Finns det nån från Karlstad

M Åberg
6 december 2009 · 8 Inlägg

tja söker er från Karlstad eller trakterna där omkring.
nämligen så att jag kommöverns men en Johan liljegren om att köpa call of duty modern warfear 2 av han satte i in pengarna i torsdags efter det får jag inga svar till baka skulle vilja ge han en ärlig chans till om det skulle vara så att nån vet vem han är eller känner föräldrar eller syskon till han.
som sackt har hans mail och kontonr ...
hadla inte om några pengar direkt men det är en princip sak
350 spänn är inget så men ni förstår vad jag menar
om nu så fallet är at nån känner han så ska jag inte komma å hälsa på utan om han inte hör av sig så går jag till polisen..

Sonaks
6 december 2009 · 87 Inlägg

Om du har hans konto nummer borde det räcka för att anmäla han till polisen isf, bara att fråga banken så får dom ju upp ett namn om vem som står för kontot.

Om de nu inte är ett fake konto nummer

Audi A6 2,6 (1997)
Volvo_Mannen Volvoskadad
6 december 2009 · 6 017 Inlägg

Du satte in pengarna i torsdags, du kan väl vänta till typ tisdag iaf innan du börjar klaga. För det tar lite tid att skicka saker ibland.

Jonas
M Åberg
6 december 2009 · 8 Inlägg

man bör ju svara på mailen jag skcikat å bekräfta att pengarna kommit in

Wiechert tysk.
6 december 2009 · 592 Inlägg

M Åberg skrev:
man bör ju svara på mailen jag skcikat å bekräfta att pengarna kommit in

Ibland hinner man inte sitta vid datorn.
Sen om du förde över pengar i torsdags är det inte säkert det kommit in, det tar 1-3 bankdagar.
Han kanske inte får pengarna förens måndag.

Lugna dig en vecka åtminstone smile

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
trippelturbo Trucker
6 december 2009 · 2 710 Inlägg

Om ni har samma bank så ska han ha fått dom redan samma dag, annars tar det 1-3bankdagar. Så i värsta fall, slutet på kommande veckan har du nog spelet i handen smile

Good luck smile

Fart missbrukare
M Åberg
6 december 2009 · 8 Inlägg

var inne på swedbank å satte in direkt på hans konto  å nu har jag fåt bekreftat från blocket att denna annons är samma email på  som sackt verkar det om om han  är ute för att bedra
http://www.blocket.se/vi/24936527.htm

Wiechert tysk.
6 december 2009 · 592 Inlägg

M Åberg skrev:
var inne på swedbank å satte in direkt på hans konto  å nu har jag fåt bekreftat från blocket att denna annons är samma email på  som sackt verkar det om om han  är ute för att bedra
http://www.blocket.se/vi/24936527.htm

Den annonsen är utlagd INNAN du förde över pengar till honom.
Han försökte nog inte lura folk eftersom han försökte sälja det innan han fått betalt för det.

Häng inte ut folk på internet utan att ha riktiga bevisgrundanden. Ge det lite tid. Det är snart jul, posten fungerar inte heller riktigt som den ska.

Folk har inte tid att hänga framför en dator 24/7

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
trippelturbo Trucker
6 december 2009 · 2 710 Inlägg

Wiechert skrev:

M Åberg skrev:
var inne på swedbank å satte in direkt på hans konto  å nu har jag fåt bekreftat från blocket att denna annons är samma email på  som sackt verkar det om om han  är ute för att bedra
http://www.blocket.se/vi/24936527.htm

Den annonsen är utlagd INNAN du förde över pengar till honom.
Han försökte nog inte lura folk eftersom han försökte sälja det innan han fått betalt för det.

Häng inte ut folk på internet utan att ha riktiga bevisgrundanden. Ge det lite tid. Det är snart jul, posten fungerar inte heller riktigt som den ska.

Folk har inte tid att hänga framför en dator 24/7

+1

Fart missbrukare
M Åberg
7 december 2009 · 8 Inlägg

han är känd av polisen  fick jag till svar i dag när var i kontakt med polisen så nu är anmälan gjord

M Åberg
21 januari 2010 · 8 Inlägg

fick svar i dag från polisen att han har 35 st anmälningar på sig för bedrägeri via blocket

Patric_87
21 januari 2010 · 76 Inlägg

jag måste säga att det är klantigt att föra över pengar till en kille du inte ens känner innan du har fått spelet...
Så mycke konstigt folk det finns ute. Du får faktist skylla dig själv och ta lärdom av det här

Alex_bergstr
22 januari 2010 · 1 364 Inlägg

Brukar ju funka så att om man köper grejer får man sätta in pengar först aldrig varit med om annat iaf om inte postförskott.

Men du ska vara glad att det var såpass lite pengar har varit med om mycket värre

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
M Åberg
23 januari 2010 · 8 Inlägg

japp  var ju inte mycket pengar för mig men några han hade blåst var på fem sifriga belopp men nu  har polisen i karlstad tatt tag i det i alla fall.
så hoppas att det går vägen å han åker dit utav  ren prinsip

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang