3230
Sök

Slutsteget fungerar endast på låg volym??

1 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Tjena!

Jag tänkte bara höra om det är någon som har en aning om vad problemet kan vara när slutsteget endast fungerar på låg volym, om man höjjer över ca.10 så slår det i från.
Det finns ström så det räcker...

Jag sökte på min fråga med hittade inget som passade in roll

Tacksam för svar :-)

6 851 Inlägg
5 december 2009
låter lite som du har lastat ner det för lågt i ohm tal. vad har du inkopplat på steget och vad är det för steg?

63 Inlägg
5 december 2009
Dubbelkollar att jord kabeln verkligen levererar ström. Drar utden från steget och kollar med multimeter eller nån lampa.

21 761 Inlägg
5 december 2009
brrr skrev:
Dubbelkollar att jord kabeln verkligen levererar ström. Drar utden från steget och kollar med multimeter eller nån lampa.

Nej, man ska absolut inte dra ur jordkabeln när steget är igång och lågnivåkablarna sitter inkopplade. Gör man det så kan man vara säker på att signaljorden i stereon pajjar omgående.

Vanlig spänningsmätning med multimeter på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter, det är ett av sätten att undersöka om det kommer fram rätt spänning till steget. smile

63 Inlägg
5 december 2009
brrr skrev:

Och Självklart, "man ska absolut inte dra ur jordkabeln när steget är igång!"

BMW entusiast
579 Inlägg
5 december 2009
Hade ett liknande problem med mitt slutsteg, då var det att (+) och (-) på högtalarkablarna råkade ta emot varann lite när jag hade plockat ner dörrsidan för att fixa med dörrbelysningen.
Spelade tills man höjde till ungefär 10 då med och så gick steget i protect. Kan vara det som strular hos dig med? Annars skulle jag nog också säga att det kan vara dålig jord som spökar för dig.

Har du kvar manualen till slutsteget? Där finns nämligen en lista på fel som leder till att steget går i protect-mode smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 december 2009
brrr skrev:
brrr skrev:

Och Självklart, "man ska absolut inte dra ur jordkabeln när steget är igång!"

Man ska inte dra ur jorden alls med lågnivån fortfarande inkopplad, väldigt dumt att göra. Ser faktist ingen anledning för TS att ta lös jorden och mäta, går ju lika bra med den kvar i steget. wink
Senast redigerat av ChriZtoffer (5 december 2009)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
5 december 2009
och det är ett ? som drivs av ? och inställningarna är ???

skriv gärna mer än vad som behövs... lättare att hjälpa till då, för som du har skrivit , ja, man kan gissa sig fram till slut........

kanske

Sök