad smile
keep up the good work!!

S.C.C.R
Börnrings of tire
Volkswagen Golf CL "Rolf" (1984)
Volkswagen Golf GLD "Det Luktar Diesel" (1979)
Extrazz En 5a är Livet.
11 november 2012 · 2 005 Inlägg

Hur härligt projekt som hälst. skrattar fan lite för mig själv när jag ser ditt grenrör bla tongue  Haha. Inga planer på någon bakaxel från någon annan bil som kanske pallar med mer effekt då?

Fan jag som bara petar runt i min Fk med 13G och A kam. Rödglöggar agget för minsta lilla. misstänker att kamen har ett bra finger med i spelet.

Senast redigerat av Extrazz (11 november 2012)

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
misbehave
12 november 2012 · 569 Inlägg

dannnej skrev:
Svarvade drivaxlar blev något bättre, men inte värt jobbet.

Vad menas med mock-up?

Att du ungefär gör en testmodell av grenröret några gånger innan du svetsar ihop allting.
Använde du dig av någon slang eller flexrör? Eller du kanske körde stålböjar direkt?
Tacksam för svar!

Pontiac Grand Prix -70 med Cadillac 500 V8, bygge från grunden.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234001
Audi A4 Avant 1.8TSQ -99 (B5) - bruksbilsförfining som gått överstyr!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274253
dannnej
12 november 2012 · 761 Inlägg

Det är flexrör, typ veckade tunna alurör

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
maitum
31 december 2012 · 2 Inlägg

sjuuukt fet bil! såpass att man blir lite avis wink

PrrAnKK Team Kraftlös
15 januari 2013 · 36 Inlägg

Alltså du är ju sjukt grym !
Skulle aldrig ha ork att göra det du gör och jag skulle kunna ge vad som helst för kunskapen du har !
Big creds till dig !

Team Kraftlös #
BOLIN_
22 februari 2013 · 2 763 Inlägg

Sanslöst bygge du har gjort! Innan jag ens skaffade en garagetprofil så brukade jag kika in på din bil och man blev lika exalterad varje gång, du lägger ner så sjukt mycket arbete på bilen och du gör den efter egna tankar och lösningar, stående ovationer Danne! smile

Volvo - For Life
Sandstrom_
4 september 2013 · 52 Inlägg

Shit vilket bygge har sträckt läst tråden nu! Grymt imponerad!
Har en fråga. Vet att det var 10 månader sen du uppdaterade tråden men skulle vara tacksam om du kunde svara på min fråga, hur har du gjort med dina skärmkanter fram så dom inte tar i däcket när du svängar fullt och åker ställ samtidigt?? Jag kör sänkningsfjädrar fram plus biltemas gummikuddar två på varje sida emellan spiralerna, 215/55-r16 och ändå tar det i skärmkanten så pass mycket att den böjs utåt! Sjukt irriterande, dels att det blir skit fult och man får bättra i hela tiden för att det inte ska bli rost in under skärmen, men också så sliter det på däcken... Kan det vara så enkelt att jag kör på för breda däck? Vore grymt schysst om du kunde berätta hur du har gjort. Dessutom SJUKT bygge!!   

Mvh Sandström.

breesladd SKÅNING
16 oktober 2013 · 1 215 Inlägg

herre gud i jä****r läst hela tråden nu och är totalt mållös, sikket jobb du har gjort, själv tänkt börja köra lite drifting till nästa år och tänkte att här kunde man få ideer och inspiration men det här är ju på en sån nivå så det kommer ju ta mig MÅNGA år innan man närmar sig din satsning, hoppas på mer update och att man får se dig på banan 2014

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang