Volvo 850 VS Volvo S70

Retepoj
9 december 2009 · 664 Inlägg

Har funderat länge nu, eller ett tag i alla fall på att förnya min 850 lite grann. Har redan stylat min bil lite grann, har lackat om lite delar. Men funderar nu helt att styla lite mer effektivt.

Mina planer är att lacka om hela bilen, och ta delar från en Volvo S70.

Delar jag tänkte på är:
Baklucka
Baklysen.
Kjolpaket
All inredning, dörrsidor, stolar, matta,
Klarglas lysen
S70 tanklucka.

Vad tror ni om detta projekt? Funderar att ställa av bilen nästa vinter, och sätta igång.
Tar gärna emot tips och synpunkter.

poont
9 december 2009 · 183 Inlägg

Är det inte lättare att köpa en s70? big_smile
Men men, tycker man om att skruva så är din ide inte tokig

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Jerk-R
9 december 2009 · 593 Inlägg

Håller med.. Sälj din 850 och köp en S70 istället!

Att bygga om en 85X till en X70 är ju ganska uttjatat också, och SJUKT mycket jobb och pengar för så lite(det är förmodligen både billigare att byta till en S70, och arbetet behöver vi inte ens nämna)

//Jerker

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
7 oktober 2011 · 695 Inlägg

Ni behöver ju inte snacka offtopic för bövelen!!!
jag skulle gärna vilja ha en guide på instrumentbrädan för att byta till x70, gärna dörrsidorna fram med.. alt skall vara inkl. el-jobbet.. jag har i dagsläget; 850i 96a med x70-tanklock med den nya låsmodulen till locket, jag har köpt en s90-knapp så gör att jag kan trycka på den varje gång jag skall tanka så pluppar tanklocket upp. dörrsidorna bak har jag även bytt till x70ins detta med lite jobb man byter dörrlås-cylindern och borrar upp 4st hål i dörren för att fästa handtaget, mer jobb var det inte, elen var bara till att lödda om till de nye kontakterna, lite snitt och lödd jobb.. är man proffs gör man det via löddkolv och inte via "biltema" metoden d.vs klippa och skarva med skarvhylsor.. det går, men tänk dej själv att du är en dörr utan värme.. det uppstår "DOLD" fukt när det är regnigt och kyligt väder så mitt tips är att lödda och isolera jäkligt bra

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
granadadr
7 oktober 2011 · 7 290 Inlägg

tycker inte det är offtopic,, de vill ju bara ts väl wink kan hålla med dem faktiskt,, till ts kolla vad det kostar att byta till en äkta s70 å jämför vad det skulle kosta att bygga om,, plus arbetet då,, för som de sa är inte gjort på en helg direkt

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
FLindgren
7 oktober 2011 · 5 089 Inlägg

Eftersom att tråden skapades för TVÅ ÅR SEDAN så har nog ts funderat färdigt vad han ska göra..

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
WoozyDozz
7 oktober 2011 · 918 Inlägg

volvo740mannen skrev:
Ni behöver ju inte snacka offtopic för bövelen!!!
jag skulle gärna vilja ha en guide på instrumentbrädan för att byta till x70, gärna dörrsidorna fram med.. alt skall vara inkl. el-jobbet.. jag har i dagsläget; 850i 96a med x70-tanklock med den nya låsmodulen till locket, jag har köpt en s90-knapp så gör att jag kan trycka på den varje gång jag skall tanka så pluppar tanklocket upp. dörrsidorna bak har jag även bytt till x70ins detta med lite jobb man byter dörrlås-cylindern och borrar upp 4st hål i dörren för att fästa handtaget, mer jobb var det inte, elen var bara till att lödda om till de nye kontakterna, lite snitt och lödd jobb.. är man proffs gör man det via löddkolv och inte via "biltema" metoden d.vs klippa och skarva med skarvhylsor.. det går, men tänk dej själv att du är en dörr utan värme.. det uppstår "DOLD" fukt när det är regnigt och kyligt väder så mitt tips är att lödda och isolera jäkligt bra

Läste du inte när tråden gjordes? hehe

granadadr
8 oktober 2011 · 7 290 Inlägg

inte jag heller om jag ska vara ärlig wink klantskalle deluxe

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
12 oktober 2011 · 695 Inlägg

nåja.. så mycket jobb var det inte.. jag har gjort det nyligen på min 850 och kan reseeda denna tråd med info om det finns någon som vill veta ngt.. det jag skulle vilja veta är vad man ska göra för att få elhissarna i dörrarna att fungera men jag antar att det är bara till att ta tag i en komplett dörrhärva från en s/v70 till framdörrarna, jag har moddat mitt men ännu inte löst det med elhissarna men jag antar att jag får ta tag i en komplett härva till framdörrarna.. det gick snack om dörrhögtalarna var större och inte skulle passa.. likadant dörrsidorna.. allt passar på min så jag förstår inte vad det var för någon "tjomme" som sade att det inte skulle fungera.. man behöver mäta!! det är allt!! man ska borra 3st hål till högtalaren och 4st till dörrhandtaget alt. tar man kompletta framdörrar på en donatorbil det måste vara enklast.

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang