Vilka djur har ni kört på?

carnageman Rallyförare
26 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Första dan ja hade körkort firade jag med att knocka en rådjursbock...
Stora horn hade han oxå, märkena satte sej som fina souvenirer i motorhuven :-)

Sen har jag väl mosat nån stackar fågel oxå, men däremot lyckades jag undvika att köra över en igelkott, i och för sig körde vag över honom men inte med hjulen som tur va, stannade kollade och han levde bra, tur för den att jag inte hade sänkt bilen eller monterat fet spoilers :-O

Senast redigerat av carnageman (26 mars 2005)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Kung Sune
27 mars 2005 · 15 Inlägg

1 Rådjur
6 Harar
5 Rävar
1 mås
Oräknerliga sorkar och andra smådjur

Kostnad: 2 frontspoilers och en hasplåt

If U stand 4 nothing, U´ll fall 4 anything
nofearsy Bilbyggare
27 mars 2005 · 225 Inlägg

carnageman skrev:
Första dan ja hade körkort firade jag med att knocka en rådjursbock...
Stora horn hade han oxå, märkena satte sej som fina souvenirer i motorhuven :-)

Du vinner,  den dagen jag klarade uppkörningen lyckades jag få kärringstopp vid första rölyset jag kom till när jag fått min fina papperslapp tongue

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
mrcelica
27 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Pippi, harpalt, Misse mjau samt Pigge igelkott.... Mådde dåligt alla gånger ! sad

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Aruzo Ace Ventura
27 mars 2005 · 1 240 Inlägg

Kung Sune skrev:
1 Rådjur
6 Harar
5 Rävar
1 mås
Oräknerliga sorkar och andra smådjur

Kostnad: 2 frontspoilers och en hasplåt

Hahaha storvilts jägare ju!

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
nofearsy Bilbyggare
27 mars 2005 · 225 Inlägg

jag glömde en gång i ett parkeringshus, jag lyckades dra in i en Ford Mondeo ... eller de kanske inte räknas tongue

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
AddesFoto Audiot ;)
27 mars 2005 · 195 Inlägg

Var på väg hem från skolan för ett par år sen,med mamma och pappas Passat -00. Precis kört om en bil och hade väl dryga 100 km/h när jag kommer ut på ett öppnare parti med gärden på bägge sidor,ser då i ögonvrån att något kommer från vänster,kollar så klart,och ser då att det är en fasan som närmar sig. Han närmar sig allt mer och mer och till slut är den riktigt nära,då tänker jag "Ska han inte väja snart...?"   PANG!!!! Fågeljäveln slår i med fullkraft i hjulhuskanten så det blir en buckla,skärmen trycktes lite bakåt,lacken släppte,och det var blof och slamsor över hela bilen... Skitkul....

Sen har det varit några nära gånger,ett par gånger har ABS bromsarna räddat mig. Men en gång var det så in i jävelen nära. Kunde nog inte bli närmare utan att i själva verket smälla. Jag och kusinen var på väg till grannbyn i min BMW 320 E30,det snöade och var moddigt på vägen. Körde lugnt med tanke på detta. Möter en bil. Inget konstigt med det,men när det är rätt nära ser jag att nånting springer upp på vägen, Oj tänker jag och bromsar,ser snart att det är en..... ÄLG!!!!! MODELL SKITSTOR!! Bromsar ännu mer! Hjulen låser sig såklart,kanar bara,ser ut som älgen blir påkörd av den andra bilen,för den ramlar nästan omkull,men han blev nog aldrig det utan lyckas hålla sig på benen och springer över på min körbana där jag kommer glidande och kan inget göra! Jag och kusinen satt bara och tryckte oss bakåt och skrek typ OOOHHH!!!NEEJJJ!!! Vi såg till slut inte hela älgen p.g.a rutboarden!! Vi klarade det ialla fall med minsta möjliga marginal,måste varit centimetrar ifrån! Pulsen var ganska hög efter det... wink

Mr.Speed
Audiot ;)
Audi A4 Allroad "Lowroad" (2013)
NIzmO Ollikkala Racing
28 mars 2005 · 1 724 Inlägg

Med bilen har jag inte lyckats klippa ett ända djur förutom insekter då wink

Men på den tiden man körde moppe så lyckades jag köra ihjäl en grävling, mitt i natten kom idioten o skulle korsa en liten 50 väg i ett bostadsområde och lyckades springa mellan hjulen så knäckte nacken på han med bakhjulet (tur att han inte sprang in i framhjulen för då hade ju inte jag klarat mig lika bra).

Är inte 100% säker på att han dog men jag hörde hur det knaka om grävlingen när jag körde över honom så gissar på det, ringde polisen när jag kom hem och sa vart han låg iaf.

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
hova_71 hova_71
28 mars 2005 · 10 Inlägg

Har lyckats ha i hjäl en katt och en hare. Något surt och köra på någons husdjur.

Larzzon nr1 Truck förare
28 mars 2005 · 273 Inlägg

ja har fått et rådjur i fronten låg i 90 blås fick han på förar sidan så han flög över hela fronten som tur va så fick ja den inte i framrutan men ja fick en buckla på huven å spräckt lyckta å spoilern å så va hela bilen täckt av rådjurs hår f_n va han fällde:P.

Seat Ateca Cupra "Red Velvet" (2020)
[Driver]
28 mars 2005 · 78 Inlägg

Hmmm, bara en jävla massa insekter i grillen o på vindrutan tyvärr,
dock har jag väjt för: Katt, Hund, Älg, Rådjur, Fåglar, Ekorre och (här kommer det) gris..... 
men turligt nog, inga krockar smile

Om du vågar gasa fullt har du inte trimmat tillräckligt!!! =D
nofearsy Bilbyggare
28 mars 2005 · 225 Inlägg

'[Driver skrev:
']Hmmm, bara en jävla massa insekter i grillen o på vindrutan tyvärr,
dock har jag väjt för: Katt, Hund, Älg, Rådjur, Fåglar, Ekorre och (här kommer det) gris..... 
men turligt nog, inga krockar smile

Du har inte funderat på att hålla dig på vägen istället för på åkern med din bil eller så ?  tongue

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
BoostLogic
28 mars 2005 · 272 Inlägg

En katt fick sätta livet till när jag körde tåg med farsans kompis när jag va liten =P Gick väl runt 130 så kattenskrället gjorde de bra om den överlevde wink

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
KalleGOGO Söndagsåkare
28 mars 2005 · 8 Inlägg

tja!

jag har inte kört på nåt ´djur än, tacksam som fan för det. men brorsan klippte en katt med bakhjulet på sin Yamaha Aerox. katt fan sprang under moppen, klarade framhjulet men strök med på bakhjulet.

MarcusL #2573
29 mars 2005 · 1 489 Inlägg

Lite väl och skriva med husdjur va? Räcker det inte med "vilda" djur istället smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
Germax
29 mars 2005 · 12 086 Inlägg

Jag körde över en katt med min 125 jag hade för 2 år sen.
Men jag kollade aldrig bakåt, såg bara en katt springa ut längs hojen o sen kände jag hjulen glida över något mjukt.. dump-dump lät det=S

airam
29 mars 2005 · 390 Inlägg

första gången ja körde på nå djur va igår..
kl 22 for jag och skulle te arjeplog som är ca 86 mil bort..
ca kl 02.00 låg ja i 130-140 som va rätt korkat med den dåliga sikten men iaf.. helt plötsligt stod de 10-15 renar framför mig o klippte en av dem så
nu är bilen rätt rejält moddad.. glad ja höll mig på vägen iaf!

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
Aruzo Ace Ventura
29 mars 2005 · 1 240 Inlägg

airam skrev:
första gången ja körde på nå djur va igår..
kl 22 for jag och skulle te arjeplog som är ca 86 mil bort..
ca kl 02.00 låg ja i 130-140 som va rätt korkat med den dåliga sikten men iaf.. helt plötsligt stod de 10-15 renar framför mig o klippte en av dem så
nu är bilen rätt rejält moddad.. glad ja höll mig på vägen iaf!

Har du kvaddat den svarta turbon nu då?? =*(

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
Snabbare
29 mars 2005 · 153 Inlägg

Tänk er en öde raksträcka på flera kilometer en mörk vinterkväll någon mil från Lofsdalen. Precis när den grymmaste biten i metallica låten drar i gång går det väl ca 140 km/h och jag (som kör) och mina fyra polare börjar headbanga (!?) som fan. Helt plötsligt säger någon (jag) "SHIIIT!" och står på bromsen. Ute på vägen står det ett 20-tal renar och slickar salt. Tack vare musikens påverkan bromsar man en halvtimme försent ungefär och står på tutan och hoppas på det bästa. Som tur var stod den som var närmast på strecken i mitten så vi körde precis förbi honom...
Annars har jag aldrig kört på något med bil...

Däremot har jag själv blivit påkörd/överkörd två gånger big_smile
En gång när jag var liten och sprang brevid min morsa som körde en minibuss...Smarta grabben lägger foten på en isfläck och gör en fin glidtackling och lägger foten under bakhjulet.

En annan gång cyklade jag på trotoaren på vänster sida (smart jag vet)
En gubbe kör fram och kollar först åt höger (där jag kommer) sen åt vänster. Jag trodde att han sett mig och cyklar framför bilen. Då åker han iväg och klipper mig över benet. Som tur var hade jag en hockeyhjälm. I en påse som hängde på styret tongue

Senast redigerat av Snabbare (29 mars 2005)

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
airam
29 mars 2005 · 390 Inlägg

Aruzo skrev:

airam skrev:
första gången ja körde på nå djur va igår..
kl 22 for jag och skulle te arjeplog som är ca 86 mil bort..
ca kl 02.00 låg ja i 130-140 som va rätt korkat med den dåliga sikten men iaf.. helt plötsligt stod de 10-15 renar framför mig o klippte en av dem så
nu är bilen rätt rejält moddad.. glad ja höll mig på vägen iaf!

Har du kvaddat den svarta turbon nu då?? =*(

nepp hade som tur va 850n.. men med en ny framskärm, lykta osv ska den nog bli som förr igen..

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang